Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

australiassa 40vuoden työuralla 3000 euron palkalla 275 000 euroa eläkettä

Vierailija
22.08.2026 |

Australiassa sinun eläkerahat sijoitetaan ja saat jokaisen pennin takaisin plus sijoituksista kertyneet voitot.  mites tämä suomen tyel ja yel. pyramidihuijaus.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläkejärjestelmään halutaan muutos, niin se pitää tehdä niin, että ihmiset pystyvät siihen varautumaan. Jälkikäteen ei voi yhtäkkiä sanoa, että lällätilää, etpäs saakaan mitään, vaikka maksoit toisten eläkkeitä, niin samalla olisi pitänyt säästää myös omaakin. 

Johan tää tehtiin. Varastettiin härskisti alle 23 v ikäsenä maksetut eläkemaksut. Itse aloitin työnteon kesätöiöllä 15v ikäisenä jonka jälkeen olin töissä joka kesä sekä osa-aikatöissä talvet. Varovasti arvioiden menetin yli 1000e/kk eläketuloja. Ei paljoa naurata. Nykyinen eläkekertymä, jos olen töissä loppuun asti, on juuri ja juuri sen verran etten saa kansaneläkettä päälle. 

Eihän me saada niitä nuorena maksettuja eläkemaksuja, ei. Itse olin myös töissä 16-23 vuotiaana. Koti oli niin köyhä, että oli pakko. Sitten vasta kun olin tienannut, pystyin opiskelemaan, ja valmistuin vasta 28-vuotiaana, sitten tuli lapset. Eläke alkoi karttua kolmikymppisenä ja työura kesti 30 vuotta, sitten tuli yt:t ja irtisanominen. Eläkkeen kannalta huono juttu, kun olin ajatellut, että voisin olla töissä sitten pitempään, kun alkupäästä ei kertynyt eläke. Mutta ei sitä vaan aina voi. Mutta onneksi tajusin työssäoloaikana myös säästää, joten pärjään kyllä. Eläkettä 1700 e ja pääomatuloja 1700 e. 

Vierailija
82/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljon kuukaudessa saa eläkettä? Ja mikä on vastaava könttäsumma Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomessa saa könttä summaa. annostelevat hitaasti eläkkeen kunnes kuolet ja eläkeyhtiöt pitää loput.

Vierailija
84/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikun matkaan, sinne vain kullan kaivuuseen.. Kyllä ne poimijat oikeastaan kertovat paljon huonompia palkkoja. Ylelläkin taisi olla aihesta artikkeli.

Vierailija
85/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli palkastasi otetaan 360 euroa kuukaudessa.

Miksi otettaisiin? TUossa ajassa keskimääräisellä tuotolla riittää että "otetaan" vajaa satku /kk. 

750 euroa tilittää kuukausittain työnantaja ja työntekijä 3000 euron liksan päälle työeläkemaksua eläkeyhtiölle.

Tuossa puhuin siitä summasta mikä tarvitaan tuon 275 000 euron KERRYTTÄMISEEN 40 vuodessa. 

Jos henkilö on esim. 20v eläkkeellä, niin eläke ei ole kuin 1140 € kuukaudessa, jos 275.000 kertymä

Meinaat että ei se "kertymä" 275 000 kasva vuosien aikana senttiäkään vaikka sen kuinka hyvin osaisi sijoittaa? Meinaat että se kertymä vaan makoilee jollain tilillä 20 vuotta ja vähenee joka kuukausi? Hyvin olet koulusi käynyt ja laskutaitosi on taivaallisen hyvä. 

Vierailija
86/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa könttäsumma riippuu siitä, kuinka pitkään pysyt hengissä. Kuukausisumma pysyy samana, mutta mitä pitempää on hengissä, sitä suuremmaksi könttäsumma kasvaa.

Australiassa könttäsumma pysyy samana ja kuukausisumma riippuu siitä, kuinka pitkään pysyt hengissä. Pitäisi etukäteen osata arvioida, että rahat riittävät esim. 20 vuodeksi. Jos tuhlaat kaikki eläkerahat 10 vuodessa, viimeiset vuodet ovat todella köyhiä, pelkkä sossutuki.

Vierailija
87/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otettaisiin? TUossa ajassa keskimääräisellä tuotolla riittää että "otetaan" vajaa satku /kk. 

750 euroa tilittää kuukausittain työnantaja ja työntekijä 3000 euron liksan päälle työeläkemaksua eläkeyhtiölle.

Tuossa puhuin siitä summasta mikä tarvitaan tuon 275 000 euron KERRYTTÄMISEEN 40 vuodessa. 

Jos henkilö on esim. 20v eläkkeellä, niin eläke ei ole kuin 1140 € kuukaudessa, jos 275.000 kertymä

Meinaat että ei se "kertymä" 275 000 kasva vuosien aikana senttiäkään vaikka sen kuinka hyvin osaisi sijoittaa? Meinaat että se kertymä vaan makoilee jollain tilillä 20 vuotta ja vähenee joka kuukausi? Hyvin olet koulusi käynyt ja laskutaitosi on taivaallisen hyvä. 

Luultavasti saa vähän enemmän. Mutta eihän noususta takeita ole, varsinkaan inflaatiokorjattuna. Pääomaa kuitenkin koko ajan syödään, niin se pienenee, ja myös tuottokin pienenee. Eri. 

Vierailija
88/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella 275 000 euron potilla voisi saada 7 %:n tuotolla osinkotuloja vuodessa keskimäärin 1600 euroa/kk. Silloin ei tarvitse kajota pääomaan. 

Vierailija
89/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisen päätelmän teit? Ja sitä paitsi Suomessa otetaan yli tuplasti tuon verran. 

Ei kun alle puolet tuosta.

3000 euron kuukausipalkasta eläkemaksuihin menee 734,70 €/kk... 

MISSÄ universumissa 735,70 € on ALLE puolet 360€:sta...?

Ei, vaan eläkemaksu 3000€ palkasta on 526,50€, koska työntekijän palkastaperitään 7.30%, jonka hän saa verovähennyksenä ja se on tulonsiirto työnantajalle, koska näin aikoinaan pienennettiin palkan sivukuluja ja valtio uskoi sen avulla lisäävän työllisyyttä. Tuo palkasta perittävä summa, ei kerrytä myöskään eläkekertymää. Voit tarkistaa asian omasta verituksestasi, tell maksun verran maksat vähemmän veroa

Palkasta perittävä työntekijän tyel-maksu kerryttää eläkettä vaikka sen saakin vähentää verotuksessa. On kerryttänyt vuodesta 2017 asti.

Vierailija
90/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisen päätelmän teit? Ja sitä paitsi Suomessa otetaan yli tuplasti tuon verran. 

Mutta et saa sitäkään, ennen kuin menehdyt.

Niin. Koska se on vakuutus. Isoäitini eli eläkkeellä 25 vuotta. Äitini 3 vuotta. Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä 50-vuotiaasta asti. Systeemi on rakennettu niin, että se mahdollistaa pitkät eläkkeet niitä tarvitseville. Toki olisin myös voinut periä äitini eläkkeet ja elää niillä, mutta ei se olisi kerryttänyt omaa. 

Vierailija
91/91 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläkejärjestelmään halutaan muutos, niin se pitää tehdä niin, että ihmiset pystyvät siihen varautumaan. Jälkikäteen ei voi yhtäkkiä sanoa, että lällätilää, etpäs saakaan mitään, vaikka maksoit toisten eläkkeitä, niin samalla olisi pitänyt säästää myös omaakin. 

Johan tää tehtiin. Varastettiin härskisti alle 23 v ikäsenä maksetut eläkemaksut. Itse aloitin työnteon kesätöiöllä 15v ikäisenä jonka jälkeen olin töissä joka kesä sekä osa-aikatöissä talvet. Varovasti arvioiden menetin yli 1000e/kk eläketuloja. Ei paljoa naurata. Nykyinen eläkekertymä, jos olen töissä loppuun asti, on juuri ja juuri sen verran etten saa kansaneläkettä päälle. 

Eihän me saada niitä nuorena maksettuja eläkemaksuja, ei. Itse olin myös töissä 16-23 vuotiaana. Koti oli niin köyhä, että oli pakko. Sitten vasta kun olin tienannut, pystyin opiskelemaan, ja valmistuin vasta 28-vuotiaana, sitten tuli lapset. Eläke alkoi karttua kolmikymppisenä ja työura kesti 30 vuotta, sitten tuli yt:t ja irtisanominen. Eläkkeen kannalta huono juttu, kun olin ajatellut, että voisin olla töissä sitten pitempään, kun alkupäästä ei kertynyt eläke. Mutta ei sitä vaan aina voi. Mutta onneksi tajusin työssäoloaikana myös säästää, joten pärjään kyllä. Eläkettä 1700 e ja pääomatuloja 1700 e. 

Sulla on sitten ollut poikkeuksellisen suuri palkka koska 1700e/kk pääomatuloja ei onnistu millään kympin sijoituksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä