Mulla oli kahvin juonnin lopettaminen paljon vaikeampaa kuin alkon
Kommentit (56)
Kun juo kofeiinitonta, niin ei tarvitse sitä tapaakaan lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun juo kofeiinitonta, niin ei tarvitse sitä tapaakaan lopettaa.
Mutta ei se aja samaa asiaa😭
Mulle on siis täysin ok jos muut haluavat juoda.
Kahvi on kova päihde, mutta tulosta on tehtävä
Pelkän kahvin juonnin voisin lopettaa helposti, mutta pullakahveista luopuminen olisi vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on kova päihde, mutta tulosta on tehtävä
Kuinka kauan pitää olla juomatta kahvia ennen kuin saa ajaa autoa?
Aamukahvi on hyvää mutta ei piristä. Aamupiri piristää mutta ei ole hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas lisäsin kahvin juontia. Siitä paljastuu koko ajan uusia terveysjuttuja. Sisältää paljon antioksidantteja ja vähentää mm. maksasyöpää.
No varmasti kahviteollisuus löytää tutkimuksissaan tuollaista. Samaa väitettiin punaviinistä.
Jännä miten kofeiini on myrkky energiajuomissa, mutta ei kahveissa?
Näinhän se menee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin kuin seinään. Tuli vaan olo, että eihän tää kahvi edes tee mulle mitään, ei piristä tai muuta.
Vaikuttaa varmaan, että on tuo ADD. Aina on ollut helppo vaan lopettaa joku asia.
Itse korvasin teellä, joka on noissa tutkimuksissa ollut muuten kahviakin parempi terveysjuoma. Ajattelin siirtyä kokonaan veteen, mutta toisaalta ei tästä näytä haittaakaan olevan. Ap
Tee on illalla juotuna vielä pahempi valvottaja kuin kahvi, vihreä tee tuossa suhteessa suoraan stanasta. Muutamankin kerran olen noihin erehtynyt ja vihdoin viimein opiksi ottanut. Iltakylässä ollessa jos kysytään että kahvi vai tee, vastaus on ilman muuta kahvi. Sillä saa nukuttua edes hetken, noilla kahdella ei ollenkaan.
Mitä ihmettä. Ei kyläillessä mitään kofeiininjuontipakkoa ole. Juo vettä jos tiedät että muuten valvottaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä aloitukset on ihan älyttömiä. Lopeta sitten kaikki kerralla ja elä tylsä elämä, sitten voit hautakiveen rustata että elit kuin askeettinen munkki ihan ilman syytä.
Onhan niitä syitä:
nostaa kortisolitasot
nostaa verenpaineen
tuhoaa laadukkaan unen
aiheuttaa hermostuneisuutta
Hölmö tuote ja tapa.
Lopettakaa nyt kaikki mistä saatte mielihyvää ja nautintoa. Kahvin hintakin tippuisi jos tarpeeksi moni lopettaisi sen juomisen. Olisi ainakin mulle hyötyä jos noin kävisi.
Minulle alkoholin juonnin lopettaminen kävi niin, että päätin vaan kerran, etten juo enää. Enkä ole juonut yhtään sen jälkeen. Siitä on aikaa yli 20 vuotta. Ei siihen lopettamiseen ollut mitään erityistä syytä. Kahvia juon useita kertoja joka päivä. Tekee vaan hyvää minulle. En ole edes miettinyt lopettamista.
Kahvi ja tupakka olisi mulle vaikeinta lopettaa, alkoholi oli vähitellen helpoin, nykyään otan viiniä joka toinen kk kun kaveri tulaa kylään.
Mä jouduin täysin lopettamaan kun oli vatsa niin huonossa kunnossa. Nyt vatsa taas toimii ja kahvia pystyy juomaan jopa 4 kuppia päivässä mutta yritän tällä hetkellä rajata 2 kuppiin jos oikeasti vaikuttaa yöuniin.
Jos tunnet noin niin ehkä tämä ketju ei ollut sinua varten. Itse olen myös lopettanut sellaisten avausten lukemisen joista tulee itselle huono olla.