Anoppi siivosi meidän kaapit kysymättä lupaa, menisikö teillä kuppi nurin?
Anoppi oli meillä viikonloppuna lapsenvahtina, kun oltiin miehen kanssa viettämässä iltaa. Kun tultiin kotiin, hän ilmoitti ylpeänä "järjestelleensä vähän paikkoja". Oli siis käynyt läpi meidän keittiön kaapit, liinavaatekaapin ja jopa vaatehuoneen, heittänyt kuulemma "turhaa tavaraa" roskiin ja laittanut loput omien logiikoittensa mukaan.
Mies on sitä mieltä, että pitäisi vain kiittää avusta, mutta minusta tämä on törkeää yksityisyyden loukkaamista ja rajojen ylittämistä. En halua sitä ihmistä enää meidän kotiin ilman valvontaa. Olenko liian herkkä, vai onko muilla kokemusta näin tunkeilevista anopeista? Miten te teitte rajat selviksi?
Kommentit (68)
kiittelisin vesissä silmin jos moisen urakan puolestani tekisi
Tee sama anopin kotona, niin olette tasoissa.
Palkkaisin sen ihmisen sijaan lastenhoitajan työkkärin listoilta. Sitä ihmistä ei ole pakko kutsua kotiisi, eikä sen ihmisen luokse ole pakko mennä kutsuttunakaan. Sen ihmisen voi jättää kokonaan huomiotta. Pitäköön se ihminen yhteyttä vain omaan lapseensa, jos tämä niin haluaa. Jättäköön se ihminen sinun lapsesi rauhaan.
Voi kun tulisikin joku siivoamaan ja järjestämään nuo kaapit. Kun en itse jaksa
Ne turhat tavarat ovat varmaan edelleen roskiksessa vai veikö kierrätyskeskukseen? Taidat satuilla.
Voisi mennä mutta toisaalta hienoa jos joku jaksaa ne käydä läpi ja siivota. Mutta jos pyytäisi lupaa sanoisin ettei saa siivota meillä.
Menisi kuppi nurin. Meni jo siitä nurin että anoppi päätti järjestellä kotini sisustuksen uudelleen sillä välin kun kävin saunassa. Sanoin anopille että kotonaan saa tehdä mitä haluaa, mutta tämä on minun kotini. Pyysin laittamaan kaiken entisille paikoilleen.
Missä välissä ehti vahtia lapsia?
Taas miehen äiti. Vaimon äiti saa kiitokset jos tekee saman.
Vierailija kirjoitti:
Menisi kuppi nurin. Meni jo siitä nurin että anoppi päätti järjestellä kotini sisustuksen uudelleen sillä välin kun kävin saunassa. Sanoin anopille että kotonaan saa tehdä mitä haluaa, mutta tämä on minun kotini. Pyysin laittamaan kaiken entisille paikoilleen.
Kuinka pitkään olit saunassa?
Olet ihmeellinen nöyristelijä jos edes kysyt, oletko liian herkkä. Suututtaa toi miehesi vähättelevä reaktio. Se on teidän koti.
Ei siis huolehtinut ja pitänyt seuraa lapsille?
Yhden illan aikana vaikka piti olla lapsenvahti? En usko.
Jotku kuiva-ainekaapit ym. ihan ok rajoissa, mutta liinavaatekaapit ja vaatekaapit menee minusta yksityisen puolelle eikä ole soveliasta juuri edes avata toisen erikseen pyytämättä. Olen kerran siivonnut itse anopilleni keittiön kaapit tekemisen puutteessa odotellessani tätä töistä ja sekin mietitytti onko ok, vaikka anopin mies (talon toinen asukas) ja oma mieheni olivat paikalla.
Just aloitin vaatekaappien siivoamisen. Voi kun olisi anoppi joka tekisi sen mun puolesta.
Ihana anoppi, voin adoptoida! Meille heti jäärjestelemään!
Törkeää. Pyydä korvaamaan pois heitetyt tavarat ja älkää ottako kotiinne lasten vahdiksi. Eihän tuo ollut apu. Oli omavaltaista näyttämistä. Hänen tehtävä oli vahtia lapsia.