Kun ei halua saada lapsia - suku alkaa painostaa? (kokemuksia?)
Onko kokemuksia tästä? Esim. oma äiti alkaa lähettää whatsapissa itkuviestejä että mitä hän on tehnyt äitinä väärin kun oma tytär ei anna hänelle lapsenlapsia.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei suku painosta noissa asioissa. Jos, niin teepä pieni irtiotto siihen saatanan lestadiolaiseen junttisukuun ja elä omaa elämääsi.
Eli: aikuistu.
Todellakin painostaa.
Todella vaikea käsittää tätä sukulaisavioliittojen ja pdf-maakunnan touhua.
Järkyttävää painostusta. Itse toivoisin lapsenlapsia, mutta ikinä en kehottaisi lapsiani lasten hankintaan. Mitä jos lapsi olisikin vammainen syntyessään? Olisi ihan hirveää.
Vierailija kirjoitti:
En voi kyllin korostaa, miten tärkeää on laittaa välit poikki heti, kun sairasta käytöstä alkaa ilmetä.
Ei tulisi mieleenkään tuollaisen takia katkaista välejä. Kukin tavallaan.
Mä olin vanhempieni ainoa lapsi ja jo teininä kerroin ettei lapsia sitten ole tulossa. Faijaa ei olisi kiinnostanutkaan, äiti ehkä olis tykännytkin lapsenlapsista mutta oli ihan tyytyväinen pieniin terriereihin ;-) ja varmaan tiesi ettei kannata alkaa mihinkään "painostukseen".
Aika monet haluaa elää omaa elämäänsä muiden kautta. Kyllä tuo painostaminen on niin vastenmielistä varsin henkilökohtaisesta asiasta, että voisin koettaa esim jos kontaktoi puhelimistes ja alkaa vähänkin vihjailla vauva-asiaan, niin teeskentelisin, että voi perhana, puhelu katkesi.
Kamala äiti sulla. Kyllä suuttuisin.
Vuotta vanhempi serkkuni sai pojan. Setäni piti lasta sylissään ja sanoi: "Katsopa tästä pojan mallia!" Vitutti suunnattomasti.
Vastaa mutsille, että ei uskalla lapsia hankkia kun ei Suomessa ole sosiasliturvaa kohta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini oli paha tällainen. Välit häneen olleet jäähyllä jo vuoden verran. Ja hyvä niin, en jaksa sellaisia ihmisiä ympärilläni, jotka yrittävät kärkkäästi puuttua elämääni.
Äiti haluaa sinulle hyvää. Äidit tietävät monta asiaa. Jos sinulla on äiti, joka hoitaisi lapsenlasta ja tukisi tarvittaessa taloudellisesti niin on suorastaan hulluutta, ettei tekisi lapsia hyvän miehen kanssa. Kai sinulla mies on jo?
Ihan eri asia, jos ei ole ammattia, työtä, rahaa tai muuta lapsen edellyttämiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vuotta vanhempi serkkuni sai pojan. Setäni piti lasta sylissään ja sanoi: "Katsopa tästä pojan mallia!" Vitutti suunnattomasti.
Tollasille pskat nakkaat vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini oli paha tällainen. Välit häneen olleet jäähyllä jo vuoden verran. Ja hyvä niin, en jaksa sellaisia ihmisiä ympärilläni, jotka yrittävät kärkkäästi puuttua elämääni.
Äiti haluaa sinulle hyvää. Äidit tietävät monta asiaa. Jos sinulla on äiti, joka hoitaisi lapsenlasta ja tukisi tarvittaessa taloudellisesti niin on suorastaan hulluutta, ettei tekisi lapsia hyvän miehen kanssa. Kai sinulla mies on jo?
Ihan eri asia, jos ei ole ammattia, työtä, rahaa tai muuta lapsen edellyttämiä asioita.
Painostajamamma ilmoittautui.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko mennä vaikka vihanhallintaterapiaan. Eihän tuo ole normaalia käytöstä sinulta kadehtia muiden lapsia tai sitä, että sukulaiset pitävät lapsista. Ilmeisesti itse olet mies, kun noin ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko mennä vaikka vihanhallintaterapiaan. Eihän tuo ole normaalia käytöstä sinulta kadehtia muiden lapsia tai sitä, että sukulaiset pitävät lapsista. Ilmeisesti itse olet mies, kun noin ärsytti.
Miten jonkun kommentin voi ymmärtää noin väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vastaa mutsille, että ei uskalla lapsia hankkia kun ei Suomessa ole sosiasliturvaa kohta ollenkaan.
Äiti todennäköisesti vastaa, ETTEI OLLUT HÄNENKÄÄN LAPSUUDESSAAN. Etkai ihan oikeasti ajattele ensimmäisenä tukia, kyllähän silloin mennään töihin, jos halutaan oma lapsi. Kuka synnyttää lapsia tukien varassa? Silloin on huonot eväät jo pienestä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kun tapaatte ja asia tulee esille niin ala itkemään. "Paljasta" joku diagnoosi, joka aiheuttaa lapsettomuutta.
En ainakaan itse haluaisi mitään sääliä ja tsemppausta sairauteen jota minulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, oli siinä sedällä sulattelemista, vauva kun syntyi avioliiton ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla mitään päässäsi? Vaikkapa aivot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, oli siinä sedällä sulattelemista, vauva kun syntyi avioliiton ulkopuolella.
Niin kenestä tuossa siis piti ottaa mallia ja kenen?
En voi kyllin korostaa, miten tärkeää on laittaa välit poikki heti, kun sairasta käytöstä alkaa ilmetä.