Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko ihmiset huonon kesän jälkeen masentuneita?

Vierailija
23.08.2026 |

Itse olen. Ja tuntuu, että muutkin ovat. Mietin vaan jo ensi kesää tai jos vielä pääsisi jonnekin Välimerelle missä aurinkoista...tuntuu että kesä meni ilman että koskaan alkoikaan. Surullista. Entä sinä?

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuman kesän jälkeen oltaisiin vetämättömiä ja masentuneita. 

Vierailija
142/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno kesä oli! Viime yönäkin kuuntelin sateen ropinaa ja poltin kynttilöitä. Oli ihanan rentouttavaa. Toivon että tappohelteitä ei tulisi ikinä Suomeen.

En minäkään tappohelteitä kaipaa, mutta mukavaa olisi, että kesällä olisi lämmintä noin + 22  Täällä on tainnut keskilämpötila olla tänä kesänä noin +16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On saatu viime kesinä kärsiä helteistä niin paljon, että olen todella iloinen ettei nyt tarvinnut. Kerrankin meitä viileän ystäviä hemmoteltiin! Ja nyt on syksy ja talvi edessä - IHANAA!

Nyt nautitaan!

Kylmän ystävät saavat nauttia Suomessa vähintään 10 kuukautta niin eikös se olisi oikeus ja kohtuu, että lämmöstä nauttivat saisivat nauttia edes ne  2 kuukautta ilman, että heidän toiveitaan vähätellään ja ilkutaan?

Hyvähän se on niille, jotka haluaa asua kylmässä ja jäässä kesätkin, mutta ei se ole väärin toivoa edes muutamaan hellepäivää vuodessa. Ja kyllä se kylmä taitaa Suomessa tappaa enemmän ihmisiä, kuin helle.  Joten turha vedota sairaisiin jos joku toivoo lämmintä.  Hengityselin- ja sydänsairaille pakkanen on myrkkyä. Eivät pysty menemään ulos monesti koko talven.

Suomen kesään ei kuulu pakkaset eikä tämäkään kesä ollut mitenkään poikkeuksellisen kylmä (jotkut tietyt alueet saattoivat olla viileämpiä mutta se ei tarkoita koko maata) Hyvä ihme nyt sentään, pitkään aikaan taas normaalikesä jolloin kaivotkaan eivät kuivuneet ja puiden lehdet pysyivät vihreänä eivätkä palaneet keltaiseksi ja täällä on taas lauma määkimässä kuinka kamalaa yhyy nyt jäätyy miksi aurinko ei taas polta kaikkea niin kuin viime vuosina. Jos ei ihminen pysty nauttimaan 20c-25c lämmöstä vaan pitää sitä kylmänä kannattaa oikeasti käydä siellä lääkärissä ja lopuilla itkijöillä täytyy olla päässä jotain vikaa..

Ja nuo tuplapeukutukset jokaiseen viestiin mistä ei tykkää ovat noloja(juu totta kai suurin osa suomalaisista haluaa pyörtyillä +30c  kuumuudessa) 

Vierailija
144/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap nyt uskoo, että kesä on ollut hyvä, ja ihmiset lähtee virkein mielin kohti syksyä?  

Vierailija
145/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä joilla on kuumuus-fetissi ovat vähän samanlaisia kuin nuo chili-pellet. Aina pakko saada vain kuumempaa ja enemmän ja muut ovat ihan tyhmiä ja laimeita ja jäkäjäkä. Toki kuumuus-hullut ovat viddumaisempia kun haluavat sitä kuumuutta muiden ihmisten, eläinten ja luonnon terveyden kustannuksella. 

Vinkki, jos ehdottomasti haluaa kärventää sitä nahkaansa +30c---> asteissa miksi ei painu johonkin muuhun euroopan maahan, niissä saa nyt nauttia "lämmöstä" oikein kunnolla. 

Vierailija
146/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://uutisankkuri.fi/uutinen/diarra-arvosteli-koulumiesta-etelanmatk…

Kuka näitä Fatimoita oikein uskoo ja äänestää?

Se on ihan eri asia.

In Fatima we trust. 

Vierailija
147/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Nythän oli ihan loistokesä kun oli niin mahtavat ulkoilu- ja lenkkeilysäät kun ne tukahduttavat helleputket puuttui. Kotonakin oli ihan asialliset lämmöt eikä yöt menneet hikoillessa ja valvoessa vaan sai nukkua. Plussaa myös siitä ettei porukkaa riekkunut kirkumassa ja mölisemässä aamuun asti ulkona vaan oli hiljaista eli ikkunat pystyi pitämään auki.

Vierailija
148/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut elämäni stressaavin kesä ja elän siinä toivossa, että tätä huonommin ainakaan ei enää voi mennä ja elämä alkaa taas hymyilemään.

Vierailija
149/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mehmettiä?!? Nythän on ollut hyvä kesä ilman niitä tappopaahteita. Oli hevlettiä ne edelliset kesät kun piti 40 asteen kuumuudessa kärvistellä. Toivottavasti jatkossakin on näitä normaaleja kesiä.

Vierailija
150/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kylmä, sateinen kesä,

ja mä joudun elää sen...

Koko vuosi pilalla kun kesä on paska.

Vierailija
151/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mehmettiä?!? Nythän on ollut hyvä kesä ilman niitä tappopaahteita. Oli hevlettiä ne edelliset kesät kun piti 40 asteen kuumuudessa kärvistellä. Toivottavasti jatkossakin on näitä normaaleja kesiä.

Miksi ihmeessä lähdet etelään kesällä jos et pidä 40 asteesta??

Suomessa päästään hädintuskin 30 asteeseen joten pysy täällä! Turha valittaa jos ei tuota tajua??

Vierailija
152/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopiva kesä on ollut. Pari matkaa tein Keski-Eurooppaan ja siellä sai hikoilla kerrakseen.

Vierailija
153/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuman kesän jälkeen oltaisiin vetämättömiä ja masentuneita. 

Näin me koemme kuumuuden eri tavoin.

Itselle Suomen viileys, harmaus ja jatkuva matalapaine on sulaa painajaista. Päänsärkyä, jatkuvaa uupumusta ja hapenpuutetta, silti yöllä ei pysty nukkumaan, joka paikkaa särkee ja elimistö huutaa hiilareita (onneksi olen normaalipainoinen) ja kärsin rytmihäiriöistä 24/7. Masentuuhan sitä väkisinkin!

Olen onnekas koska puolet vuodesta saan viettää etelässä - päivien kirkkaus, valo, aurinko ja lämpö pudottaa 15 vuotta iästä ja vaivoista pois parissa päivässä. Olen energien jopa 38 asteessa, vaellan, teen ulkotöitä, olen täysin kivuton eikä ikinä ole rytmihäiriöitäkään. Nautin kun voin olla ulkona aamusta iltaan palelematta. Jopa talvella päivisin aurinko lämmittää ja huikaiseva sininen valo piristää

Vierailija
154/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi helteiden vihaajilla on aina niin suuri tarve tulla kertomaan omia mielipiteitä ja mitätöimään helteistä nauttivien kokemukset. Todella epäasiallista käytöstä. Jos toinen on masentunut ja kaipaa vertaistukea, niin ei ole ok tulla kertomaan, miten ihanaa itsellä on tai mitätöidä ableistisesti toisen kokemus tämän kertoessaan sään vaikutuksesta terveydentilaansa sanomalla ”kaikki eivät voi voittaa”. 

Ihan samaa helteiden rakastajat on hellekesinä tehnyt.

Vierailija
155/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää oli. Tänne osui ne sateet ja tuulet. Yöt oli kylmiä ja kosteita ja taloa piti lämmittää. Kukat ei kunnolla kukkineet. Tätä samaa sitten tulevatkin kuukaudet kunnes tulee räntä-ja lumisateet. Kai tästä joku tykkää. Itse tykkään vuodenaikojen vaihtelusta. 

Vierailija
156/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kesäkuun alusta viime päiviin saakka pohjois-Norjassa. Sinne paetaan kotoisia hellleputkia. No, tämä vuonna tultiin vähän aiemmin kotiin, koska kotona paisteli ja paistelee edelleen aurinko, sitä ei paljoa näkynyt.  Koti ei ole kuumentunut, ensimmäinen kerta sitten vuoden 2017. Siellä toisessa päässä on paikkoja (etelämpänä) jossa on satanut 40 päivänä putkeen. Se on jo huono kesä jopa sikäläisellä mittapuulla.

Vierailija
157/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kesä sään puolesta. Olen niin onnellinen, että välillä vähän paremmat kelit kesällä.

Tämä ei ollut tsoukki. En jaksa kuumaa.

Vierailija
158/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanajan kunnon kesä vihdoin. Ja se jatkuu yhä, ei vielä oo syksy.

Ihmiset ei muista, että ei ennen joka kesä ollut mitään viikkokausien tappohelteitä. Helleputket on erityisen kuuma kesäsää ja tavallisempaa on ollut vaihteleva kesä sää 18-24 astetta.

Vierailija
159/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa just hyvä kesä

Liian kuumalla kelillä olisi nukkunut huonommin ja täytynyt eri tavalla suojata auringolta ulkona ja olla huolissaan nesteytyksestä.

Ilman vauvaa ois ärsyttänyt, sillä olen rakastanut lämpimiä uimavesiä ja rantapäiviä.

Vierailija
160/216 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmiset ei muista, että ei ennen joka kesä ollut mitään viikkokausien tappohelteitä. Helleputket on erityisen kuuma kesäsää ja tavallisempaa on ollut vaihteleva kesä sää 18-24 astetta."

No kyllä normikesinä on yleensä edes yksi vajaan viikon lämpöjakso jolloin ehtii nauttia siitä että on lämmintä. Esim. Jyväskylässä oli tänä kesänä yhden kerran kaksi perättäistä hellepäivää. 

Varmaan tämä kesä oli monin tavoin keskiverto mutta siinä se oli normaalia huonompi että puuttui se edes yksi yhtään pidempi lämpöjakso. Ja sitä moni jäi kaipaamaan.