Päiväkoti-ikäisten sosiaaliset taidot
Poikamme on 4-vuotias ja on aina iloisin mielin menossa päiväkotiin. Puhuu positiiviseen sävyyn useista lapsista ja kuinka nämä on kavereita. Olen kuitenkin useamman kerran ottanut huomioon, että poikani iloisesti tervehtiessä läheskään kaikki ei vastaa yhtään mitään. Möllöttää vaan ilmeettömänä tai lähtee pois. Osa tietysti moikkaa, kuten kuuluukin, mutta osalla on ihme tyyli reagoida toisen tervehdykseen. Kyse 3-5-vuotiaista lapsista.
Ymmärrän, ettei sos. taidot ole vielä kehittyneet, mutta jotenkin erikoinen reaktio iloiseen tervehdykseen on zombiemainen möllötys.
Kommentit (84)
Aika moni aikuinen on sellainen että niitä harmittaa jos vaikka kerrostalossa naapuri terhvehtii tai salilla.
Sitten niistä avataan ketjuja AV-lle että "miksi jotkut juntit puhuu mulle, vaikka mulla ei oo niille mitään asiaa? Daa..."
Aika moni lapsi on sellainen, että menee lukkoon jos vieras puhuu. Tai sellainen jota he eivät miellä kaverikseen. Kaverille voi moikata. Random tyyppiä samasta päiväkotiryhmästä taas ei osata ajatella "kaverina" Vaan random tyyppinä jota ujostellaan ja ihmetellään miksi toi puhuu mulle?
Ai nykyään on rajattomuutta tervehtiä hoitokavereita. Joopa joo.
Siis mitä minä just luin 😂 Et jos nelivuotias ei päiväkodissa aamulla kirkkain silmin nostele silinteriään kohteliaan herrasmiehen tavoin, ei tarvitse sitten aikuisena pohtia miksi hän ei työllistynyt verkostojen kautta?
Kuule, ne sosiaaliset verkostot eivät tarkoita tuota, ja näkisitpä niitä johtajien penikoita jotka ovat kerryttäneet kesätyökassaansa ilman minkäänlaisia sosiaalisia taitoja.
Sulle on tiedossa iso romahdus, kun opit että elämässä pärjää itse asiassa paremmin ne röyhkeät. Eivät ne kiltit tytöt, jotka niiaavat kauniisti ja tekevät kaiken mitä käsketään. Käytöstavat kunniaan, mutta nyt vedit epäloogisesta köydestä.