Voisko joku tsemppaa mua että eron jälkeen on helpompaa?
Mulla ei ole voimia tehdä lopullista päätöstä ja kerran toivoin että olisi lyönyt niin sen jälkeen olisi ollut. Ei lyönyt, ikinä siis, mutta oli tosi vihainen. Muutoin epäkunnioittava ja valehtelee tyhmistäkin asioista. Olen hyvin tietoinen että hän ei ole minua varten mutta en osaa tai uskalla tehdä loppullista päätöstä. En halua edes terapeutille sanoa ääneen että olen niin voimaton mutta täällä uskallan sen sanoa. Ei sillä että enää vaivaudun terapeutille koska en tee kuitenkaan sitä mitä pitäisi.
Kommentit (23)
No kyllä helpottaa kun toinen muuttaa pois.
Huomattavasti helpompaa.
Ap. eroa!!! Älä jää p*ska kasaan! Ansaitset parempaa! Henkinen väkivalta on pahinta.
Jos suhde on huono niin iso taakka putoaa harteilta eron jälkeen. Ole varovainen erotilanteessa, jos on väkivallan uhkaa. Älä kerro erosta etukäteen ja lähde kun mies on pois kotoa. Mene vaikka turvataloon jos muuta paikkaa ei ole.
Eron jälkeen kukaan ei pelottele sinua vihaisella käytöksellä, ei puhu sinulle halventavasti, et joudu arvailemaan, mitä se nyt taas on valehdellut. Elämästä tulee ihanalla tavalla tapauksetonta, kun ihan tavallisista asioista ei seuraakaan mitään ikävää, arki vain soljuu omalla painollaan. Eikä tarvitse haistella kenenkään arvaamattoman tyypin mielialoja, ei tarvitse olla varuillaan omassa kodissaan. Saa oikeasti levätä, jos väsyttää, ja elää omia ilojaan ja harmejaan, eikä kukaan siinä vieressä latista. Eron jälkeinen elämä on ihanaa.
Jos suhde on huono niin tottakai eron jälkeen on helpompaa.
"Puoltakaan en sun kivustas voi tietää
Sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
Mut joku aamu mä tiedän sen
Sä heräät huomaamaan
Sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan"
Paras tsemppari oli AI. Voit keskustella sen kanssa erilaisita asioista, näkökulmista jne. Yksinkäymisestä terapeutilla ei varmaankaan ole parisuhteen ongelmissa hyötyä - harkitsisi parisuhdeterapiaa ja jos ei toimi, sitten hanskat naulaan…
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde on huono niin iso taakka putoaa harteilta eron jälkeen. Ole varovainen erotilanteessa, jos on väkivallan uhkaa. Älä kerro erosta etukäteen ja lähde kun mies on pois kotoa. Mene vaikka turvataloon jos muuta paikkaa ei ole.
Eri, mutta ongelma oli kun mies oli pitkällä ajalla hivuttautunut kotiini. Kun ajan ja monen vaiheen jälkeen pääsin viimein eroon, kotiin jäi silti paha tunnelma.
Se ettei voi relata kotona, kun muistaa ja kroppa on ylivireystilassa, on kauhea olo, vaikka olisi muuttanut.
Parisuhdeväkivalta on helvetistä. Kun luotti ja toinen vaan käytti hyväkseen. Älkää kuunnelko sanoja, tyhjiä lupauksia vaan katsokaa tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Paras tsemppari oli AI. Voit keskustella sen kanssa erilaisita asioista, näkökulmista jne. Yksinkäymisestä terapeutilla ei varmaankaan ole parisuhteen ongelmissa hyötyä - harkitsisi parisuhdeterapiaa ja jos ei toimi, sitten hanskat naulaan…
Kun parisuhteessa on kontrolloivaa väkivaltaa, ei pidä mennä pariterapiaan. Siellä ei voi kertoa vapaasti asioista, kun se vihainen osapuoli voi napsahtaa.
Kun näin että oli 2 miinusta ja 2plussaa niin pelkäsin että mitä joku miinustaja sanoo. Kiitos paljon viesteistä. Usein näkee että heti tulee jotain kamalia viestejä mutta nyt ei. Varsinkin se että saa levätä rauhassa eikä pelätä mitä tapahtuu tai missä asiassa valehtelee on rauhoittavaa. Mun exä parinkymmenen vuoden takaa teki elämästä niin helvettiä moneksi vuodeksi kun jätin hänet niin varmaan pelottaa että sama käy nyt.
He kuuntelun tämän laulun mutta en oikein ymmärrä sen viestiä. Eli kelpaan ihan kelle vaan? Se kuulostaa vähän siltä että oma arvo on aika vähäinen. Ymmärsinkö laulun väärin? Ap, kuin myös edellisessä jossa sanoin miinuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun parisuhteessa on kontrolloivaa väkivaltaa, ei pidä mennä pariterapiaan. Siellä ei voi kertoa vapaasti asioista, kun se vihainen osapuoli voi napsahtaa.
Kävimme jopa kahdesti terapiassa. Ensimmäisen minä lopetin koska en saanut siitä mitään irti, mies jatkoi. Luulin että toka toimi mutta nyt taas teki selän takana jotain mitä en voi hyväksyä. Meillä meni hyvin kokonainen vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Kun näin että oli 2 miinusta ja 2plussaa niin pelkäsin että mitä joku miinustaja sanoo. Kiitos paljon viesteistä. Usein näkee että heti tulee jotain kamalia viestejä mutta nyt ei. Varsinkin se että saa levätä rauhassa eikä pelätä mitä tapahtuu tai missä asiassa valehtelee on rauhoittavaa. Mun exä parinkymmenen vuoden takaa teki elämästä niin helvettiä moneksi vuodeksi kun jätin hänet niin varmaan pelottaa että sama käy nyt.
Nykyisesi ei kumminkään ole väkivaltainen.
Pyydä joku ystäväsi mukaan, kun muutat pois. Ja ilmoita jollekin kolmannellekin henkilölle kellonajat ja on tapahtumassa.
Niin et jää ansaan, jos mies kilahtaakin.
Järjestä asiasi myös niin, että et joudu olemaan yksin, jos alkaa tuntua pelottavalta. Et tietenkään kerro miehelle, mihin muutat.
Hän on alistanut sinut henkisesti tuohon pieneen tilaan, missä nyt pyristelet. Takaan, että elämäsi muuttuu helpommaksi, kun pääset pois, omaan rauhaan. Itsetuntosikin nousee vielä.
Älä ole liian ankara itsellesi, on ymmärrettävää että olo tuntuu voimattomalta. Parisuhteeseen voi syntyä huumeen kaltainen riippuvuus, joten lähteminen ei aina ole helppoa. Pyri ottamaan ainakin etäisyyttä jos et vielä pysty eroamaan. Voimia!
Jos asut erillään, on helppo viestiä /soitto ja vaihtaa lukot. Jos asuu samassa voi hakea nyt jo eri asunnon tai myydä asunnon tms. Joudutko pelkäämään kumppania? Onnistuuko asioiden sopiminen. Olisi hyvä olla erillään heti siinä erossa saman tien tai ennen, ei jäädä samaan asumaan, ettei riidat syvenee tai tapahdu mitään outoa selkkausta. Luvan saat itsellä eroon, ei tarvitse olla toisen lupaa.
Tuo vatulointivaihe on vaikein. Eron jälkeen on rankkaa kyllä mutta helpompaa verrattuna nykyiseen