Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi siivosi meidän kaapit kysymättä lupaa, menisikö teillä kuppi nurin?

Vierailija
22.08.2026 |

Anoppi oli meillä viikonloppuna lapsenvahtina, kun oltiin miehen kanssa viettämässä iltaa. Kun tultiin kotiin, hän ilmoitti ylpeänä "järjestelleensä vähän paikkoja". Oli siis käynyt läpi meidän keittiön kaapit, liinavaatekaapin ja jopa vaatehuoneen, heittänyt kuulemma "turhaa tavaraa" roskiin ja laittanut loput omien logiikoittensa mukaan.

Mies on sitä mieltä, että pitäisi vain kiittää avusta, mutta minusta tämä on törkeää yksityisyyden loukkaamista ja rajojen ylittämistä. En halua sitä ihmistä enää meidän kotiin ilman valvontaa. Olenko liian herkkä, vai onko muilla kokemusta näin tunkeilevista anopeista? Miten te teitte rajat selviksi?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin muijalle varoituksen. Jos tekee samaa uudestaan niin ei saa olla enää lapsen kanssa. Toisten kaapeille ei mennä! Ei kosketa tavaroihin!

Vierailija
62/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt anoppi istuu kotonaan ja iloitsee siitä, ettei hänen enää koskaan tarvitse tulla teille hoitamaan lapsia. Kaikki sujui täysin suunnitelman mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Anoppini on sen verran kätevä käsistään ettei kaatele kuppeja vaan pysyvät pystyssä. 

Vierailija
64/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni oli järjestellyt olohuoneen ja heittänyt meidän mausteet pois, kun erehdyin pyytämään, että hoitaisi lapsia, kun olin kovassa kuumeessa ja menin alakertaan nukkumaan...

Vierailija
65/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin vaimon äiti kävi vapaapäivänään tyttärensä kotona  siivoamassa.

Heitti vaatekaapista mielestään tarpeettomat vaatteet pois ja järjesteli huushollin mieleiseensä järjestykseen.

Lapsen "tarpeettomat" lelut lähti myös samalla roskiin.

Oli käyttänyt koko päivän tähän projektiin.

Vierailija
66/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa aloitusta. Lasten vahtimisessa menee kyllä kaikki aika. Ja anoppi haluaa toki viettää ajan ni.enomaan lasten kanssa. 

Samaa mietin. Olen hoitanut veljen lapsia ja ollaan yhdessä leikitty ja olen tehnyt ruon heille. Ei aikaa mihinkään kaappisiivoukseen. Olen siellä lapsia varten.

Etkö tajua, että on olemassa sairaita ihmisiä?

Vierailija
67/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa aloitusta. Lasten vahtimisessa menee kyllä kaikki aika. Ja anoppi haluaa toki viettää ajan ni.enomaan lasten kanssa. 

Samaa mietin. Olen hoitanut veljen lapsia ja ollaan yhdessä leikitty ja olen tehnyt ruon heille. Ei aikaa mihinkään kaappisiivoukseen. Olen siellä lapsia varten.

Kuka antaa lapsensa hoitoon sairaalle ihmiselle? Ap puhuu kaapeista vaikka pitäisi olla vihainen ettei anoppi keskittynyt lapsiin.  Typerä provo. Tavaratkin ehditty muka hävittää lopullisesti.

Vierailija
68/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapahtunut ihan sama. Tiedän että tehnyt sen hyvää hyvyyttään ja ajatellut minun ilahtuvan. En halunnut kuitenkaan loukata ja pidin mölyt mahassani. Mielestäni loukkasi yksityisyyttä myllätessään kaapeissamme. Jatkossa olen aina sanonut että on täällä vain lapsia varten, ei tarvitse suursiivousta tehdä. 

Vierailija
69/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä ehti vahtia lapsia? 

Paljon ehtii, kun aika ei mene kynsien, ihon ja hiusten hoitoon ja meikkaamiseen, eikä kaiken sen kuvaamiseen someen. Kun jättää toisten samanlaisten päivitysten seuraamisen ja niihin kommentoimisen ehtii siivota, järjestellä, tehdä ruokaa ja olla lasten kanssa. Kokeilkaa. Ehditte vielä silloin tällöin leipoakin. Varsinkin kun se puoliso tekee yhdessä kanssanne.

Vierailija
70/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitti vaatekaapista mielestään tarpeettomat vaatteet pois ja järjesteli huushollin mieleiseensä järjestykseen.

Toivottavasti kaverin vaimo osasi kiittää.

Vierailija
71/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän jätti vahtimisen vähemmälle ja käytti ajan siivoamiseen. Tiedän muutamia tämmöisiä isoäitejä, jotka tulee "olemaan lasten kanssa" ja sitten jo kantaakin mattoja pihalle ja laittaa pullataikinan nousemaan. Lapset kattoo telkkaria tai pelaa. Iästä riippuen.

Sitten on sellaisiakin isoäitejä, jotka ottavat lapset mukaan kotitöihin. Siivotaan yhdessä lelut paikoilleen ja leivotaan sämpylöitä. Tehdään ruokaa yhdessä. Sellaista, mitä vanhempien kanssa ei kiireisinä iltoina ehditä tekemään, kun lämmitetään vaan äkkiä valmisruokaa mikrossa, että ehditään harrastuksiin monena iltana viikossa. Lapsille kiireetön tekeminen isovanhempien kanssa on ihan mukavaa.

Vierailija
72/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikutat sellaiselta.

Vierailija
73/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi tuli kerran omilla avaimilla sisään ja siivosi kun olin lasten kanssa puistossa. Siihen aikaan oli tarkat rutiinit ja oltiin aamulla unien välissä ulkona aina n 1,5 tuntia. 

Meni kuppi nurin ja mies kävi hakemassa avaimet pois. Jotenkin tosta teki vielä karua se, että oli varmaan jossain pusikossa kykkinyt ja odottanut että lähdettiin ulos.

Kun mies sanoi, ettei ole ok, suuttui kamalasti ja pisti välit poikki moneksi kuukaudeksi. Appiukkokin kävi pitämässä meille puhuttelun, että pitää pyytää anteeksi kun toinen vaan auttaa. 

Minusta se tuntui urkkimiselta ja arvostelulta.

"Tarkat rutiinit, varmaan kykkinyt jossain pusikossa odottamassa, että lähdet ulos, urkkimista ja arvostelua". Onkohan nyt kaikki ihan kunnossa?

Vierailija
74/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin, että on siivonnut kaapit! Minun anoppi siivosi meillä kaappeja ja silitteli lakanat. Olin siitä iloinen ja tietenkin kiitin. 

Vierailija
75/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä tapauksessa, jos olisi laittanut dildot ja ruoskat väärään paikkaan.

Vierailija
76/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana anoppi, voin adoptoida! Meille heti jäärjestelemään!

Oletko ihan varma, että tuolla anopilla on sama käsitys kuin sinulla siitä, mikä sinun tavaroistasi on turhaa?

Olen omin käsin nostanut anopin pois järjestelemästä lapseni vaatekaappia. 

Viimeinenkin päre minulla olisi kärähtänyt, jos anoppi olisi heittänyt roskiin yhdenkään hänen mielestään turhan tavaran. Ehdottomasti se on ainakin niin paha rajan ylitys, että älä koskaan enää anna hänen olla kodissa ilman valvontaa.

Vierailija
77/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas miehen äiti. Vaimon äiti saa kiitokset jos tekee saman.

Ei minun äitini ole niin juntti, että luulee, että toisten kodissa saa availla kaappeja. Valitettavasti anoppi meilläkin on ollut rajattomampi. En tiedä, mistä johtuu. 

Vierailija
78/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaverin vaimo osasi kiittää.

Tai sitten tehdä rikosilmoituksen. Ei toisen kotiin mennä ilman lupaa, eikä varsinkaan viedä sieltä tavaraa. 

Vierailija
79/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiittelisin vesissä silmin jos moisen urakan puolestani tekisi

Sinä oletkin kurja kynnysmatto vetisine silminesi.

Kukaan normaali ihminen ei pidä siitä, että hänen tavaroitaan pengotaan ilman lupaa. Eikä kukaan normaali ihminen mene penkomaan muiden tavaroita ilman lupaa.

Vierailija
80/95 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Kiittäisin vain tuhannesti.