Kun ei halua saada lapsia - suku alkaa painostaa? (kokemuksia?)
Onko kokemuksia tästä? Esim. oma äiti alkaa lähettää whatsapissa itkuviestejä että mitä hän on tehnyt äitinä väärin kun oma tytär ei anna hänelle lapsenlapsia.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Jep. Äitini on odottanut lisääntymistäni kuin kuuta nousevaa siitä asti kun täytin 19. Tämän lisäksi anoppi itkee säännöllisesti lapsenlapsettomuuttaan. Miehelle ei tietenkään tästä asiasta kukaan mainitse sanallakaan ikinä mitään, vaikka hän haluaa lapsia ihan yhtä vähän kuin minäkin.
Äidille voisi sanoa että ottaa nokan pois toisen kohdusta... tuo on jo ällöä tunkeilemista ja utelua 🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Äitini on odottanut lisääntymistäni kuin kuuta nousevaa siitä asti kun täytin 19. Tämän lisäksi anoppi itkee säännöllisesti lapsenlapsettomuuttaan. Miehelle ei tietenkään tästä asiasta kukaan mainitse sanallakaan ikinä mitään, vaikka hän haluaa lapsia ihan yhtä vähän kuin minäkin.
Äidille voisi sanoa että ottaa nokan pois toisen kohdusta... tuo on jo ällöä tunkeilemista ja utelua 🤮🤮
En minä sitä ällöttävänä koe. Painostavana kyllä.
Sen kun pistät välit poikki. Niin minäkin tein.
tuo on ihme kun vanhemmat ihmiset ei ymmärrä, ettei nuoret halua enää tehdä lapsia
Oikeasti kukaan normaali-ihminen ei painosta tuollaisessa asiassa. Onko kyseessä joku syrjäytynyt äitihahmo joka ei ole työelämässä ja elää yksin jossain kolossa? Olen itse isovanhempi eikä ole tullut mieleenkään kyseenalaistaa lasten päätöksiä, suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kukaan normaali-ihminen ei painosta tuollaisessa asiassa. Onko kyseessä joku syrjäytynyt äitihahmo joka ei ole työelämässä ja elää yksin jossain kolossa? Olen itse isovanhempi eikä ole tullut mieleenkään kyseenalaistaa lasten päätöksiä, suuntaan tai toiseen.
Astu kuplasi ulkopuolelle. Suomessa asuu 5,5 miljoonaa ihmistä. Kyllä tänne mahtuu PALJON ihmisiä jotka ovat sairaalloisen uteliaita lasten petipuuhista ja mitkä nesteet siellä liikkuu (ja sen seurauksena tuleeko raskaaksi).
Vierailija kirjoitti:
tuo on ihme kun vanhemmat ihmiset ei ymmärrä, ettei nuoret halua enää tehdä lapsia
Jeps, vanhanaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kun olet isovanhempi. Siinä se juju.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin vanhempieni ainoa lapsi ja jo teininä kerroin ettei lapsia sitten ole tulossa. Faijaa ei olisi kiinnostanutkaan, äiti ehkä olis tykännytkin lapsenlapsista mutta oli ihan tyytyväinen pieniin terriereihin ;-) ja varmaan tiesi ettei kannata alkaa mihinkään "painostukseen".
Munkin ensimmäinen lapsenlapsi on koira. Myöhemmin on tullut myös ihmislapsenlapsi, mutta jotenkin kun se koira oli ensimmäinen, niin sillä on erityinen paikka mun sydämessä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on hieman tämä tilanne miehen äidin kanssa. Ei siis mitään itkuviestejä laita, mutta koko ajan enemmän ja enemmän kyselee miksi lapsia ei tule. Nyt oli mieheltä kysynyt, että onko minussa jotain fyysistä vikaa ja en sen takia raskaudu. Hänellä ei käynyt edes mielessä, että vika voisi myös olla miehessä :D
Olemme siis vapaaehtoisesti lapseton pariskunta ja huomaan, että minulla on tämän asian suhteen jonkinlainen kaksoistandardi. En sietäisi tuollaista omilta vanhemmilta, mutta kun miehen äiti tulee täysin erilaisesta kulttuurista, eikä varmasti edes ymmärrä sellaista asiaa kuin vapaaehtoinen lapsettomuus, niin asia ei jotenkaan vaan vaikuta minuun.
Laita miehesi vastaamaan:
"Ei hänessä mitään vikaa ole. Hyvät kyydit olen saanut jo monta vuotta. Mutta me tykätään enemmän b-rapusta. Ehkä se tästä vielä tärppää, kun jaksetaan yrittää. Oliko muita mieltä askarruttavia kysymyksiä Marjatta-anoppi?" 😂
Vierailija kirjoitti:
Välit poikki sitten. Normaalit ihmiset ei painosta ja lähettele itkuviestejä.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Eikö välit poikki ole vähän radikaali ratkaisu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Jos toinen ei kunnioita toisen ihmisoikeuksia, oikeutta omaan kehoon ja omaan vapauteen, miksi sellaista ihmistä pitäisi roikuttaa omassa elämässä? Miksi kukaan kuuntelisi ihmistä, joka ajattelee, että toinen on pelkkä synnytyskone/siitoskone?
Se että naisen pitäisi synnyttää ollakseen "oikea nainen", "ylläpitääkseen huoltosuhdetta", tai "elääkseen täyden elämän", on naisvastaista propagandaa, jossa yksilö on alistettu toisten tahdon alle, omasta onnellisuudesta välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Jos toinen ei kunnioita toisen ihmisoikeuksia, oikeutta omaan kehoon ja omaan vapauteen, miksi sellaista ihmistä pitäisi roikuttaa omassa elämässä? Miksi kukaan kuuntelisi ihmistä, joka ajattelee, että toinen on pelkkä synnytyskone/siitoskone?
Se että naisen pitäisi synnyttää ollakseen "oikea nainen", "ylläpitääkseen huoltosuhdetta", tai "elääkseen täyden elämän", on naisvastaista propagandaa, jossa yksilö on alistettu toisten tahdon alle, omasta onnellisuudesta välittämättä.
Vedit ehkä vähän mutkat suoriksi. On eri asia nähdä nainen synnytyskoneena, kuin toivoa lastenlapsia. Mielestäni jälkimmäinen on ihan luonnollista, joskin on tietysti tosi törppöä jankuttaa ja syyllistää aiheesta. Päätös on jokaisen naisen ja miehen oma, mutta potentiaaliset isovanhemmat ovat ihan vaan ihmisiä.
Itse en miehenä ole saanut mitään painostusta asiaan. Pientä uteliasta kyselyä omilta vanhemmilta, mutta se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Vedit ehkä vähän mutkat suoriksi. On eri asia nähdä nainen synnytyskoneena, kuin toivoa lastenlapsia. Mielestäni jälkimmäinen on ihan luonnollista, joskin on tietysti tosi törppöä jankuttaa ja syyllistää aiheesta. Päätös on jokaisen naisen ja miehen oma, mutta potentiaaliset isovanhemmat ovat ihan vaan ihmisiä.
Sellaiset kaasuvalotukset sieltä.
Jos toivoo lapsenlapsia, se tarkoittaa, että lasten on synnyttävä jollekin oikealle lapselle. Lapsenlapsi ei voi syntyä mielikuvituslapselle, vaan oikealle lapselle. Jos tämä oikea lapsi ei halua synnyttää/siittää lapsia, siitä seuraa, että lastenlapsien toivoja toivoo ihmisille epäonnea, koska se on toisen tahtoa vastaan. Miksi kukaan toista ihmistä rakastava toivoo sellaista, mikä olisi rakkaan ihmisen oman tahdon vastaista.
Se on vähän sama kuin sanoisi, että toivoo jonkun alkavan puutarhuriksi, vaikka kyseinen henkilö inhoaisi puutarhoja. Miksi kukaan toivoo asiaa toiselle, jota toinen ei halua? Lastenlapsien toivominen on samanlainen idiotismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä
Sellaiset kaasuvalotukset sieltä.
Jos toivoo lapsenlapsia, se tarkoittaa, että lasten on synnyttävä jollekin oikealle lapselle. Lapsenlapsi ei voi syntyä mielikuvituslapselle, vaan oikealle lapselle. Jos tämä oikea lapsi ei halua synnyttää/siittää lapsia, siitä seuraa, että lastenlapsien toivoja toivoo ihmisille epäonnea, koska se on toisen tahtoa vastaan. Miksi kukaan toista ihmistä rakastava toivoo sellaista, mikä olisi rakkaan ihmisen oman tahdon vastaista.
Se on vähän sama kuin sanoisi, että toivoo jonkun alkavan puutarhuriksi, vaikka kyseinen henkilö inhoaisi puutarhoja. Miksi kukaan toivoo asiaa toiselle, jota toinen ei halua? Lastenlapsien toivominen on samanlainen idiotismi.
Kai sen noinkin voi ajatella. Aika mustavalkoista kylläkin. Se että toivoo lapsenlapsia ei tarkoita että toivoisi toisen tekevän jotain vastentahtoista. Voit toivoa lapsenlapsia ja samalla ymmärtää että niitä ei tule koska lapsesi ei halua lisääntyä. Se ei poista harmia ja surua siitä lapsenlapsettomuudesta. Vie varmasti aikaa tottua ajatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en miehenä ole saanut mitään painostusta asiaan. Pientä uteliasta kyselyä omilta vanhemmilta, mutta se siitä.
Tämäpä siinä hassua onkin. Minua painostavat sekä äiti että anoppi, miestäni ei ketään.
Niin tietää. Mutta ei sitä tarvitse silti kysellä, osataanko ehkäisyä käyttää vai ei. Se on pervoa. Se asia ei kuulu ulkopuolisille.