Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa säälittävä se tyyppi, joka ei päästäisi tyttöystäväänsä ulkomaille opiskelemaan

Vierailija
24.08.2026 |

Heti vain poikki tuollaisen kanssa. Arvot tulevat selviksi kertarysäyksellä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä on?

Joku provoaloitus, jonka porukka otti tosissaan.

Aika vähissä on aiheet palstalla, jos provoista ei saa alkaa keskustelemaan.

Saa keskustella mistä haluaa, mutta on huvittavaa, että otatte niin tosissaan tuollaiset. 

Vierailija
22/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saa keskustella mistä haluaa, mutta on huvittavaa, että otatte niin tosissaan tuollaiset."

Mistä sinä tiedät miten tosissaan kuka minkäkin aloituksen ottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäili että toinen pettää ja jättää heti tilaisuuden tullen.

Yleensä he, jotka epäilevät muita pahoista teoista, tekevät niitä tekoja itse heti tilaisuuden tullen. Epäilevät toisen tekevän samaa kuin he itse tekevät.

Mustasukkaisimmat tyypit ovat yleensä itse pettäjiä.

Ei oikeastaan läheskään aina. Niinkin päin, että ovat itse ehdottoman lojaaleja ja luotettavia, ja odottavat sitä myös toiselta. Pienikin merkki, ettei niin olisikaan, saa huolestumaan yli äyräiden.

Vierailija
24/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten odottelin bussia, kun siihen tuli kaksi teinityttöä. Toinen tuskaili kaverilleen, miten hän haluaisi mennä lukioon, mutta amikseen menevä poikaystävä oli vaatinut, että tytön pitää hakea samaan paikkaan. Vieläkin harmittaa, etten sanonut tytölle, että älä tee niin, pilaat oman elämäsi. Mustasukkainen on mustasukkainen olipa kyseessä teini tai aikuinen.

Vierailija
25/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää opiskelua eli käytännössä työtä ja rahaa tärkeämpänä kuin parisuhdetta ja miestä. Mikä ihme se nyt on, ettei tuo kelpaa?

Ketjussa oli kyse opiskelijavaihdosta ja ne kestää yleensä vain muutaman kuukauden.

Tuskin se rahan priorisointi vaan tohon jää. Pelkkä ennusmerkki tulevasta.

Vierailija
26/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yleensä he, jotka epäilevät muita pahoista teoista, tekevät niitä tekoja itse heti tilaisuuden tullen. Epäilevät toisen tekevän samaa kuin he itse tekevät."

Tuo on yleinen väite mutta aivan liian mustavalkoinen. Kyllä se epäily kertoo aina eniten omasta epävarmuudesta, huonosta itsetunnosta ja pelokkuudesta. Ei uskota että ollaan oikeasti rakkauden arvoisia eikä että toinen voisi haluta olla yhdessä kuin vain parempaa odotellessa. 

Toki joku voi olla myös itse helposti pettävä mutta se on vasta sitten oire muusta, ei itse ongelma.

Tämä. Syitä epäilyyn on monia, ei vain se että itse pettäisi.

Monella on lisäksi huonoja kokemuksia, ihan jo omasta lapsuudenperheestä. Jos siellä ollaan petetty ja sekoiltu ihmissuhteissa, jää turvattomuus pohjavireeksi ja värittää tulevia omia ihmissuhteita.

Harva asia on niin mustavalkoinen, että se voitaisiin selittää yhdellä ainoalla syyllä. 

Vierailija
27/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä on?

Joku provoaloitus, jonka porukka otti tosissaan.

Aika vähissä on aiheet palstalla, jos provoista ei saa alkaa keskustelemaan.

Saa keskustella mistä haluaa, mutta on huvittavaa, että otatte niin tosissaan tuollaiset. 

Vaikka siitä aloituksesta näki kilometrin päähän, että se oli keksitty, niin itse aihehan on ihan totta monelle. Et ilmeisesti itse ole koskaan törmännyt sairaalloisen mustasukkaiseen ihmiseen.

Vierailija
28/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää opiskelua eli käytännössä työtä ja rahaa tärkeämpänä kuin parisuhdetta ja miestä. Mikä ihme se nyt on, ettei tuo kelpaa?

Ketjussa oli kyse opiskelijavaihdosta ja ne kestää yleensä vain muutaman kuukauden.

Opiskelijavaihdossa ei kyllä ota muuta kuin takkiinsa taloudellisesti.

Vierailija
29/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Nytkö itsensä kehittäminen ja kouluttaminen on huono asia?

Aika moni yliopistokoulutus valmistaa pienipalkkaiseen työhön, esim. tutkijat ei pääse rikastumaan. Jos rahaa miettii, kannattaisi ennemmin käydä putkimieslinja amiksessa.

Vierailija
30/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jatkaisi suhdetta jos mieheni muuttaisi toiseen maahan.

Mun mies jatkoi suhdetta, vaikka lähdin jo aikaisemmin suunnitellulle 3kkn reissulle alle kuukausi sen jälkeen kun oltiin alettu seurustella. Kun oltiin jo naimisissa olin puoli vuotta ulkomailla työharjoittelussa ja mies oli Suomessa. Jos suhde perustuu luottamukseen ei ole mitään ongelmaa olla välillä vähän aikaa erossa. Nyt ollaan oltu jo 26 vuotta naimisissa ja asuttu yhdessä ulkomailla 12 vuotta. 

Vierailija
31/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämiseen nyt tarvitsee rahaa. Siinä ei ole mitään väärää, että hankkii taitoja, joista on hyötyä työelämässä. Varmaan voisi olla kiva jäädä sinne opiskelijasoluun lojumaan sängylle poikkiksen kainaloon, kun tämä soittaa kitaraa, mutta ei sillä elätetä lapsia eikä osteta asuntoa.

Vierailija
32/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jatkaisi suhdetta jos mieheni muuttaisi toiseen maahan.

Mun mies jatkoi suhdetta, vaikka lähdin jo aikaisemmin suunnitellulle 3kkn reissulle alle kuukausi sen jälkeen kun oltiin alettu seurustella. Kun oltiin jo naimisissa olin puoli vuotta ulkomailla työharjoittelussa ja mies oli Suomessa. Jos suhde perustuu luottamukseen ei ole mitään ongelmaa olla välillä vähän aikaa erossa. Nyt ollaan oltu jo 26 vuotta naimisissa ja asuttu yhdessä ulkomailla 12 vuotta. 

Ei mulla mitään luottamusongelmaa ole, en vain halua elää etäsuhteessa. Simple as that. Toki nyt pitkässä suhteessa ollessani muutaman kuukauden etäily menisi, mutta en tiennyt että aloituksessa oli kyse sellaisesta.

Vierailija
33/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Saa keskustella mistä haluaa, mutta on huvittavaa, että otatte niin tosissaan tuollaiset."

Onhan se nyt mennyt tunteisiin, kun pitää tehdä uusi (tunnepitoinen) aloitus aivan tuohtuneena. Siitä sen tietää.

Vierailija
34/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä he, jotka epäilevät muita pahoista teoista, tekevät niitä tekoja itse heti tilaisuuden tullen. Epäilevät toisen tekevän samaa kuin he itse tekevät.

Ei oikeastaan läheskään aina. Niinkin päin, että ovat itse ehdottoman lojaaleja ja luotettavia, ja odottavat sitä myös toiselta. Pienikin merkki, ettei niin olisikaan, saa huolestumaan yli äyräiden.

Mutta jos pitää epälojaalisuuden merkkinä sitä että toinen haluaa kehittää itseään ulkomaanvaihdossa, ollaan väärillä urilla.

Oma mies (poikkis silloin) halusi opiskella puoli vuotta vaihdossa Saksassa, ja vaikka ikävä oli kova, itselle ei tullut mieleenkään kieltää toiselta tilaisuus. Kyllä rakkaus kestää jos halua on. Rakkaus etsii toisen, ei omaa etua.

Yhä naimisissa 29v jälkeen.

Vierailija
35/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä säälittävä kuin se poliitikko, joka yrittää väkisin vääntää, pakolla pakottaa jotain ihmistä poliitikoksi ja tai valtion byrokraatiksi. Todella säälittävä fakkiintunut, putkinäköinen tomppeli. Ihan kuin is la misti, joissa mies päättää naisen ammatin ja mitä nainen pukee päälle.

Vierailija
36/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt mennyt tunteisiin, kun pitää tehdä uusi (tunnepitoinen) aloitus aivan tuohtuneena. Siitä sen tietää.

Kertoisitko, missä kohdassa on tunnetta ja tuohtumusta? Ap

Vierailija
37/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienikin merkki? Itse olen ehdottoman lojaali, enkä ikinä missään tilanteessa pettäisi vaimoani. En koskaan. 

Ja tiedätkö mitä? Luotan myös vaimooni 100%. Minä en etsi, enkä näe "pieniä merkkejä". Minä luotan. Tottakai jos joskus ihan kiistattomat todisteet lyödään pöytään, en niitä vastaan ala vänkäämään, mutta mitään pieniä merkkejä ei minun todellisuudessani ole.

En edes ymmärrä mitä järjeä on spekuloida mahdollisella pettämisellä ja "pienillä merkeillä"? Ei kuulosta ihan täysipäisen hommalta. Kyllä minä tietenkin periaatteessa ymmärrän, että kaikki on mahdollista, mutta mustasukkaisilla epäilyillä ei kyllä saa mitään hyvää aikaan. Koskaan.

Vierailija
38/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijavaihdossa ei kyllä ota muuta kuin takkiinsa taloudellisesti.

Siltikin ennusmerkki siitä, et tulevaisuudessa työ, raha ym. lammastelu ajaa prioriteeteissa miehen ja yhteisen ajan edelle.

Vierailija
39/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämiseen nyt tarvitsee rahaa. Siinä ei ole mitään väärää, että hankkii taitoja, joista on hyötyä työelämässä. Varmaan voisi olla kiva jäädä sinne opiskelijasoluun lojumaan sängylle poikkiksen kainaloon, kun tämä soittaa kitaraa, mutta ei sillä elätetä lapsia eikä osteta asuntoa.

Itse opiskelin alaa jossa ei pääse rikastumaan, mutta saa kelpo ammatin. Minulle opiskelussa oli kyse itseni kehittämisessä, silloin en tajunnut edes miettiä potentiaalisten lapsien elättämistä. 

Ehkä nykynuoret on erilaisia, mietitään ja pedataan taloudellista vakautta? Pelätään myös ettei varaa ole mihinkään, perheeseen varsinkaan, sen olen huomannut. Mutta maailma on eri, ymmärränkin.

Vierailija
40/53 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunnon saa kelan kustantamana ja mihinkään omakotitaloon ym. turhamaiseen pröystäilyyn ei ole mitään aitoa tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi