Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset on tunnetusti mökkikansaa. Mitä ihmettä ne muut, joilla ei oo mökkiä tekee? Vuokraavat mökin, purjehtivat vai matkustelevat?

Vierailija
22.08.2026 |

Miten on?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap voit olla noin helvetin tyhmä?

Vierailija
42/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en todellakaan halua mökkiä. Perinnöksi on tulossa useampikin, mutta myyntiin tulevat menemään. Viihdyn kotona ja kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä hankkia oma kesämökki ja rampata eestaas siellä monien kymmenien jopa satojen kilsojen päässä autollaan, jonka käyttökulut nykyään kallista ja kaiken lisäksi kiinteistöveroja maksaen. Sitten mökin korjauskulut päälle jne. 

Itse asun niin ihanien vehreiden maisemien likellä vesistöineen kerrostalossa, jossa on hyvin hiljaista ja rauhallista. Normaalisti eläviä naapureita.  Jos haluan uimaan, niin viiden minuutin kävelymatkan päässä on uimaranta.

Vierailija
44/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voitan lotossa ostan heti mökki tontin ja sinne autotallin ja verstaan. Laitan pihaa ja teen kaikkea. Välillä saunon ja grillaan.

Vierailija
45/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain asua koko  lapsuuteni ajan ympäri vuoden ns. huvilassa eli puurakenteisessa 50- luvun lopulla rakennetussa omakotitalossa kylätaajamassa eräässä isossa kaupungissa. Pihalla maakellari, liiterirakennus, puilla lämpiävä sauna, ulkohuussi (myöhemmin myös sisävessa), autotalli, perunapelto, kasvimaa, mansikkapelto, marjapensaat ja nurmikkoinen piha. Tontilla oma porakaivo, jossa hyvälaatuinen ja kylmän raikas juomavesi. Ikinä ei loppunut kaivosta vesi.   Toisaalta nautin kun muutimme toiselle paikkakunnalle ja kerrostaloasuntoon.  Vanhempani pääsivät kerrostalossa asumaan helpommalla puuhastelun suhteen. Olen viihtynyt hyvin kerrostalossa asumaan omankin perheeni perustettuani aikoinani. En ole edes kaivannut omaa kesämökkiä. Minulla ja perheelläni on ollut mahdollisuus mökkeillä joka kesä ilman omaa omistamaani kesämökkiä sen ajan, minkä verran siellä edes on viihtynyt ottaen huomioon Suomen kesäajan ilmaston.  

Vierailija
46/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaen vielä lapsuuteni pihamaalla puuhastelusta, että sain kylläkin ihan tarpeekseni lehtien haravoinnista syksyisin, koska pihallamme kasvoi yhden kuusipuun lisäksi vaahteroita, lehmuksia ja lisäksi pihaa ympäröi pensasaita. Kauniitahan kaikki syreenipensaat ja lehtipuut olivat ja varjostivat piha-aluetta auringon paistaessa kesäaikaan. Samoin kasvimaan kitkemisestä en tykännyt yhtään. Mutta olihan meidän lastenkin autettava vanhempiamme.

Vierailija
47/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrataan mökki, matkustellaan ulkomailla tai käydään sukulaisten mökillä

Vierailija
48/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei koskaan ole ollut mökkiä. Ei itsellä, ei vanhemmilla. Kadehtien kuunnellut näitä mökkitarinoita. 

Vanhempien mökillä oli kiusaavat homovastaiset mökkiasukkaat ympärillä. Siksi en voinut enää käydä. Ei mökit ole mitään utopioita...

Vierailija
49/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lukunsa ovat he, jotka lokkeilevat pitkin kesää sukulaisten ja tuttavien mökeillä.  Onhan sekin kätevää, kun ei tarvitse sijoittaa rahojaan omaan mökkiin.  Halvaksi tulee.  Eikä tarvitse itse huolehtia mökin ylläpidosta. Juu.

Vierailija
50/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin varusteltu mökki järven rannalta vuokraten on omistamista mukavampaa. Siellä voi olla rauhassa, eikä tule yllätyskyläilijöitä. Vuokramökissä on kaikki kunnossa ja voi keskittyä vain rentoutumiseen. En osta mökkiä, vaikka olisi varaa siihen.

Vierailija
51/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä nurmikon leikkaamisesta, lehtien haravoinnista, ulkohuussin tyhjentämisestä tai veden kantamisesta jne. Niitä hommia sai tehdä lapsena ihan tarpeeksi. Mielummin vietän aikaa kotona, kaupungissa. Ja matkustelen, sekä Suomessa että ulkomailla. Ja aina yövyn hotellissa

Vierailija
52/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi mökkiä, enkä ole tänä kesänä käynyt kertaakaan, mies yhden kerran. Okt järven rannalla on riittänyt. Ajattelimme, että laitamme ainakin toisen mökin myyntiin.

Vierailija
53/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan elämäni aikana ollut kiinnostunut mökkeilystä tai halunnut omistaa mökkiä. Pari kertaa olen ollut vuokramökeillä joissa on ollut kaikki mukavuudet, ja se on ollut ihan okei, mutta en silti haluaisi omistaa mökkiä tai viettää siellä enemmän aikaa. Jonnekin alkeelliseen mökkiin johon ei tule vesi ja sähköt eikä olisi sisävessaa, en astuisi jalallanikaan. 

Lähden mielummin kaupunkilomalle tai junalla kiertelemään Eurooppaa. Jos johonkin pitäisi rahansa laittaa, ostaisin veneen, matkailuauton tai kaupunkiasunnon jostain suuresta kaupungista. 

Vierailija
54/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo alkoholia ihan kotona ja pieksee vaimonsa. Peruskesä

Vierailija
55/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

me, jotka halutaan mökille, mutta ei päästä, kirjoitellaan keskustelupalstoilla, että mökit ovat työleirejä ja siellä on hyttysiä, punkkeja ja sinilevää.

Vierailija
56/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla autokin useille mökeille ja saariin vielä venekin .

Vierailija
57/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan itikkaparvien piirittämiä kusisia tönöjä, joita mökeiksi kutsutaan.

Pakko kerran kesässä käydä, kun puoliso haluaa sukumökilleen.

Onneksi on aurinkokennolla ladattava varavirtalähde ja netti toimii. 

Vierailija
58/58 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla autokin useille mökeille ja saariin vielä venekin .

kai nyt kaikilla auto on