Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi siivosi meidän kaapit kysymättä lupaa, menisikö teillä kuppi nurin?

Vierailija
22.08.2026 |

Anoppi oli meillä viikonloppuna lapsenvahtina, kun oltiin miehen kanssa viettämässä iltaa. Kun tultiin kotiin, hän ilmoitti ylpeänä "järjestelleensä vähän paikkoja". Oli siis käynyt läpi meidän keittiön kaapit, liinavaatekaapin ja jopa vaatehuoneen, heittänyt kuulemma "turhaa tavaraa" roskiin ja laittanut loput omien logiikoittensa mukaan.

Mies on sitä mieltä, että pitäisi vain kiittää avusta, mutta minusta tämä on törkeää yksityisyyden loukkaamista ja rajojen ylittämistä. En halua sitä ihmistä enää meidän kotiin ilman valvontaa. Olenko liian herkkä, vai onko muilla kokemusta näin tunkeilevista anopeista? Miten te teitte rajat selviksi?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko  ap:n anoppi tulla  myös meille siivoamaan kaapit?

Vierailija
42/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa aloitusta. Lasten vahtimisessa menee kyllä kaikki aika. Ja anoppi haluaa toki viettää ajan ni.enomaan lasten kanssa. 

Olet oksettava! Etkö tajua, miten ihmiset kärsivät näiden takia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa aloitusta. Lasten vahtimisessa menee kyllä kaikki aika. Ja anoppi haluaa toki viettää ajan ni.enomaan lasten kanssa. 

Samaa mietin. Olen hoitanut veljen lapsia ja ollaan yhdessä leikitty ja olen tehnyt ruon heille. Ei aikaa mihinkään kaappisiivoukseen. Olen siellä lapsia varten.

Vierailija
44/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi ei ikinä ole lasten kanssa, vaan nukkuu sohvalla.

Vierailija
45/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt käynyt poikani ja hänen puolisonsa luona hoitamassa lemmikkejä. Siisteystaso heillä on sellainen, että tekisi mieli pyyhkiä keittiön kaapit, tasot, liesi ym, mutta en todellakaan astu toisten reviirille. Sehän olisi kuin suoraan sanoisi, että teillä on likaista. 

Onko siinä jotain pahaa, jos sanookin, että on likasta. He eivät ehkä jaksa (kiinnosta) ylläpitää samaa hygieniatasoa kuin sä. Voithan sä kysyä, että saatko siivota, jos niin hirvittää.

Vierailija
46/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt käynyt poikani ja hänen puolisonsa luona hoitamassa lemmikkejä. Siisteystaso heillä on sellainen, että tekisi mieli pyyhkiä keittiön kaapit, tasot, liesi ym, mutta en todellakaan astu toisten reviirille. Sehän olisi kuin suoraan sanoisi, että teillä on likaista. 

Onko siinä jotain pahaa, jos sanookin, että on likasta. He eivät ehkä jaksa (kiinnosta) ylläpitää samaa hygieniatasoa kuin sä. Voithan sä kysyä, että saatko siivota, jos niin hirvittää.

On pahaa. Itse loukkaantuisin kyllä, jos joku minulle sanoisi siisteystasostani. Ei heillä ilmeisesti siisteys kiinnosta. Tekevät paljon töitä ja harrastavat. 

Vierailija
47/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi tuli kerran omilla avaimilla sisään ja siivosi kun olin lasten kanssa puistossa. Siihen aikaan oli tarkat rutiinit ja oltiin aamulla unien välissä ulkona aina n 1,5 tuntia. 

Meni kuppi nurin ja mies kävi hakemassa avaimet pois. Jotenkin tosta teki vielä karua se, että oli varmaan jossain pusikossa kykkinyt ja odottanut että lähdettiin ulos.

Kun mies sanoi, ettei ole ok, suuttui kamalasti ja pisti välit poikki moneksi kuukaudeksi. Appiukkokin kävi pitämässä meille puhuttelun, että pitää pyytää anteeksi kun toinen vaan auttaa. 

Minusta se tuntui urkkimiselta ja arvostelulta.

Tuo olisi ollut kiva yllätys. Voisi tulla toistekin.

Laitatko osoitteesi? Samoin kaikki muutkin joiden mielestä murtautuminen ja omaisuuden hävittäminen on kiva yllätys. Tietääpähän nistit yms. osoitteet sitten mihin ovat tervetulleita koska vain hakemaan mitä tarvitsevat. Me muut voisimme olla sitten hetken rauhassa.

Vierailija
48/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman tarkka lista menetetystä omaisuudesta ja eukko korvatkoon sen. Jos ei suostu, niin yhteys virkavaltaan. Mutsi joskus järjesti mun keittiön kaapit oman mielensä mukaan ja räjähdin sille sellaisessa mittakaavassa, ettei ole uskaltanut enää edes ajatella tekevänsä samaa. 

Minne ehti hävittää tavarat illalla? Jätti lapset keskenään kotiin? Tuoko pitäisi uskoa?

Vierailija
49/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän jätti vahtimisen vähemmälle ja käytti ajan siivoamiseen. Tiedän muutamia tämmöisiä isoäitejä, jotka tulee "olemaan lasten kanssa" ja sitten jo kantaakin mattoja pihalle ja laittaa pullataikinan nousemaan. Lapset kattoo telkkaria tai pelaa. Iästä riippuen.

Vierailija
50/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että se sattui taas olemaan anopinpiru eikä sinun oma äitisi. Juttusi on kylläkin keksitty.  Tuo määrä siivousta ei tapahdu yhdessä illassa. Terveisin himosiivooja, mutta vain omia nurkkia.

Vierailija
51/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pösilö tajua,  että  juttu on keksitty,  mitään siivousta ei tapahtunut. 

Vierailija
52/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pahaa. Itse loukkaantuisin kyllä, jos joku minulle sanoisi siisteystasostani. Ei heillä ilmeisesti siisteys kiinnosta. Tekevät paljon töitä ja harrastavat. 

Sä oletkin sitä ikäluokkaa, joiden itsetunto vahvistuu tuommoisista kuten kodinsiisteystaso. Aivan kuten äitini. Semmoisesta täydellisestä äityydestä saatte kiksinne. Pääasia, että pääsette arvostelemaan ja kauhistelemaan... ennen kaikkea juoruamaan ja nostamaan itseänne jalustalle. :)

Vierailija
53/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viikon kaverin kotona koiranhoitajana. Samalla siivosin tasot, imuroin, luutusin ja pesin vessan. Ei hän siitä suuttunut, kun sentään viikon olin. Tykkään pitää asunnon siistinä.

Vierailija
54/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että se sattui taas olemaan anopinpiru eikä sinun oma äitisi. Juttusi on kylläkin keksitty.  Tuo määrä siivousta ei tapahdu yhdessä illassa. Terveisin himosiivooja, mutta vain omia nurkkia.

Yleensä tyttöjen äidit ei tuollaista tee. Tietävät, että sieltä saattaa tulla melkoinen reaktio vastaan. Tyttäret usein irtaantuvat vanhemmistaan rajustikin ja pitävät huolen rajoistaan. 

Vierailija
55/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oletkin sitä ikäluokkaa, joiden itsetunto vahvistuu tuommoisista kuten kodinsiisteystaso. Aivan kuten äitini. Semmoisesta täydellisestä äityydestä saatte kiksinne. Pääasia, että pääsette arvostelemaan ja kauhistelemaan... ennen kaikkea juoruamaan ja nostamaan itseänne jalustalle. :)

No enpä kauhistele tai juoruile. Itselläni on omat lapsuudentraumat likaisesta kodista, joten olen tarkka siisteydestä. Muilla saa olla likaista. 

Vierailija
56/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja ukko siivottiin hänen muistisairaiden vanhempiensa huushollia, kun he olivat samanaikaisesti sairaalassa. Heitimme roskiin kolme jätesäkillistä roskaa eli esim. harjoja, joissa ei ollut enää harjaksia jäljellä, loppuun kuluneita käyttökelvottomia muovitörppöjä jne. Pestiin ikkunat ja desinfioitiin wc/kylppäri lattiasta kattoon muun jynssäämisen ohella. Vaatteisiin emme koskeneet.

Vierailija
57/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äm mä luuli pääsevänsä osoittamaan paremmuuttaan miten kaappien sisältöjen pitäisi olla. Vaikka se ei kuulu hänelle pennin vertaa.
Jos mahdollista,  teet hänelle saman "palveluksen" heti, kun mahdollista. Kun äm mä on poissa kotoaan ja olet jostain syystä hänen luonaan, järkkäilet puolestasi siellä paikat "kuntoon".

Sen jälkeen välit poikki, jääkausi tai muu etääntyminen tollaisesta minäpä-osaan -anopista.

Vierailija
58/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anoppi ei ikinä ole lasten kanssa, vaan nukkuu sohvalla.

Hän on siis samanlainen "lapsenvahti", kuin puolisoni anoppi oli aikanaan.

Vierailija
59/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitte hienon työn vanhuksille. Kiitän teitä, vaikka en tunnekaan sen kummemmin teitä kuin vanhuksiakaan. Kiitos!

Vierailija
60/68 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis viimeinen kerta kun akka hoitaa lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän