Uusi kumppani on sairas..
Meillä on joka vuosi jätkien kanssa perinne mennä lappiin syksyllä kalastamaan. Nyt tämä vaatimalla vaatii päästä mukaan eikä halua minun menevän. Kavereiden kumppanit ovat vain iloisia kun menevät. Olisipa minunkin.
Kommentit (44)
Menet sinne Lappiin ihan normaalisti.
Pääseekö uusi kumppanikin tyttöjen reissuille?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sairasta tuossa on?
Saako aloittaja lähteä "tyttöjen" Kreikan/Italian reissulle puhtaasta mustasukkaisuudesta?
Tottakai lähdet Lappiin ystävien kanssa. Jos se on ystäväporukan reissu ja muiden kumppaneita ei tule mukaan, en suostuisi että omanikaan tulee. Pariskuntareissuja ehtii sitten myöhemmin eri yhteydessä.
Kerro kumppanille että kyse on kaveriporukan perinteestä ja on ahdistavaa, jos hän yrittää painostaa itsensä mukaan tai estää sinua lähtemästä. Haluat lähteä ja lähdet. Jos ymmärrystä ei synny, ehkä on vakavan suhdekeskustelun aika. Ei tuollainen show voi toistua joka yhteydessä, kuka sellaista jaksaa..
N35
Eikö tuo tullut puheeksi suhteen alussa? Itselläni oli lapinreissu varattuna ystäväperheen kanssa, kun oma suhde oli tuore. Tietysti lähdin reissuun ja katsoin miten suhde sen kestää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo tullut puheeksi suhteen alussa? Itselläni oli lapinreissu varattuna ystäväperheen kanssa, kun oma suhde oli tuore. Tietysti lähdin reissuun ja katsoin miten suhde sen kestää.
En minä ainakaan keksisi deittailuvaiheessa varmistaa, että onhan varmasti jokaikinen minun normaali harrastus, kaveriporukka, perhe jne. ja näihin liittyvät menot ok :D Ei ole tervettä estää rakasta ihmistä tapaamasta ystäviään ilman kumppanin läsnäoloa. Jos tuollaista tulee esiin, on juttutuokion paikka!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai lähdet Lappiin ystävien kanssa. Jos se on ystäväporukan reissu ja muiden kumppaneita ei tule mukaan, en suostuisi että omanikaan tulee. Pariskuntareissuja ehtii sitten myöhemmin eri yhteydessä.
Kerro kumppanille että kyse on kaveriporukan perinteestä ja on ahdistavaa, jos hän yrittää painostaa itsensä mukaan tai estää sinua lähtemästä. Haluat lähteä ja lähdet. Jos ymmärrystä ei synny, ehkä on vakavan suhdekeskustelun aika. Ei tuollainen show voi toistua joka yhteydessä, kuka sellaista jaksaa..
N35
Niinpä. Pahimmillaan päätyy pilaamaan koko ilmapiirin ja ajaa kiilaa kaverisuhteiden väliin... Toisaalta, tuohan tuntuu olevan joidenkin kumppanien goal.
Miten joku haluaa änkeä mukaan porukkaan jossa häntä ei haluta? Outo tyyppi. En ikinä lähtisi miesporukoiden reissuun mukaan ulkopuolisena, ihan korni ajatuskin. Kaverisi pitää sua ihan lapamatona jos muija änkee mukaan.
Ehkä jossain rinnakkaistodellisuudessa mullakin olisi ollut kavereita. Ei ole kumppaniakaan ollut. Ei mene tasan nallemakeiset. M41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan keksisi deittailuvaiheessa varmistaa, että onhan varmasti jokaikinen minun normaali harrastus, kaveriporukka, perhe jne. ja näihin liittyvät menot ok :D Ei ole tervettä estää rakasta ihmistä tapaamasta ystäviään ilman kumppanin läsnäoloa. Jos tuollaista tulee esiin, on juttutuokion paikka!
Näinpä. Tuollainen henkii kontrolloinnintarpeesta/manipuloinnista ja ehkä tietoisesta yrityksestä eristää.
Jos hän harrastaa myös kalastusta, teidän kannattaa sopia, että teette sitten eri reissun kahdestaan sinne pohjoiseen kalastamaan. Vasta sen jälkeen, kun olette tehneet kahdenkeskisen kalareissun, voit tietää, voisitko ottaa hänet myös kaveriporukan kalareissulle.
Eli onko kahdenkeskinen kalastusreissu oikeasti kalastusreissu vai esim. lemmenloma? Ja onko kaveriporukan kalastusreissu oikeasti kalastusreissu vai esim. ryyppyreissu? Ryyppyreissullehan kumppaneita ei oteta missään tapauksessa.
Jos sinulla on tarve tehdä reissuja, joita kumppanisi ei hyväksy, silloin olette toisillenne väärä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on 'uusi kumppani'. Hyvä, kun tuli puheeksi jo nyt suhteen alussa. Ei tarvitse jatkaa suhdetta pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N35
Niinpä. Pahimmillaan päätyy pilaamaan koko ilmapiirin ja ajaa kiilaa kaverisuhteiden väliin... Toisaalta, tuohan tuntuu olevan joidenkin kumppanien goal.
Totta, tuollainen käytös tuhoaa yleensä lopulta suhteen. Pahimmillaan ennen sitä muitakin suhteita, jos toinen alistuu eristäytymään.
Ystäväni on ollut sellaisessa suhteessa. Naisystävä kielsi tapaamasta naispuolisia kavereita, haukkui horoiksi jne. Lisäyksenä että minä olin pitkässä suhteessa, kuten iso osa kaveriporukasta. Sitten kielsi tapaamasta miespuolisiakaan kavereita, jos heidän kumppanit on mukana. Lopulta kävi käsiksi ja uhkaili itsetuhoisuudella 😳 No se oli viimeinkin suhteen loppu. Ei tuollaiseen painostukseen kannata koskaan lähteä mukaan, jäädä katsomaan kuinka pitkälle se menee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulle on ok jos uusi kumppani häipyy viikoksi pariksi omille teilleen kysymättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Tuollainen henkii kontrolloinnintarpeesta/manipuloinnista ja ehkä tietoisesta yrityksestä eristää.
Ja myös henkilön epävarmuudesta ja yleisistä luottamusongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulle on ok jos uusi kumppani häipyy viikoksi pariksi omille teilleen kysymättä?
No en minä olettaisi uuden kumppanin peruvan suunniteltuja lomareissujaan. Todellakaan. Enkä suostuisi omiani perumaan. Jos joku niin odottaisi, niin heittäisin luiskaan. Pâätän menoistani ihan itse.
Kukaan ei pakota sinua hänen kanssaan olemaan.