Hävettää jos joudun huomenna heti kesäloman jälkeen soittamaan töihin, että olen kipeänä
Huomenna alkaisi työt loman jälkeen iltavuorolla, mutta olen flunssassa. Olo on räkäinen, tukkoinen ja yskin. Kuumetta ei ole ollut. Minulla on astma joten se saa ihan perusflunssankin tuntumaan raskaalta. Työ on fyysistä ja tiedän, että en jaksa tässä kunnossa tehdä töitä. Hengästyn helposti ihan vain kun tässä kotona sisällä kävelen. Astmalääkitystä olen totta kai lisännyt, mutta ei siitä niin paljon apua ole, että tästä yhtäkkiä huomiseen mennessä olisin työkunnossa. Keskiviikosta saakka olen tätä tautia potenut.
Hävettää vain, jos heti loman jälkeen pitää ilmoittaa poissaolosta. Eikä tämä muutenkaan ole kivaa olla kipeänä koska on niin raskas olo ja väsyttää kovasti. Nurmikkokin pitäisi leikata, mutta ei tässä kunnossa onnistu.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Käännös. Ryyppyputki on jäänyt päälle
Niin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattais mennä ja yrittää jaksaa olla vaikka pari tuntia. Jotta työkaverisi näkevät että olet oikeasti sairas.
Muutes luulevat kuitenkin että on jäänyt ryyppyputki päälle.
Tällaisia törppöjä on valitettavasti olemassa! Tartuttavat vielä muut. Saatanan idiootit.
Ja se käydään vielä samomassa kaikille töissä ennenkuin lähdetään kotiin potemaan. Köh köh vaan ja flunssa tarttuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattais mennä ja yrittää jaksaa olla vaikka pari tuntia. Jotta työkaverisi näkevät että olet oikeasti sairas.
Muutes luulevat kuitenkin että on jäänyt ryyppyputki päälle.
Tällaisia törppöjä on valitettavasti olemassa! Tartuttavat vielä muut. Saatanan idiootit.
Ja se käydään vielä samomassa kaikille töissä ennenkuin lähdetään kotiin potemaan. Köh köh vaan ja flunssa tarttuu!
Koronan mentyä ei sairaslomaa enää saa ihan vain sillä perusteella, että on tartuttavassa kunnossa. (Paitsi ehkä jossain immuunipuutteisten ihmisten kanssa työskennellessä?) Jos on aamulla sellaisessa kunnossa, että ajattelee voivansa selvitä päivästä, niin voi joutua menemään töihin ja tulemaan sieltä sitten kohta pois. Kristallipalloa kun ei ole käytettävissä, eikä sellaista kuumemittaria, josta näkisi onko kuumetta seuraavana päivänä.
Mikäli on mahdollisuus olla omalla ilmoituksella pois, niin voi tietysti oman harkinnan mukaan jäädä pois pelkän tartuttavuudenkin perusteella. Itse en sellaista välttämättä tekisi, jos ei ole tullut työnantajan suunnasta selkeää toivetta, että näin toimittaisiin. Jos on mahdollisuus tehdä etätöitä, niin se on varmasti viisasta kyllä.
Mä olisin soittanut heti lomalla jos olen kipeä ja menny lääkäriin. Omavastuut pois ja ehkä joskus saa lomat siirrettyä saikun alta pois jos taas on lomalla kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin soittanut heti lomalla jos olen kipeä ja menny lääkäriin. Omavastuut pois ja ehkä joskus saa lomat siirrettyä saikun alta pois jos taas on lomalla kipeä.
En ollut Suomessa kun sairastuin ja lomaa niin vähän jäljellä, että omavastuupäivien vuoksi ei olisi jäänyt lomaa siirrettäväksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Menikö ap töihin?
En mennyt. Joku älynjättiläinen väitti, että olen tänään työkunnossa. No en ole. Yskin edelleen paljon, hengästyn helpolla ja yöllä heräsin kuumeisena. Sairauslomaa tuli torstaihin asti ja toki pitää katsoa mikä on tilanne silloin. Ei mene joillakin tajuntaan, että tällaiset taudit ei välttämättä ole helppoja astmaatikolle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Juoppo
Niin sinä olet.
Siinä voi käydä niin, että pääset pitämään kohta tämän vuoden kertyneetkin lomat pois irtisanomisaikana ja sitten kamat pahvilaatikkoon.
Muuta neuvoa ei tule tällä erää.
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi käydä niin, että pääset pitämään kohta tämän vuoden kertyneetkin lomat pois irtisanomisaikana ja sitten kamat pahvilaatikkoon.
Muuta neuvoa ei tule tällä erää.
Miksi ihmeessä ap:lle noin kävisi?
Suun soittajille tiedoksi, että olo meni huonommaksi ja kävin uudestaan lääkärissä ja diagnoosi keuhkoputkentulehdus sekä poskiontelotulehdus. Joo totta kai olin maanantaina työkunnossa. Hemmetin ääliöt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Suun soittajille tiedoksi, että olo meni huonommaksi ja kävin uudestaan lääkärissä ja diagnoosi keuhkoputkentulehdus sekä poskiontelotulehdus. Joo totta kai olin maanantaina työkunnossa. Hemmetin ääliöt.
ap
Ei kannata provosoitua kaikenmaailman ääliöistä, jotka ovat täällä vain tahallaan ärsyttämässä.
Tsemppiä paranemiseen ap!
Ap kirjoitti yhdessä viestissä, että neljä viikkoa oli lomaa. Vastasi jollekin ääliöille joka kuvitteli ap:lla olleen kaksi kuukautta lomaa.