Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkeittoa sairaalassa

Vierailija
22.08.2026 |

voiko olla enää huononpaa ruokaa sairaalassa kuin kesäkeitto, ei voi. Sellaista oli koetettu tarjota miehelleni joka oli leikkauksen takia sairaalassa ja ollut syömättä yli vuorokauden. Sitten oli koettanut jos hoitaja hakisi kahviosta hänelle sämpylän muttei se onnistunut vaikka hänellä oli käteistä hieman mukana. Todella kurja oli olla nälässä mutta tästä opimme, että ota matkaan omat eväät jos joudut olemaan sairaalassa yön tai toisenkin. No, minä jouduin tapaturmaan jossa nilkkani murtui ja se leikattiin kiireellisenä samana päivänä. Sain illalla sairaalassa leivän ja kahvin mutta vieruskaverini ei millään olisi saanut vaan minä sanoin siitä hoitajalle, että kello on 20 ja nainen ei ole saanut syötävää, sitten tuotiin. Mikä se on kun ruuan kanssa ollaan pihejä ja isot maksut kyllä peritään, hävettävää ja johdon pitää muuttaa tätä tapaa, ei hoitajat voi sille mitään.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murto osan maksat aiheuttamistasi kustannuksista itse. Se on sairaala, ei ravintola. Pakkoko sun on sinne sairaalaan mennä, jos ei miellytä? 

Vierailija
22/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit antaa paikkasi sairaalassa jollekin tarvitsevalle, jos olet luullut meneväsi johonkin gourmet -ravintolaan-

Joo katotaan sitten kun sä joudut sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten syö kesäkeiton jos yökkäys tulee kun koettaa lusikan suuhun laittaa, ei koskaan ole mieheni syönyt maitokeittoa jossa joku juurespala.

Voi voi, taisi menehtyä sinä yönä nälkään?

Milloin on hautajaiset?

Vierailija
24/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkeittohan on tosi hyvää ruokaa. Ja sairaalassa mitään gourmeeta nyt muutenkaan ei ole aina tarjolla. Itse ainakin sairaalassa söin kalakeiton, missä ei ollut yhtään perunaa, yksi kynnen kokoinen kalapala ja nihkeää pakasteporkkanaa vain koko vesiliemi täynnä. Nälkä oli, joten en valittanut. Olin ollut jo puolitoista vuorokautta kokonaan syömättä siinä vaiheessa.

Silloinpa ei saakaan syödä täyttä annosta ruokaa. Isommalla annoksella mahasi olisi mennyt täysin sekaisin. Paastotkin lopetellaan hvyin pienillä ruoka-annoksilla.

Vierailija
25/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie itse sille ruokaa jos ei kelpaa. Se hoito ei todellakaan ole kallista. Pieni osa koko hoitojakson ajasta.

Vierailija
26/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä vankilaan. Siellä on paremmat ruuat.

Vierailija
27/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö suakin oikeasti pakko hoitaa?  Ja sitten pitäsi vielä ruokkiakkin itse valisemallasi aterialla?

Vierailija
28/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan työhön ei kuulu kahviossa piipahtaminen potilaitten ruokailutottumisten mukaan. Miksi et itse hakenut ukollesi muovipussisämpylää?

Vierailija
29/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön tyyppi. Aiheuttaa tuhansien eurojen kulut, jotka muut maksavat ja viitsii vielä valittaa. Hoitaja on hoitaja, ei mikään tarjoilija.

Vierailija
30/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen ihminen ei ole oppinut syömään niin se ei ole sairaalan vika. 

Vierailija
31/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, kun linja-autonkuljettaa pyytäsi tilaamaan pizzan seuraavalle pysäkille. Kaltaisiesi kuluja me muut sitten täällä maksellaan.

Vierailija
32/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylä nyt ei kyllä parempaa ruokaa ole.

Vierailija
33/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatia ei kuulu enää politiikkaan eikä edes sairaalaan.

Sairaalaruokaa on haukuttu kymmeniä vuosia😂

Vierailija
34/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkeitto ei laitoskeittiössä onnistu, huono idea. Mulla oli vaihtelevasti hyviä ja huonoja ruokia, kun olin sairaalassa 5 vrk. Paras oli lohipala ja perunamuusi, huonoin kalapullat. Hirveän paljon tuli makeaa, mutta en mä juuri niitä syönyt. Lounaan ja päivillisen kanssa tuli jälkiruoka. Just kun olin saanut lounaan jälkiruoan alas olisi tullut kahvia jonkun kakun tai pullan kanssa. Ilta ja aamupaksi oli sokerijogurtteja, jos olisi halunnut. En syö kotona makeaa niin oli vähän yllätys. Kokonaisuutena kuitenkin hyvät ruoat, sanoisin.

Sairaalat, Asumispalvelut, Hoiku – Hamina, Kotka ja Pyhtää

22.8.2026

Aamupala :

Kaurapuuroa MA, LA, M, KA5

Omenasosetta MA, LA, GL, M, KA5

Balkanmakkaraa MA, LA, GL, M

Lounas :

Makkarakeittoa MA, LA, GL, M

Kurkkuviipaleita MA, LA, GL, M, KA5

Puolukkapuuroa MA, LA, M, KA5

Päiväkahvi

Päivällinen :

Kirjolohikiusausta LA, GL, M

Punajuurisalaattia MA, LA, GL, M, KA5

Iltapala :

Kananmuna MA, LA, GL

Kurkkuviipaleita MA, LA, GL, M, KA5

Vierailija
35/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kuulostaa hyvältä kokonaisuudelta. 

Vierailija
36/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranteeni murtui kun kaaduin parkkipaikalla. Sairaalan polilla meni kuutisen tuntia. Lopulta kysyin, olisiko heillä sokeritonta mehua, kun ei sattunut eväitä mukaan ja alkoi jo olla heikko olo, en ollut syönyt vielä mitään koko päivänä. 

"Tämä ei ole hotelli", sanoi nuori hoitajanainen tylysti, koska heillä ei ollut sokerittomia mehutetroja, vain sokerillisia. Hän olisi voinut sanoa viestinsä loukkaamattakin.

Mitä hyötyä sokerittomasta mehusta on, jos heikottaa? Sama juoda vettä. Sokerittomassa mehussa ei ole energiaa.

Vierailija
37/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkeittohan on tosi hyvää ruokaa. Ja sairaalassa mitään gourmeeta nyt muutenkaan ei ole aina tarjolla. Itse ainakin sairaalassa söin kalakeiton, missä ei ollut yhtään perunaa, yksi kynnen kokoinen kalapala ja nihkeää pakasteporkkanaa vain koko vesiliemi täynnä. Nälkä oli, joten en valittanut. Olin ollut jo puolitoista vuorokautta kokonaan syömättä siinä vaiheessa.

Silloinpa ei saakaan syödä täyttä annosta ruokaa. Isommalla annoksella mahasi olisi mennyt täysin sekaisin. Paastotkin lopetellaan hvyin pienillä ruoka-annoksilla.

Se oli täysi annos, sama oli muillakin, myös pidempään osastolla olleilla. Se tuotiin myös kala-allergiselle, joka onneksi huomasi, että keitossa on joku pala, ennenkuin alkoi sitä syömään.

Vierailija
38/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalaruoan on tarkoitus pitää teidät hengissä, ja sitäkään ei tarjoilla, jos tulossa on paastoa vaativa tutkimus tai toimenpide.

Terkuin osastokeittiön hyvä haltia, sairaalahuoltaja 

Kuule ihan jopa unohdetaan tuoda. Ihan surkeeta nykyään.

Vierailija
39/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö iltapalalla saa nykyään enää leipää ja teetä? Jo on köyhäksi mennyt.

Vierailija
40/43 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalaan voi kyllä tilata ruokaa ulkopuolelta.

No ei todellakaan saa sinne tilata mitään ruokia, hölmö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme