Anoppi siivosi meidän kaapit kysymättä lupaa, menisikö teillä kuppi nurin?
Anoppi oli meillä viikonloppuna lapsenvahtina, kun oltiin miehen kanssa viettämässä iltaa. Kun tultiin kotiin, hän ilmoitti ylpeänä "järjestelleensä vähän paikkoja". Oli siis käynyt läpi meidän keittiön kaapit, liinavaatekaapin ja jopa vaatehuoneen, heittänyt kuulemma "turhaa tavaraa" roskiin ja laittanut loput omien logiikoittensa mukaan.
Mies on sitä mieltä, että pitäisi vain kiittää avusta, mutta minusta tämä on törkeää yksityisyyden loukkaamista ja rajojen ylittämistä. En halua sitä ihmistä enää meidän kotiin ilman valvontaa. Olenko liian herkkä, vai onko muilla kokemusta näin tunkeilevista anopeista? Miten te teitte rajat selviksi?
Kommentit (68)
Ja nyt anoppi istuu kotonaan ja iloitsee siitä, ettei hänen enää koskaan tarvitse tulla teille hoitamaan lapsia. Kaikki sujui täysin suunnitelman mukaan!
Ei. Anoppini on sen verran kätevä käsistään ettei kaatele kuppeja vaan pysyvät pystyssä.
Minun siskoni oli järjestellyt olohuoneen ja heittänyt meidän mausteet pois, kun erehdyin pyytämään, että hoitaisi lapsia, kun olin kovassa kuumeessa ja menin alakertaan nukkumaan...
Kaverin vaimon äiti kävi vapaapäivänään tyttärensä kotona siivoamassa.
Heitti vaatekaapista mielestään tarpeettomat vaatteet pois ja järjesteli huushollin mieleiseensä järjestykseen.
Lapsen "tarpeettomat" lelut lähti myös samalla roskiin.
Oli käyttänyt koko päivän tähän projektiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa aloitusta. Lasten vahtimisessa menee kyllä kaikki aika. Ja anoppi haluaa toki viettää ajan ni.enomaan lasten kanssa.
Samaa mietin. Olen hoitanut veljen lapsia ja ollaan yhdessä leikitty ja olen tehnyt ruon heille. Ei aikaa mihinkään kaappisiivoukseen. Olen siellä lapsia varten.
Etkö tajua, että on olemassa sairaita ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa aloitusta. Lasten vahtimisessa menee kyllä kaikki aika. Ja anoppi haluaa toki viettää ajan ni.enomaan lasten kanssa.
Samaa mietin. Olen hoitanut veljen lapsia ja ollaan yhdessä leikitty ja olen tehnyt ruon heille. Ei aikaa mihinkään kaappisiivoukseen. Olen siellä lapsia varten.
Etkö tajua, että on olemassa sairaita ihmisiä?
Kuka antaa lapsensa hoitoon sairaalle ihmiselle? Ap puhuu kaapeista vaikka pitäisi olla vihainen ettei anoppi keskittynyt lapsiin. Typerä provo. Tavaratkin ehditty muka hävittää lopullisesti.
Meillä tapahtunut ihan sama. Tiedän että tehnyt sen hyvää hyvyyttään ja ajatellut minun ilahtuvan. En halunnut kuitenkaan loukata ja pidin mölyt mahassani. Mielestäni loukkasi yksityisyyttä myllätessään kaapeissamme. Jatkossa olen aina sanonut että on täällä vain lapsia varten, ei tarvitse suursiivousta tehdä.
Antaisin muijalle varoituksen. Jos tekee samaa uudestaan niin ei saa olla enää lapsen kanssa. Toisten kaapeille ei mennä! Ei kosketa tavaroihin!