Mikä yleinen huono piirre sinussa on?
Tehdään vastaketju :D Ja oletko tehnyt työtä tämän piirteen käsittelyyn ja eroon pääsemikseksi?
Itsellä se on kateus yhistettynä katkeruuteen. Juontuu kurjasta lapsuudesta ja aikuisiälläkin tapahtuneista asioista. En ole vuosiin kyennyt työntekoon, mutta en pääse eläkkeelle. Olen jumissa Pohjanmaalla, vaikka haluaisin tehdä töitä ja harrastaa, sekä asua Helsingissä. Joku voi pitää mua onnenpekkana, kun olen saanut omistusasunnon ja auton hommattua. Silloin, kun olin vielä työssä, nyt nuo on vaan rasite.
Kadehdin kaikkia, joilla on työ, vakaa toimeentulo, ystäviä. harrastuksia, lämpimät suhteet läheisiin ja sellaisillekin jotka voivat asua Helsingissä. Kuulostaa typerälle, mutta näin on. Tarvitsisin psykoterapiaa ja mielialalääkitystä, mutta rahat ei riitä.
Kommentit (56)
Yliajattelu, kaikenlaisten asioitten päässä pyörittely. Se on välillä aika raastavaa.
Olen huono keksimään juttelun aiheita vieraan ihmisen tai edes puolitutun kanssa jos vastapuolella ei ole kiinnostuksen kohteena edes joku niistä asioista, joka on intohimoni. En osaa jutella esim. musiikista (kuuntelen vaan sitä sun tätä, eikä minulla ole mitään lempimusiikkia), urheilusta, tv-sarjoista (jos salkkareita ei lasketa), ruokaresepteistä, lapsista jne.
Kangistun kaavoihin. En esim. tykkää jos työpaikalle tulee muutoksia.
Olen äärimmäisen skeptinen ja suhtaudun epäluuloisesti kaikkiin.
En osaa sanoa EI. Ajaudun minun kannalta huonoihin päätöksiin toisen hyväksi. Siinä olisi kasvun paikka.
-Kylmät kädet
Vierailija kirjoitti:
Yliajattelu, kaikenlaisten asioitten päässä pyörittely. Se on välillä aika raastavaa.
Siis mulla on niin sama. Ennen tilannetta, käyn sata versiota läpi päässäni. Siinä samalla on muutenkin kymmeniä kauniit ja rohkeat -draamaa päässäni, kun ihmiset muuttavat päähäni asumaan.
Toisinaan puhe kulkee nopeammin kuin ajatus. Eli tulee möläytettyä jotain ajattelematonta.
En osaa lähteä tästä parisuhteesta vaikka en ole onnellinen. Tiedän hyvin monta muuta joilla sama.
Vierailija kirjoitti:
En osaa lähteä tästä parisuhteesta vaikka en ole onnellinen. Tiedän hyvin monta muuta joilla sama.
Tarkoitan siis että en ole vahva tekemään päätöstä joka on vaikea
En mene altavastaajan rooliin, vaikka olen vaimo ja kolmen lapsen äiti.
Olen hyvä v i t t u i l e m aan. Aivan liian hyvä.
Yritän sopeutua tilanteisiin liian kauan. Sitten kun mitta täyttyy muutun huutavaksi vihaiseksi hirviöksi.
Ongelma on, etten itsekään osaa tunnistaa, milloin ärsytyskynnys lähenee. Äkkikiukku yllättää itsenikin.
Vierailija kirjoitti:
Peräsuolen laskeuma.
Sama, ja lisäksi palleatyrä ja kierosilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Yritän sopeutua tilanteisiin liian kauan. Sitten kun mitta täyttyy muutun huutavaksi vihaiseksi hirviöksi.
Ongelma on, etten itsekään osaa tunnistaa, milloin ärsytyskynnys lähenee. Äkkikiukku yllättää itsenikin.
Oletko lisäksi läski???
En ymmärrä miksi kukaan haluaisi asua vapaaehtoisesti Helsingissä? Täytyy olla päässä vikaa ja pahasti
Olen loputtoman kärsivällinen ja siedän asioita, joita muut ihmiset eivät kykenisi sietämään hetkeäkään. Työssäni tämä on etu, siviilissä taakka. En pysty irrottautumaan ihmisistä, jotka vahingoittavat itseään tai läheisiäni.