Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko ihmiset huonon kesän jälkeen masentuneita?

Vierailija
23.08.2026 |

Itse olen. Ja tuntuu, että muutkin ovat. Mietin vaan jo ensi kesää tai jos vielä pääsisi jonnekin Välimerelle missä aurinkoista...tuntuu että kesä meni ilman että koskaan alkoikaan. Surullista. Entä sinä?

Kommentit (216)

Vierailija
161/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä oli lämpötilojen puolesta normaali suomalainen kesä. Sadetta on ollut viime viikkoina tavallista enemmän.

Vierailija
162/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kommentoi niinkuin helteiden ja tämän kesän säiden välillä ei olisi mitään vaihtoehtoa. En minäkään tappohelteitä ja kuivuutta kaipaa, mutta täällä meillä päin on ollut viileä ja erittäin sateinen kesä. Yleensä luonnonvesissä uidaan n. 2,5kk ajan, kun ei olla mitään kylmän veden ystäviä. Tänä kesänä uimakausi oli 2,5 viikkoa. Ja siitäkin viimeiset päivät oli jo turhan kylmää. Heinäkuun puolivälin jälkeen on ollut ihan pari sateetonta päivää. Piha on osin aivan vettynyt jatkuvien sateiden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesä oli lämpötilojen puolesta normaali suomalainen kesä. Sadetta on ollut viime viikkoina tavallista enemmän."

Lämpötila ei ole ainoa kesän mittari. Myös aurinkoisuudella on iso merkitys sille miltä kesä tuntuu.

Esim. Helsingissä jäi auringonpaistetuntien määrä heinäkuussa selvästi keskimääräisestä.

Vierailija
164/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä joilla on kuumuus-fetissi ovat vähän samanlaisia kuin nuo chili-pellet. Aina pakko saada vain kuumempaa ja enemmän ja muut ovat ihan tyhmiä ja laimeita ja jäkäjäkä. Toki kuumuus-hullut ovat viddumaisempia kun haluavat sitä kuumuutta muiden ihmisten, eläinten ja luonnon terveyden kustannuksella. 

Vinkki, jos ehdottomasti haluaa kärventää sitä nahkaansa +30c---> asteissa miksi ei painu johonkin muuhun euroopan maahan, niissä saa nyt nauttia "lämmöstä" oikein kunnolla. 

Nämä hellerakastajathan eivät ole varsinaisesti mitään ulkoilmaihmisiä. Kotona on koneellinen jäähdytys, työpaikalla on koneellinen jäähdytys, mökillä on koneellinen jäähdytys, ilmastoidulla autolla siirrytään paikasta toiseen, aikaa vietetään jäähdytetyissä ostoskeskuksissa. MUTTA. Ne kerrat, kun nenä pistetään kesällä ulos, niin silloin halutaan olevan se +30, muuten kesä on piloilla. Siksi nämä myös lentää säännöllisesti hakemaan sitä kuumuutta etelästä. 

Omat piirini koostuu niistä ulkoilmaihmisistä, ulkona töitä tekevistä ja vapaa-ajallaankin ulkoilmaharrastuksia harrastavista. Kukaan ei ole kaipaillut helteitä tänä kesänä. Ne muutamat hellepäivät oli ihan ok. 

Vierailija
165/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä  vikaa tässä kesässä on ollut. Ei ollut hirveitä helteitä esimerkiksi.

Tietysti jos vähän avaisi silmiään, niin voisi huomata millainen kesä oli Euroopassa ja muualla maanilmassa.

Vierailija
166/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "huono" kesä?

Ap, onko katovuosi?

Vierailija
167/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kommentoi niinkuin helteiden ja tämän kesän säiden välillä ei olisi mitään vaihtoehtoa. En minäkään tappohelteitä ja kuivuutta kaipaa, mutta täällä meillä päin on ollut viileä ja erittäin sateinen kesä. Yleensä luonnonvesissä uidaan n. 2,5kk ajan, kun ei olla mitään kylmän veden ystäviä. Tänä kesänä uimakausi oli 2,5 viikkoa. Ja siitäkin viimeiset päivät oli jo turhan kylmää. Heinäkuun puolivälin jälkeen on ollut ihan pari sateetonta päivää. Piha on osin aivan vettynyt jatkuvien sateiden vuoksi.

Vesien jäähtyminen on seurausta tuulisuudesta. Tänä kesänä on ollut tuulista. Muutenhan lämpötilat ovat juurikin olleet sieltä kylmän ja kuuman välimaastosta, eli sellaista normaalia +20 molemmin puolin. 

Vierailija
168/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asut? Pirkanmaalla uintikelit alkoivat huhtikuussa ja jatkuvat edelleen. Myöskään normaalia sateisempaa ei ole ollut. Tukahduttavan kuumankostea tappohelle jäi onneksi tulematta.

Vierailija
169/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla kesä oli "huono" ? Vai tarkoitettiinko tässä kesää yleisesti? En ole.

Vierailija
170/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Suomeenkin +50 astetta, että olisi kaikilla hyvä olla. Talvella voisi olla vastaavasti -olla 50 astetta niin olisi "hyvä talvi".

Vierailija
171/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä muka on pystyneet pitämään ikkunaa sitten auki kun en muista koska viimeksi on joutunut heinäkuussa jo pistämään lämmöt päälle yöksi.

Vierailija
172/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä muka on pystyneet pitämään ikkunaa sitten auki kun en muista koska viimeksi on joutunut heinäkuussa jo pistämään lämmöt päälle yöksi.

Ja untuvatäkki ollut käytössä läpi kesän! Meillä on 18 astetta sisällä kun lämmitys päällä vain kylpyhuoneissa ja vessassa

Vierailija
173/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä lämpötiloista, mutta synkkää, pilvistä, sateisen harmaata on ollut vähän turhan paljon. Auringonpaistekelit jäivät lähinnä kevääseen. Valon puute harmittaa. Talvellahan siitä joutuu kärsimään toden teolla, nyt olisi ollut hienoa, jos aurinkoa olisi edes vähäsen näkynyt.

Vierailija
174/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hellerakastajathan eivät ole varsinaisesti mitään ulkoilmaihmisiä. Kotona on koneellinen jäähdytys, työpaikalla on koneellinen jäähdytys, mökillä on koneellinen jäähdytys, ilmastoidulla autolla siirrytään paikasta toiseen, aikaa vietetään jäähdytetyissä ostoskeskuksissa. MUTTA. Ne kerrat, kun nenä pistetään kesällä ulos, niin silloin halutaan olevan se +30, muuten kesä on piloilla. Siksi nämä myös lentää säännöllisesti hakemaan sitä kuumuutta etelästä. 

Omat piirini koostuu niistä ulkoilmaihmisistä, ulkona töitä tekevistä ja vapaa-ajallaankin ulkoilmaharrastuksia harrastavista. Kukaan ei ole kaipaillut helteitä tänä kesänä. Ne muutamat hellepäivät oli ihan ok. 

Minä olen hellerakastaja, elämä alkaa vasta 25 asteessa. Olen kyllä Suomessakin ulkona kun on tuo piha pidettävä siistinä mutta en kyllä nauti terassilla unska päällä istuskelusta, sateesta enkä tuulesta. Tänäänkin farkut, kumisaappaat ja tuulitakki - kesällä!?  2x on ollut sen verran lämmin että olemme voineet syödä ulkona muutakin kuin vain 5 minuutin pikakahvit. Tai no toissaperjantaina tarkenimme ottaa alkupalat ja -juomat mutta sitten kiireellä sisälle syömään.

Etelänkodissa on ollut 4kk yli 30 astetta ja olemme ulkona 12-14h päivässä. Teemme fyysistä työtä, hoidamme isoa pihaa, ulkoilemme jne ilman pienintäkään ongelmaa

Vierailija
175/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on maailman paras ilmasto, ihanat vuodenajat, puhdas, raikas ilma. Syksyn pimenevät illat ovat mieltä hoitavia, 

Käyn pimeimpään aikaan joulukuun alussa Aasian miljoonakaupungissa, kun tulen kotiin niin mikä ihana näky; valkoinen puhdas lumi js sininen hetki, kuinka voi olla niin kaunista! 

Vierailija
176/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut normaali kesä. Tällaista se on ennen ollut. Sitten tuli pitkään kestävät helteet.

Vierailija
177/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä puhetta huonosta kesästä. Olin ihan yllättynyt, kun joku somessa valitti, että kun on ollut niin kauhea kesä kelien puolesta, ei oikeastaan kesää ollenkaan. 

Mun mielestä on ollut ihan tavallinen, hyvä suomalainen kesä! Hiukan yli parikymmentä astetta lämmintä, muutamia kunnon hellepäiviäkin, varsinkin nyt loppukesästä on ollut sadekuuroja, mutta ne menevät nopeasti ohi, en muista kuin pari kunnon sadepäivää, jolloin olisi satanut pidempään. 

Mä olen nauttinut raikkaasta, mutta lämpimästä ilmasta, uinut paljon, istunut terassilla... On ollut ihanaa! 

Vierailija
178/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kesä miesmuistiin täällä Espoossa. Mukavaa 20 astetta lähes koko kesän ja väliin joitakin päiviä, jolloin satoi muttei mitenkään. paljon. Mökillä itä-Suomessa saatiin tehtyä halkosavottaa miellyttävässä lämmössä, ei ollut liian kuuma. Ja uitua tuli joka päivä mökillä noin 18-20-asteisessa vedessä. Olisipa joka kesä yhtä ihana.

Vierailija
179/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä puhetta huonosta kesästä. Olin ihan yllättynyt, kun joku somessa valitti, että kun on ollut niin kauhea kesä kelien puolesta, ei oikeastaan kesää ollenkaan. 

Mun mielestä on ollut ihan tavallinen, hyvä suomalainen kesä! Hiukan yli parikymmentä astetta lämmintä, muutamia kunnon hellepäiviäkin, varsinkin nyt loppukesästä on ollut sadekuuroja, mutta ne menevät nopeasti ohi, en muista kuin pari kunnon sadepäivää, jolloin olisi satanut pidempään. 

Mä olen nauttinut raikkaasta, mutta lämpimästä ilmasta, uinut paljon, istunut terassilla... On ollut ihanaa! 

Pks nyt 16 astetta ja viittä vaille sadetta, eiköhän sitä taas kohta saada. Aurinko näyttäytyi viimeksi perjantaina ennen iltapäivän kaatosadetta. Lämmin ei ollut silloinkaan, ilma 17, vesi max 15

Ei ole ollut yhtään ihanaa

Vierailija
180/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään viileästä ilmasta. Ihan pelotti, jos ne muun Euroopan kammohelteet tulisi meillekin, Viime kesä oli aika taistelua.