Mulla oli kahvin juonnin lopettaminen paljon vaikeampaa kuin alkon
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdin jo lopettaa ja retkahdin kahviin eilen :D Tänään hain kaupasta lisää kahvia 🙄
Kauanko olit ilman?
Mutta on tää kyllä kiva, kun vatsa toimii nyt ihan moitteettomasti ja ihokin näyttää terveemmältä. Ap
Minulla taas veden juonnin lopettaminen tuntuu aivan ylivoimaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas veden juonnin lopettaminen tuntuu aivan ylivoimaiselta.
Oliko sulla joku syy lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Mutta on tää kyllä kiva, kun vatsa toimii nyt ihan moitteettomasti ja ihokin näyttää terveemmältä. Ap
Monesti kahvista tulevat mahavaivat loppuvat siihen, kun vaihtaa tummempipaahtoiseen kahviin. Sitä paitsi kahvilla on monta muuta terveyttä edistävää etua, että ei sen juontia kannata kokonaan lopettaa.
Minä taas lisäsin kahvin juontia. Siitä paljastuu koko ajan uusia terveysjuttuja. Sisältää paljon antioksidantteja ja vähentää mm. maksasyöpää.
Varmasti. Kahvi on suurimmalle osalle osa arkea, alkoholi taas liittyy erityistilanteisiin. Jos on tottunut joka päivä tissuttelemaan voi olla eri juttu, mutta itselleni ei olisi millään tavalla ongelmallista ja vaikka välillä juonkin ihan reippaasti, olen välillä myös kuukausia kokonaan juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas lisäsin kahvin juontia. Siitä paljastuu koko ajan uusia terveysjuttuja. Sisältää paljon antioksidantteja ja vähentää mm. maksasyöpää.
No varmasti kahviteollisuus löytää tutkimuksissaan tuollaista. Samaa väitettiin punaviinistä.
Jännä miten kofeiini on myrkky energiajuomissa, mutta ei kahveissa?
Enkä minä herää aamulla järkyttävän janoisena enää! Ennen en edes pystynyt mennä nukkumaan ilman vesilasia yöpöydällä. Tämä kaikki vain yhdestä kupillisesta päivässä! Ap
Heroiini oli ihan helppo lopettaa.
Nyt oli joku laaja tutkimus, että kahvia juovat elävät hieman pitempään. Kahvi myös estää kakkostyypin diapetestä. Myös Oulun yliopiston juuri tulleessa tutkimuksessa kahvia juovilla oli vähemmän sisäelinrasvaa ja enenmän luustolihasmassaa. Miehillä nosti testosteronia. Googlettakaapa tutkimus. Eli ei kannata kokonaan luopua kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdin jo lopettaa ja retkahdin kahviin eilen :D Tänään hain kaupasta lisää kahvia 🙄
Kauanko olit ilman?
2 päivää ja tuntui maailman ihanimmalta. Ei siis edes tehnyt mieli kahvia kun siihen 3. päivänä retkahdin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmasti kahviteollisuus löytää tutkimuksissaan tuollaista. Samaa väitettiin punaviinistä.
Jännä miten kofeiini on myrkky energiajuomissa, mutta ei kahveissa?
Energiajuomissa on tauriinia, kahvissa ei. Eri juttu siis, eikä kahvissa itsessään ole sokeria, on täysin hiilariton juima.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli joku laaja tutkimus, että kahvia juovat elävät hieman pitempään. Kahvi myös estää kakkostyypin diapetestä. Myös Oulun yliopiston juuri tulleessa tutkimuksessa kahvia juovilla oli vähemmän sisäelinrasvaa ja enenmän luustolihasmassaa. Miehillä nosti testosteronia. Googlettakaapa tutkimus. Eli ei kannata kokonaan luopua kahvista.
Myös punaviiniä juovat elävät pitempään, mutta sillä ei ole mitään tekemistä punaviinin kanssa. Tuohon vaikuttaa myös se, että terveet voivat juoda kahvia kun valmiiksi sairaat joutuvat jättämään sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olit ilman?
2 päivää ja tuntui maailman ihanimmalta. Ei siis edes tehnyt mieli kahvia kun siihen 3. päivänä retkahdin :D
Eihän kahdessa päivässä ehdi kuin tuntea vieroitusoireita?
Vierailija kirjoitti:
Myös tupakkaa myytiin terveystuotteena!
Vierailija kirjoitti:
Korrelaatio ei ole kausaatio.
Mulla menee tai meni 3 mukillista päivässä (joskus nuorempana toista pannullista....).
Iltakahvin lopetin jo ajat sitten: johtui helteistä - hiotti jo muutenkin, niin miksi lisätä sitä hiotusta vielä kahvilla???
Mulle se kahvi ei enää tee sitä piristävää vaikutusta vaan ip-kahvimuki pikemminkin päinvastoin. Niinpä olen lopetellut sen klo. 13-15 kahvin. Nyt tosin se alkanut taas. No hellettähän ei ole.
MIetin/muistelin omia vanhempia ja isän isää. Niin se loppui heilläkin. Ilmeisesti taas: ikä on tehnyt mulla tehtävänsä.
----
Luin jostain, et kahvi/kofeiini estää ainakin raudan imeytymistä. Ja jonkin muunkin, vitamiinin (d-?). Se väsymys, vaikkei uskoisi. Mulla muuta lääkitystä ole kuin beta-salpaaja (tykytyksiin ja muljahteluihin). Mietin, et estääköhän kahvi senkin vaikutuksen? ..... Yksi selitys oli, et pitäisi pitää 2 tunnin paussi ennen/jälkeen kahvin, jos lääkkeitä tai vitamiinejä; eivät imeydy kunnolla.
Itse jätin kuin seinään. Tuli vaan olo, että eihän tää kahvi edes tee mulle mitään, ei piristä tai muuta.
Vaikuttaa varmaan, että on tuo ADD. Aina on ollut helppo vaan lopettaa joku asia.