Mulla oli kahvin juonnin lopettaminen paljon vaikeampaa kuin alkon
Kommentit (39)
Osa tutkimuksista on varmasti kahviteollisuuden tekemiä, mutta osa tieteellisiä. Kahvissa on paljon flavonoideja ja ne jäävät pois, jos kahvin lopettaa. Lääkärikirja Duodecinin mukaan estäisi myös kohtusyöpää, tämä oli minulle ihan uusi tieto.
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin kuin seinään. Tuli vaan olo, että eihän tää kahvi edes tee mulle mitään, ei piristä tai muuta.
Vaikuttaa varmaan, että on tuo ADD. Aina on ollut helppo vaan lopettaa joku asia.
Itse korvasin teellä, joka on noissa tutkimuksissa ollut muuten kahviakin parempi terveysjuoma. Ajattelin siirtyä kokonaan veteen, mutta toisaalta ei tästä näytä haittaakaan olevan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli joku laaja tutkimus, että kahvia juovat elävät hieman pitempään. Kahvi myös estää kakkostyypin diapetestä. Myös Oulun yliopiston juuri tulleessa tutkimuksessa kahvia juovilla oli vähemmän sisäelinrasvaa ja enenmän luustolihasmassaa. Miehillä nosti testosteronia. Googlettakaapa tutkimus. Eli ei kannata kokonaan luopua kahvista.
Kyllä kannattaa lopettaa jos kokee kofeiinin haitat suuremmiksi kuin hyödyt. Taivaissa pyörivä stressihormoni kortisoli ja verenpaine eivät kenenkään hyvinvointia edistä.
Selittelet asiaa parhain päin kuin paraskin narkomaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas lisäsin kahvin juontia. Siitä paljastuu koko ajan uusia terveysjuttuja. Sisältää paljon antioksidantteja ja vähentää mm. maksasyöpää.
No varmasti kahviteollisuus löytää tutkimuksissaan tuollaista. Samaa väitettiin punaviinistä.
Jännä miten kofeiini on myrkky energiajuomissa, mutta ei kahveissa?
Energiajuomissa on tauriinia, kahvissa ei. Eri juttu siis, eikä kahvissa itsessään ole sokeria, on täysin hiilariton juima.
Sokerittomia ovat myös monet energiajuomat.
Kierrettiin kesälomalla ympäri Eurooppaa ja aika monena päivänä juotiin ainoastaan aamulla pari kuppia kahvia. Sitä nukkuu lomalla niin paljon paremmin kun ei ole stressiä ja tietää että kivoja asioita odottaa seuraavana päivänä, että ei sitä kahvia sitten iltapäivällä tarvitse ollenkaan.
Olen palannut töihin ja tänään pystyin olemaan ilman kahvia iltapäivän, ei varmaan kauaa pysty pitämään yllä tätä tapaa. Mutta olisikohan niinkin että yksi syy väsymykseen ja huonoihin yöuniin on kahvinjuonti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas lisäsin kahvin juontia. Siitä paljastuu koko ajan uusia terveysjuttuja. Sisältää paljon antioksidantteja ja vähentää mm. maksasyöpää.
No varmasti kahviteollisuus löytää tutkimuksissaan tuollaista. Samaa väitettiin punaviinistä.
Energiajuomissa on tauriinia, kahvissa ei. Eri juttu siis, eikä kahvissa itsessään ole sokeria, on täysin hiilariton juima.
Sokerittomia ovat myös monet energiajuomat.
Kyllä näin, mutta täynnä muurahaishappoa nimeltään aspartaami. Kahvissa ei ole sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin kuin seinään. Tuli vaan olo, että eihän tää kahvi edes tee mulle mitään, ei piristä tai muuta.
Vaikuttaa varmaan, että on tuo ADD. Aina on ollut helppo vaan lopettaa joku asia.
Itse korvasin teellä, joka on noissa tutkimuksissa ollut muuten kahviakin parempi terveysjuoma. Ajattelin siirtyä kokonaan veteen, mutta toisaalta ei tästä näytä haittaakaan olevan. Ap
Tee on illalla juotuna vielä pahempi valvottaja kuin kahvi, vihreä tee tuossa suhteessa suoraan stanasta. Muutamankin kerran olen noihin erehtynyt ja vihdoin viimein opiksi ottanut. Iltakylässä ollessa jos kysytään että kahvi vai tee, vastaus on ilman muuta kahvi. Sillä saa nukuttua edes hetken, noilla kahdella ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee on illalla juotuna vielä pahempi valvottaja kuin kahvi, vihreä tee tuossa suhteessa suoraan stanasta. Muutamankin kerran olen noihin erehtynyt ja vihdoin viimein opiksi ottanut. Iltakylässä ollessa jos kysytään että kahvi vai tee, vastaus on ilman muuta kahvi. Sillä saa nukuttua edes hetken, noilla kahdella ei ollenkaan.
Juon aamulla noita. En missään kohtaa sanonut juovani illalla.
Aapee ajattelee kahvia liikaa. Silloin ei tee niin mielikään kun unohtaa koko asian ja täyttää ajatukset ja ajan jollakin muulla. Jos ajattelee liikaa jotakin niin siitä on vaikea päästä irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös pikkaisen erilainen se energiajuoma . Ei se pelkästään kofeiinin takia ole.
Niissä on paljon muita haitallisia vaikutuksia . Esim hampaat sulaa suusta 😂siitä vaan juomaan sitä myrkkyä .
2 kuppia kultamokkaa riittää päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä löydät Kultamokkaa? Tavallisissa kaupoissa sitä ei ole ollut niin kauan, kun tukolaiset kaupat lopettivat. Mies toi joskus kymmenkunta vuotta sitten Wurthista, kun oli joutunut siellä työasioissa käymään. Tuo oli mulla tukolaisen lähikaupan aikoihin peruskahvi, huokeaa ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli joku laaja tutkimus, että kahvia juovat elävät hieman pitempään. Kahvi myös estää kakkostyypin diapetestä. Myös Oulun yliopiston juuri tulleessa tutkimuksessa kahvia juovilla oli vähemmän sisäelinrasvaa ja enenmän luustolihasmassaa. Miehillä nosti testosteronia. Googlettakaapa tutkimus. Eli ei kannata kokonaan luopua kahvista.
Kyllä kannattaa lopettaa jos kokee kofeiinin haitat suuremmiksi kuin hyödyt. Taivaissa pyörivä stressihormoni kortisoli ja verenpaine eivät kenenkään hyvinvointia edistä.
Onko mitään mitä saa käyttää ilman narkomaaniksi parkumista? Aika tympeä elämä jos kaikesta mielihyvää antavasta pitää kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä löydät Kultamokkaa? Tavallisissa kaupoissa sitä ei ole ollut niin kauan, kun tukolaiset kaupat lopettivat. Mies toi joskus kymmenkunta vuotta sitten Wurthista, kun oli joutunut siellä työasioissa käymään. Tuo oli mulla tukolaisen lähikaupan aikoihin peruskahvi, huokeaa ja hyvää.
Sekoita kulta katriinaa ja juhla mokkaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://kariteam.fi/en/kitchen-tableware/kahvi-500g-kulta-mokka-suodati…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään mitä saa käyttää ilman narkomaaniksi parkumista? Aika tympeä elämä jos kaikesta mielihyvää antavasta pitää kieltäytyä.
Mielihyvää voi saada mm. hyvistä yöunista, liikunnasta, tuoreista kasviksista ja marjoista, auringonpaisteesta, uimisesta, tummasta suklaasta, juustosta, vedestä (mikä ei muuten ole mikään itsestäänselvyys, amerikassa ei edes voi juoda hanavettä), perheestä, ystävistä...
En tiedä huijaanko itseäni, mutta juon pääasiassa kofeiinitonta. Aamulla normi kahvi ja sitten aloitan huijauksen. 3-4 kuppia menee päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas veden juonnin lopettaminen tuntuu aivan ylivoimaiselta.
Alat syömään keittoruokia, auttaa vähän.
Niin, ja ne joilla on enemmän rahaa voivat käyttää sitä kahveihin. Varallisuus on paljon vahvemmin yhteydessä terveyteen kuin yksittäisten juomien juonti.