Unettomuus
Kärsin unettomuudesta enkä oikein tiedä mitä pitäisi tehdä? Joka yö sama juttu ettei uni vaan tule. Aamulla kello soi kuudelta ja sitten on ihan sekasin väsymyksestä.
Kommentit (11)
Sun herääminen on aivan liian aikaisin, ellei ole jossain olemassa aamuihminen joka ponkaisee aikaisin ja on kuin viritetty jänis valmiina päivään. Voisiko olla työ jossa voi mennä myöhemmin tai joku muu vaihtoehto. Jetlagin ohjeilla? Ennen herättiin korkeintaan 7.10 tai 8 aikaan. Nykyään osa herää paljon myöhemminkin. Alat ovat erilaisia. Osalle ei sovi stressaava meno lainkaan tai työpaikka.
Pitää nukkua päiväunet, että saa toimimaan. Unilääkkeet eivät tehosta töissä, ne saavat vain väsyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Pitää nukkua päiväunet, että saa toimimaan. Unilääkkeet eivät tehosta töissä, ne saavat vain väsyttämään.
Entä kun ei saa ollenkaan unta päivällä? Kannattaako mennä päivällä pyörimään sänkyyn, jos ei yhtään nukuta?
Mikä on ikäsi? Sukupuoli?
mulla alko noi samat viat 5 kymppisenä kun hormoonit rupesivat hiipumaan.Aloitin estrogeenin ja Uni tuli heti.
Uneton jo n.20 v, nyt ikää 61 v. Ei oikein enää auta mitkään lääkkeet. On kyllä todella rasittava vaiva tai oikeastaan sairaus😔
Mulla on ollut samaa jo vuosia. Olen vielä alle 50, ei vaihdevuosia. Aiemmin oli unilääkkeitä mutta TK ei uusi enää. Muutenkin ohittaneet uniongelmani.
Pitää nukkua lyhyet päiväunet. Vaihtoehtoisesti 4h päiväunet ja lyhyet yöunet. Kumpikin toimii. Yössä ei ole riittävästi tunteja, että saa unirytmin toimimaan.
Entä kun ei pysty nukkumaan päivällä? Eikä edes yöllä ilman lääkettä.
Minä kärsin armeijan jälkeen unettomuudesta 15 vuotta, kunnes menin lääkäriin. Kokeiltiin varmaan viittä eri lääkettä, jotka eivät nukuttaneet, tai niillä oli sivuvaikutuksia. Lopulta kokeiltiin Seroquelia, mikä sopi minulle.
Edellisen johdosta suosittelen menemään lääkäriin avun saamiseksi. Lisäksi ainakin minun unenlaatuani parantaa pitkäkestoinen ulkoilu. Raitis ilma ja liikunta parantaa unen laatua.
Aloita aaamu reippaalla kävelylenkillä