Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömiä on 325.000 ja avoimia työpaikkoja 31.400

Vierailija
24.08.2026 |

Vartiaisen mukaan töihin on helppo mennä jos haluaa. Jos nuo vapaat työpaikat täytettäisiin jäisi työttömiä vielä 296,600... ilmaiseksi töihin oli tarkoitus saada liki 300.000 ihmistä? Vai eikö perusporvarit osaa käyttää laskinta?

https://tyomarkkinatori.fi/tyollisyys-ja-tilastot

Kommentit (312)

Vierailija
161/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetään noi vapaana olevat nyt ensin, katellaan muita sen jälkeen.

Vierailija
162/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja ON enemmän auki. 

Laita lista tai en usko.

Koska firmojen ei ole pakko laittaa (kaikkia) työpaikkoja auki työmarkkinatoriin. 

Ei tuo todista että niitä on olemassa.

Minä lähetin neljä avointa hakemusta firmoihin, joissa ei oltu ilmoitettu avoimesta työpaikasta. Yhden kanssa näistä päädyin tekemään työsopimuksen. Aika kovalla prosentilla tämän kokemuksen pohjalta niitä töitä siis löytyy ohi ilmoitettujen.

Täällä voi kertoilla mitä vaan vaikka nähneensä ikkunasta yksisarvisen. Eri asia sitten viitsiikö ihna kaikkea uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENKÄÄ TÖIHIN SIITTÄ!!

Siittäjä ite.

Vierailija
164/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi työttömät eivät työllistä itseään ja mainosta osaamistaan. Vai onko niin että suomalainen ei osaa mitään mistä olisi hyötyä kenellekään.

Olen pappi ja en voi perustaa yritystä, jossa myyn papin palveluita. Kirkkolaki kieltää tämän. Muutoin perustaisin heti. Jos te-toimisto tällaista ehdottaa, he kannustavat minua rikkomaan lakia. 

Pappeus siis estää kaiken muun työn? Sinänsä Hassua, koska tunnen teologian maistereita,  jotka ovat yrittäjinä mm. työyhteisöjen kehittäjinä jne. Moni toki hankkinut työnohjaajan pätevyyden. 

Vierailija
165/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi työttömät eivät työllistä itseään ja mainosta osaamistaan. Vai onko niin että suomalainen ei osaa mitään mistä olisi hyötyä kenellekään.

Olen pappi ja en voi perustaa yritystä, jossa myyn papin palveluita. Kirkkolaki kieltää tämän. Muutoin perustaisin heti. Jos te-toimisto tällaista ehdottaa, he kannustavat minua rikkomaan lakia. 

Pappeus siis estää kaiken muun työn? Sinänsä Hassua, koska tunnen teologian maistereita,  jotka ovat yrittäjinä mm. työyhteisöjen kehittäjinä jne. Moni toki hankkinut työnohjaajan pätevyyden. 

Täh? Laki estää minua toimimasta pappina yrittäjänä. En voi olla esimerkiksi hautaan siunaamisyrittäjä, kasteyrittäjä tai avioliittoon vihkimisyrittäjä.

Työnohjaajaksi opiskellaan yleensä papin työn ohella.

Vierailija
166/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa avoimista työpaikoista 0-30h / viikossa. Kuka tuolla elää? Eli avoimia paikkoja on pienillä tuntimäärillä. Ja ihmetellään, ettei kiinnosta.

Vierailija
167/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on kelan syy. Kaikissa maissa missä ei ole kelaa, työttömyys on 0.

Mutta rikollisuus 100.

Vierailija
168/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa avoimista työpaikoista 0-30h / viikossa. Kuka tuolla elää? Eli avoimia paikkoja on pienillä tuntimäärillä. Ja ihmetellään, ettei kiinnosta.

Minä elän täällä!

Vierailija
169/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja ON enemmän auki. 

Vastaavasti myös piilotyöttömiä löytyy paljon.

Vierailija
170/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Laki estää minua toimimasta pappina yrittäjänä. En voi olla esimerkiksi hautaan siunaamisyrittäjä, kasteyrittäjä tai avioliittoon vihkimisyrittäjä.

Eli et voi yrittäjänä olla kuin pappi? Palsta-aktermisten avuttomuus on kyllä hämmentävää. Toki selittää työttömyyttä osaltaan

Vierailija
171/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et voi yrittäjänä olla kuin pappi? Palsta-aktermisten avuttomuus on kyllä hämmentävää. Toki selittää työttömyyttä osaltaan

Se on tällä hetkellä ainoa ammatti, joka minulla on. Toki voin opiskella esimerkiksi psykoterapeutiksi. Työttömänä tämä ei kuitenkaan käy päinsä.

Vierailija
172/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan pappi voi perustaa oman uskonnon ja hyödyntää osaamistaan siten. Samalla voi nimetä itsensä ylipapiksi vai mitä nyt mieleen tuleekaan. Mikään laki ei sitä kiellä.

Vierailija
173/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENKÄÄ TÖIHIN SIITTÄ!!

Juuri näin. Sitten minäkin voisin muna (olematonta nakkia) paljaana heilutella parvekkeeltani röihin meneville ja sujahtaa torkkupeittoni alle lämpimään päivänokosille.

TERV. 150 centtinen Sulttaani Juhanna Vartiainen

Vierailija
174/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö v-maisempaa k-päätä enään kokkareista kuin vartiaisen m-kku, joka eli aikaisemmassa elämässään paarmana tai punkkina!

t. toinen paskakärpänen

Vierailija
175/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan pappi voi perustaa oman uskonnon ja hyödyntää osaamistaan siten. Samalla voi nimetä itsensä ylipapiksi vai mitä nyt mieleen tuleekaan. Mikään laki ei sitä kiellä.

Nyt oli päivän aivovaurioisin viesti.

Vierailija
176/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taas vitsi lentää,mieti vähän, naisten pikkuvauvat ovat kasvaneet ja nyt hekin pyrkivät työmarkkinoille+he,jotka eivät ole näkyneet kirjoissa, ropakanta kertoi ja mikäs toi + 24 000 oikein on, yhtä kuntaa kohti vain muutama kymmenys?

Vierailija
177/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä huolimatta SDP ja työnantajat haluavat lisää ulkomaista "työvoimaa" 20000-40000 henkilöä/v Veikkaanpa että Suomen rajoilla käy kohta samallainen vilske kuin Espanjan Seutassa. 

Persujen aikana tullut ennätysmäärä ulkomaalaisia. 

Eli oletko ulkkisten maahan tuloa vastaan?

Vierailija
178/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit toimia pappina vaikka OnlyFansissa. Liperit kaulaan, muuten nakkena.

Vierailija
179/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tällä hetkellä ainoa ammatti, joka minulla on. Toki voin opiskella esimerkiksi psykoterapeutiksi. Työttömänä tämä ei kuitenkaan käy päinsä.

Ok. Sinä et pysty, et kykene. Selittää kyllä aika paljon. 

Vierailija
180/312 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit toimia pappina vaikka OnlyFansissa. Liperit kaulaan, muuten nakkena.

Toimi sinä.