Mistä te ostatte kivoja ja laadukkaita vaatteita nykyään?
Kommentit (46)
Vintedistä lähinnä. Olen tarkka laadusta ja materiaaleista, mieluiten ostan luonnonkuituja. Merkeistä suosikkeja ovat mm. Ted Baker, Gant, Banana Republic, Max Mara ja Tiger of Sweden, joilta löytyy omaan makuun kivoja ja kestäviä vaatteita.
Kirppareilta metsästelen ns. laatuvaatteita, duuniin lähinnä jotain jakkuja sun muita. TKMaxxista neuleita ja duuniyläosia tarpeen mukaan. Viimeksi ostin Kaffen puuvillapuseron 12 (asun Englannissa).
Paras löytöni perusvaatteisiin on (hiukan häpeillen sanottuna) Shein. Ostin sieltä teepaidan likalle jolla oli kriisi kun markettipaidat ovat nykyään niin rimpuloita.
Tämä yksilö oli täydellinen, kiva leikkaus, tanakkaa kangasta. Ostin sitten itselleni samanlaisen eri värissä, ja käytän sitä nykyään aina vapaa- ajalla ja kävelyillä jne. Pesen pari kertaa viikossa ja on nyt vuoden jälkeen edelleen tanakka, nyppyyntymätön, saumat kiertymättömät.
Tuosta innostuneena ostin Sheinistä farkut, nykyiset lempparini. Käytössä ja pesussa jatkuvasti, kangas on paksua ja malli todella hyvä.
Shein on pullollaan trikooihmeitä mutta peruskamat ovat erittäin hyvälaatuisia verrattuna henkkamaukkoihin tai markettijuttuihin.
Olen viisikymppinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nansolta enimmäkseen
Mäkin ostaisin jos ne ei lykkäis elastaania lähes joka vaatteeseen. Inhoan sitä kun vaate venyy ja paukkuu ja menee huonoksi tosi nopeasti.
Ostatko liian kireitä vaatteita, jos ne kerran venyy ja paukkuu päällä? Osta vähän väljempää, niin kangas ei kärsi, vaan laskeutuu paremmin. Näyttää olemuskin heti paremmalta.
En osta. Tarkoitin sitä, kun se kangas on sellaista venyvää ja purkkamaista. Elastaaniton puuvilla ei ole niin pahasti sellaista trikooneuloksenakaan.
Mä myös inhoan elastaania, se hiostaa jo 5% määrässä. Alaosissa ok, mutta ei puseroissa. Ja tähän liittyen: joku kyseli taannoin, miksi Esprit on kirppisten suosituimpia merkkejä. Ainakin itse metsästän 100% puuvillaa olevia ladyfit -t-paitoja, ovat paksuja ja kestävät venymättä vuodesta toiseen. Ilmeisesti näidenkin laatu on sittemmin paskuutettu, en tiedä, kun en osta uutena.
Joo, ei tuollaisia paitoja löydy enää mistään. Sellaista kunnollista napakkaa kangasta, eikä ohutta lirua. Saa vinkata, jos jollain on tietoa.
Stockmannin laatu vaatteissa on mielestäni melko huonoa, ihan muutaman tunnetuimman merkin vaatteet sopivat minulle, muut on jotenkin vaan neulottu yhteen, muodottomia ja huonolaatuisia. Ihmettelen kyllä !
Meilläpäin on iso spr kontti. Sieltä etsin vanhempia laatuvaatteita. Löysin muutaman täydellisen pellavamekon kesäksi, hintaa oli alle 10€ kpl.
On pakko olla rehellinen ja sanoa että ne Lidlinkin hyvät vaatteet, myös lasten vaatteet ovat historiaa.