Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus: ”Töitähän aina on. Hanttihommia löytyy aina."

Vierailija
22.08.2026 |

”Töitähän aina on. Hanttihommia löytyy aina, varsinkin tämmöisessä kasvavassa taloudessa. Kysymys on aina siitä, että mitä ollaan valmiit ottamaan vastaan”, Juhana Vartiainen sanoo.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012223568.html

Naurettavin asia mitä olen kuullut pitkään aikaan, vieläpä poliitikon suusta. Kuka voi enää tämän jälkeen äänestää kokoomusta?

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usein näin julkisesti kommentoi mut nyt oli kyllä melkosta p*skaa tuossa artikkelissa. Vaalitappiota odotellessa. 

Vierailija
42/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa täytyisi maksaa tekijöille ettei työt ole "hanttihommia". Vapaaehtoiset on sitten erikseen ja talkoot.

Totta kai palkkaa maksetaan. Mutta ei miten paljoa tahansa. Jotta palkkaus olisi kannattavaa niin työntekijän työpanoksen tulee tuoda firmaan rahaa noin kaksi kertaa se summa mitä hänen palkkaamiseensa kuluu. Tämä tarkoittaa sitä, että hanttihomman palkka ei voi olla kovin korkea. Mitä korkeammaksi työehtosopimus minimipalkan asettaa niin sitä vähemmän hanttihommia on tarjolla ja sitä useampi joutuu elämään tukien varassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo Vartiaisen paska vieläkään ymmärrä pitää rumaa turpaansa kiinni? Mies oli täysin onneton ja kyvytön pormestarina eikä ottanut yhtään vastuuta, kun Helsingin kaupungin palkanmaksupuoli sekoili ja aiheutti ihmisille ongelmia. Tyypillinen ylimielinen kokoomuslässykkä.

Vierailija
44/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa! Kun esim. pääkaupunkiseutua katsoo, niin monessa paikassa törmää henkilöihin, joilla todella huono suomenkielen taito, mutta muutamassa vuodessa silti työllistynyt. Wolt, bolt, uber, parturi, ravintolatyöntekij jne. Ahkeraan ja työteliästä porukkaa hakemassa parempaa elämäö, Jos tänne syntynyt ja 20-50 vuotta täällä asunut, ei löydä itselleen edes hanttihommia, niin kyseessä on aina 100%:sesti asennekysymys! Mikä tahansa työ ei henkilölle kelpaa!

Tekisitkö itse mitä tahansa työtä? Haluatko lähteä polkemaan ruokatilausten kanssa pitkin poikin kaupunkia minimipalkalla? Näytä toki mallia äläkä huutele kotisohvalta.

Vierailija
45/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa! Kun esim. pääkaupunkiseutua katsoo, niin monessa paikassa törmää henkilöihin, joilla todella huono suomenkielen taito, mutta muutamassa vuodessa silti työllistynyt. Wolt, bolt, uber, parturi, ravintolatyöntekij jne. Ahkeraan ja työteliästä porukkaa hakemassa parempaa elämäö, Jos tänne syntynyt ja 20-50 vuotta täällä asunut, ei löydä itselleen edes hanttihommia, niin kyseessä on aina 100%:sesti asennekysymys! Mikä tahansa työ ei henkilölle kelpaa!

Se kelpaa heille, koska he eivät vielä tajua, paljonko tavallinen elämä täällä maksaa.

Elämän "tavallisuudesta" voi tarvittaessa tinkiä. Esimerkiksi omakotitalo ei ole lapsiperheelle pakollinen vaikka moni niin kokeekin.

Minä olen tosiaan tinkinyt tavallisuudesta. Ei ole omakotitaloa ollut koskaan eikä paljon muutakaan. Silti nyt ei hanttihommilla pärjää kuten olen tuossa ylempänä kertonut. Aina joku muu luulee tietävänstä paremmin.

Vierailija
46/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pride-kulkueen huulipunattu johtotähti... Pthyi h-tti!

Vierailija
47/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisitkö itse mitä tahansa työtä? Haluatko lähteä polkemaan ruokatilausten kanssa pitkin poikin kaupunkia minimipalkalla? Näytä toki mallia äläkä huutele kotisohvalta.

Jos ei saa tukia (niin kuin ulkomaiset opiskelijat eivät saa) niin silloin on pakko.

Vierailija
48/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa täytyisi maksaa tekijöille ettei työt ole "hanttihommia". Vapaaehtoiset on sitten erikseen ja talkoot.

Totta kai palkkaa maksetaan. Mutta ei miten paljoa tahansa. Jotta palkkaus olisi kannattavaa niin työntekijän työpanoksen tulee tuoda firmaan rahaa noin kaksi kertaa se summa mitä hänen palkkaamiseensa kuluu. Tämä tarkoittaa sitä, että hanttihomman palkka ei voi olla kovin korkea. Mitä korkeammaksi työehtosopimus minimipalkan asettaa niin sitä vähemmän hanttihommia on tarjolla ja sitä useampi joutuu elämään tukien varassa.

Työntekijä on firmalle aina kannattava kyse on lähinnä siitä kuinka suuri voitto firmalle on tultava ja kun tietää suomalaisen kapitalistin pohjattoman ahneuden niin eihän siinä mikään riitä.

Vierailija
49/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pari vuotta työttömyyttä takana ja vihdoin sain töitä. Koen itseni todella onnekkaaksi. Nimenomaan onnekkaaksi, koska vastaavaa työtä haki useampi sata työnhakija ja jollain keinolla erotuin joukosta. Kyse ei ollut siitä, että muilla ei ollut halua työntekoon, vaan siitä, että työmarkkinat ovat rikki. 

Jossain vaiheessa voisi hallituspuolueilta edellyttää tekoja, sen sijaan, että jankuttavat mantraa siitä, että työtä kannattaa ottaa vastaan. On älyllistä epärehellisyyttä syyttää työtä hakevia ihmisiä tämän yhteiskunnan valuvioista, jonka seurauksena työmarkkinat eivät toimi. Yritystukia myönnetään tajuttomia määriä, mutta näiden suhteen ei edellytetä minkäänlaista vastuuta. Yritystukiin, jos niitä on pakko myöntää, voisi ainakin liittää jonkinlaisen velvoitteen yhteiskunnalle. 

Vierailija
50/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tuskin, mutta minä olen tehnyt kaikenlaista. Noihin ruokalähettihommiin on erityisen vaikea päästä. Uskokaa pois, ei riitä tällä hetkellä "hanttihommiakaan" kuin onnekkaille.

Vierailija
51/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluavat Suomesta uuden Amerikan, mutta unohtavat, että USAssa ei ole asevelvollisuutta, vaan aseenkanto-oikeus. Kannattaisi miettiä tarkkaan, onko hyvinvointivaltion tuhoaminen järkevää saati köyhille ja työttömille vittuilu.

Vierailija
52/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun kermaperseet puhuvat työstä ikään kuin olisi siitä käytännön kokoemusta.

Kerranhan kysyttiin Trumpilta USAn minimipalkoista että voisiko nostaa. Oranssinaama alkoi selittää että ei voi mitään vaan "meidän" täytyy tehdä valtavasti töitä noustaksemme yhteiskunnassa. 

Se isukin rahoilla mällännyt onkin varmaan tehnyt jotain mäkkärihommia... 

Vierailija
53/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei saa tukia (niin kuin ulkomaiset opiskelijat eivät saa) niin silloin on pakko.

Pakko on silloin myös jättää asuntolainat ja vuokrat ym. maksamatta.

Vierailija
54/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiainen voisi itse näyttää esimerkkiä... 

No, eihän kermaperseen itse tietenkään tarvi... RAHAA ON!

Vierailija
55/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko on silloin myös jättää asuntolainat ja vuokrat ym. maksamatta.

Se on ihan ihmisen oma päätös ottaa kallis asuntolaina tai vuokrata kallis asunto. Menot tulisi aina sovittaa tuloihin.

Vierailija
56/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanttihommat ja muut epämääräiset työt vaan eivät nosta ihmisiä pois köyhyydestä. 

Vierailija
57/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tuolla typerällä kommentillasi?

Vierailija
58/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut haluavat Suomesta uuden Amerikan, mutta unohtavat, että USAssa ei ole asevelvollisuutta, vaan aseenkanto-oikeus. Kannattaisi miettiä tarkkaan, onko hyvinvointivaltion tuhoaminen järkevää saati köyhille ja työttömille vittuilu.

Ja USAssa niitä töitä vielä on. Suomessa pitää olla täsmäkoulutus hommaan kuin hommaan. Siivojaksi pääsee kun on suorittanut siistijän koulutuksen tms. Ei ole mitään hanttihommia, joihin mennään niin vain.

Vierailija
59/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tuskin, mutta minä olen tehnyt kaikenlaista. Noihin ruokalähettihommiin on erityisen vaikea päästä. Uskokaa pois, ei riitä tällä hetkellä "hanttihommiakaan" kuin onnekkaille.

Kuinka onnekasta se sitten on "päästä" töihin parin euron tuntipalkalla?

Vierailija
60/147 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän kokkarit väittää mutta kun kasarilla oli paremmat palkat kuin ysärillä kummassa sitä olikaan täystyöllisyys ja suurtyöttömyys? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi