Ovatko ihmiset huonon kesän jälkeen masentuneita?
Itse olen. Ja tuntuu, että muutkin ovat. Mietin vaan jo ensi kesää tai jos vielä pääsisi jonnekin Välimerelle missä aurinkoista...tuntuu että kesä meni ilman että koskaan alkoikaan. Surullista. Entä sinä?
Kommentit (133)
Aurinkoisia päiviä on ollut niin vähän, että olen hakeutunut heti ulos, kun aurinko paistaa. Ulkoillut olen säällä kuin säällä ja toisinaan on ollut hallaöitä, yötöihin mennessä sen huomasi. Taisi Lapissa mennä jopa hivenen pakkasen puolelle.
Kesä alkoi jo toukokuun alussa. Koko toukokuun paistoi aurinko. Hieno kesä oli, nyt saa jo loppua.
Siinähän se meni nopeesti ilman kunnon helteitä, toivottavasti talvi on leuto jos näin viileen kesän jälkeen on kylmä pitkä talvi on maailmankirjat sekaisin.
Mihinkä ilmastovouhotus on loppunut nyt kun helteitä ollut.
Italiassa oli aivan loistokelit ja mahtavia liharuokia sekä viinejä.
T: Fatima
Vierailija kirjoitti:
Kysykää ranskalaisilta, italialaisilta ja espanjalaisilta oliko heillä hyvä kesä. Ennätyshelteet alkoivat jo keväällä, vettä säännösteltiin, ihmisiä kuoli kuumuuteen, nuoria hukkui, maastopalot veivät ihmisiltä kodin.
Miten se tähän liittyy? Me keskusteltiin Suomen kesästä. Mieluiten kyllä ottaisin heiltä osan kuumuutta tänne itselleni, vaan ei se onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa oli aivan loistokelit ja mahtavia liharuokia sekä viinejä.
T: Fatima
Ilmastonmuutos pitää samaan aikaan taukoa eduskunnan kesätauon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Jos elämä on noin riippuvaista pelkästä säästä, kannattaa joko muuttaa jonnekin lämpövarmempaan maahan, tai sitten hankkia resilienssiä.
Ois kyllä kiva muuttaa lämpimämpään mutta ei se ole niin yksinkertaista. Ei työpaikkoja niin vaan saa ulkomailta, eikä kaikissa maissa olla yhtä anteliaita mamuille kuin Suomessa.
https://uutisankkuri.fi/uutinen/diarra-arvosteli-koulumiesta-etelanmatk…
Kuka näitä Fatimoita oikein uskoo ja äänestää?
Vierailija kirjoitti:
https://uutisankkuri.fi/uutinen/diarra-arvosteli-koulumiesta-etelanmatk…
Kuka näitä Fatimoita oikein uskoo ja äänestää?
Se on ihan eri asia.
Minkä huonon kesän? Tämä päättyvähän on ollut paras pitkiin aikoihin. Ei ole ollut liian kuuma, vaan juuri sopiva lämpötila. T-paidalla on pärjännyt ulkona monena päivänä, mutta on myös satanut niin ei ole liian kuivaa. Sateiden ansiosta kaikki on ollut vihreää koko kesän. Mahtavaa!
Ainoa asia mikä vähän harmittaa on uimaveden viileys. Ilmat sinänsä oli riittävän lämpimät ja on edelleen. Toisaalta sellainen liian kuuma viikko tai kaksi olisi saanut jotenkin paremmin ehkä siihen tunnelmaan että onpa kiva kun tulee syksy. Nyt sitä ei oikein tullut kun koko ajan ollut sopivaa.
Aivan hyvä ja mukava kesä on ollut.