Suomalainen yrittäjä ei häpeä osuuttaan Gazan kansanmurhassa
Ohjusteknologiaa Israelille myyvä yrittäjä Rauno Hakala kokee ettei Suomi pärjäisi ilman Israelin aseteollisuutta, ja siksi moraaliselle pohdinnalle ei ole sijaa.
Tuoreimmassa Gazan sodassa on kuollut yli 73 000 palestiinalaista. Määrä perustuu Gazan terveysministeriön lukuihin, joita kansainvälinen yhteisö pitää yleisesti ottaen luotettavina.
Surmatuista merkittävä osa on ollut naisia, lapsia ja vanhuksia. Tutkivien israelilaismedioiden mukaan jopa 80 prosenttia sotatoimissa kuolleista olisi siviilejä.
YK:n valtuuttama riippumaton tutkintakomissio on syyskuussa 2025 todennut, että Israel syyllistyy Gazassa kansanmurhaan. Samaan lopputulokseen ovat päätyneet myös kansanmurhatutkimuksen järjestö IAGS sekä useat kansainväliset ihmisoikeusjärjestöt.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Minulle ihan sama, ei jaksa kiinnostaa. Tilanne siellä ei minun tai ylipäänsä Suomen toimilla muutu miksikään.
Meidän pitää katsoa, ettei antisemitismi täällä leviä kuten maailmalla. Juutalainen lapsi pitää saattaa kouluun täällä Suomessa ja joku sekovassu huutaa pihalla 8-vuotiaalle Netanjahun hallituksen toimista. Järki hoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NSDAP:lla oli erittäin toimiva ratkaisu lasten murhaajiin. Tuhoamisleirin piipusta maailmalle lähtenyt juutalainen on hyvä juutalainen.
Juutalaisia tapettiin venäjänkin toimesta. Näettekö muuten missään niiden katumusharjoituksia?
Ei tapettu. Venäjä sitä Venäjä tätä😁 Israelissa asuu kolme miljoonaa venäläistä.
Igor ei ole kuullut puhuttavan pogromista? Ehkä siitä ei Petroskoin kansakoulussa kerrottu.
Minulle ihan sama, ei jaksa kiinnostaa. Tilanne siellä ei minun tai ylipäänsä Suomen toimilla muutu miksikään.