Hävettää jos joudun huomenna heti kesäloman jälkeen soittamaan töihin, että olen kipeänä
Huomenna alkaisi työt loman jälkeen iltavuorolla, mutta olen flunssassa. Olo on räkäinen, tukkoinen ja yskin. Kuumetta ei ole ollut. Minulla on astma joten se saa ihan perusflunssankin tuntumaan raskaalta. Työ on fyysistä ja tiedän, että en jaksa tässä kunnossa tehdä töitä. Hengästyn helposti ihan vain kun tässä kotona sisällä kävelen. Astmalääkitystä olen totta kai lisännyt, mutta ei siitä niin paljon apua ole, että tästä yhtäkkiä huomiseen mennessä olisin työkunnossa. Keskiviikosta saakka olen tätä tautia potenut.
Hävettää vain, jos heti loman jälkeen pitää ilmoittaa poissaolosta. Eikä tämä muutenkaan ole kivaa olla kipeänä koska on niin raskas olo ja väsyttää kovasti. Nurmikkokin pitäisi leikata, mutta ei tässä kunnossa onnistu.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Aina voit käyttää menkkakorttia.
Koskaan en ole ollut poissa töistä menkkojen vuoksi. Nykyään ei ole menkkoja minipillereiden takia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olet huomenna työkunnossa jos olet ollut flunssassa jo siinä vaiheessa 6 päivää.
Oletko lääkäri? Minulla on edelleen astma ja tiedän, että tällaiset ei mene nopeasti ohitse. Ole hiljaa asioista joista et mitään tiedä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattais mennä ja yrittää jaksaa olla vaikka pari tuntia. Jotta työkaverisi näkevät että olet oikeasti sairas.
Muutes luulevat kuitenkin että on jäänyt ryyppyputki päälle.
Tällaisia törppöjä on valitettavasti olemassa! Tartuttavat vielä muut. Saatanan idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi soittaa pomolle jo nyt? Mitä pitempään lykkäät sitä, sen varmemmin sulla on vain darra.
Voi luoja. Jos teillä joillakin on itsellä alkoholiongelma, niin älkää olettako kaikilla muillakin olevan.
Miten soitan pomolle tänään kun ei hän ole edes töissä?!? Ei pomoa saa viikonloppuna tai iltaisin kiinni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ainakaan saikutella jos ei lääkärintodistusta ole. Kyllästyin jatkuviin krapula saikkuihin lomien jälkeen T: Pomo
No ei ole krapulaa vaan olen oikeasti kipeänä. Ei ole mulle ongelma mennä työterveyteen hakemaan todistusta. Katsos kun edelleen olen oikeasti kipeä. Koskaan en ole ollut pois töistä krapulan tai tekosyyn takia. Ottaa päähän tuollaiset epäilijät.
ap
Hän se todistus heti niin ei tarvitse miettiä epäileekö joku.
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin naiset. Loma alkoi juhannuksesta ja nyt vasta se loppuu.
Missä näin? Ellei opettajia lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ainakaan saikutella jos ei lääkärintodistusta ole. Kyllästyin jatkuviin krapula saikkuihin lomien jälkeen T: Pomo
No ei ole krapulaa vaan olen oikeasti kipeänä. Ei ole mulle ongelma mennä työterveyteen hakemaan todistusta. Katsos kun edelleen olen oikeasti kipeä. Koskaan en ole ollut pois töistä krapulan tai tekosyyn takia. Ottaa päähän tuollaiset epäilijät.
ap
Hän se todistus heti niin ei tarvitse miettiä epäileekö joku.
Ei ole työterveys auki tänään. Pakko odottaa senkin osalta huomiseen. Ajan saa kyllä varattua netissä heti, mutta ei ole tämä yksityinen toimija auki missään kovin lähellä. En ala kipeänä ajelemaan satoja kilometrejä, kun voi mennä huomenna lähemmäs.
ap
No huomenna tarkoitinkin. Mutta sillä voi sitten osoittaa että sairas eikä kellään mitään sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olet huomenna työkunnossa jos olet ollut flunssassa jo siinä vaiheessa 6 päivää.
Oletko lääkäri? Minulla on edelleen astma ja tiedän, että tällaiset ei mene nopeasti ohitse. Ole hiljaa asioista joista et mitään tiedä.
ap
Lapsikin tietää kuinka kauan flunssa kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Lapsikin tietää kuinka kauan flunssa kestää.
Mikä sulla on ongelmana? Astmaatikon sairastaminen on erilaista ja flunssat helposti pitkittyy. Miksi tätä pitää lapsellisesti kyseenalaistaa?
ap
Miten joku voi sanoa tuntemattomasta, että kyllä tämä on huomenna työkuntoinen jos oireet ovat alkaneet keskiviikkona? Mullakin on astma ja voi mennä kyllä helposti useita päiviä etten ole työkuntoinen, kun on flunssa. Vaikea tehdä fyysisesti raskasta työtä, jos hengitys on vaikeutunut ja hengästyy pienestäkin liikkumisesta.
Meillä pitää olla lääkärintodistus loman jälkeen. Olin keuhkoputkentulehduksessa kolme viikkoa loman jälkeen. Hain todistuksen viikko kerrallaan. En potenut huonoa omaatuntoa.
Hae sairaustodistus ja sillä selvä.
Mä ainakin aion käyttää loman jatkeeksi ns. saikkupäivätkin. Niin vähän tulee oltua kipeänä. Ei hävetä yhtään.
Mikä ihme ongelma tässä nyt oikein on?
Ap on oikeasti kipeä. Silloin ollaan sairaslomalla eikä töissä. Mitä sitten, että sairastelu on sattunut loman lopuksi? Meillä ainakin saa olla pois esimiehen luvalla 5 päivää eikä ole mitään ihme lääkärintodistuspakkoja loman jälkeen. Missä oikein olette töissä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme ongelma tässä nyt oikein on?
Ap on oikeasti kipeä. Silloin ollaan sairaslomalla eikä töissä. Mitä sitten, että sairastelu on sattunut loman lopuksi? Meillä ainakin saa olla pois esimiehen luvalla 5 päivää eikä ole mitään ihme lääkärintodistuspakkoja loman jälkeen. Missä oikein olette töissä?
Meillä kolme päivää. Jos perjantaina kipeä, niin maanantaille pitää olla todistus, koska viikonloppu huomioidaan.
Minä ymmärrän tuon ap:n ongelman. On oikeasti sairas, mutta silti potee siitä huonoa omaatuntoa. Tämä on ihan tavallista, kun on tunnollinen työntekijä. Vasta silloin kun ei ole edes siinä kunnossa, että jaksaisi netissä surffata, on omatunto puhdas. Vaikka järki kuinka sanoo, ettei jaksa eikä pysty eikä ole hyvä mennä muita tartuttamaan, niin joku ihmeen syyllisyys silti vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Loman jälkeen ensimmäisenä työpäivänä tarvitsee lääkärintodistuksen joka tapauksessa, vaikka normaalisti olisi mahdollisuus olla omalla ilmoituksella pois. Eli lääkäriin sitten vaan. Miksi et hakenut todistusta jo heti sairastuessa loman siirtämistä varten?
Niin no nythän me emme voikaan tietää oliko ap:lla kesälomaa nyt vain viikon vai pidempään. Itselläni jäi jo ennen alkamistaan kesäloma kokonaan sairausloman alle.
Vierailija kirjoitti:
Loman jälkeen ensimmäisenä työpäivänä tarvitsee lääkärintodistuksen joka tapauksessa, vaikka normaalisti olisi mahdollisuus olla omalla ilmoituksella pois. Eli lääkäriin sitten vaan. Miksi et hakenut todistusta jo heti sairastuessa loman siirtämistä varten?
Meillä ainakin on 5 päivän omavastuu, että jos sairastuu loman aikana, niin käytännössä turha hakea sairaslomaa flunssan takia, kun harvemmin kauempaa kestää. Ehkä jollain aapeen kaltaisilla, joilla on joku muu perussairaus, flunssa voi kestää kauemmin. Influenssat yms.asia erikseen. Itselläni joskus kesti influenssa liki 2vko, 11pvä kuumeen kanssa. Onneksi en silloin ollut työelämässä, vaan lasten kanssa kotona, ei varmaan kukaan olisi uskonut
Kerran sattui juuri päivää ennen loman alkua tapaturma ja sain muutaman päivän saikkua ja tämä myös "siirsi" lomaa, koska loma ei ehtinyt alkaa. Käytännössä toivuin tuosta loman aikana ja palasin töihin silloin kun alunperin oli sovittukin. Pidin ne muutamat päivät sitten lomana myöhemmin.
Mutta ymmärrän tuon aapeen pointin. Kyllä meillä valitettavasti töissä aina pohditaan, kun jonkun pitäisi palata lomalta ja ilmoittaa saikusta, että mikähän on oikea syy. Varsinkin sellaisten kohdalla, jotka valmiiksi valittavat loman lyhyyttä tai ylipäätään on paljon sairaslomilla ja nämä osuu yllättäen aina viikonloppujen molemmille puolille tai lomien alkuihin tai loppuihin.
Ei muuta kuin soitto pomolle aamulla. Mulla ainakin tommosessa flunssassa äänestä jo kuuluu, että kipeenä ollaan.