Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te ostatte kivoja ja laadukkaita vaatteita nykyään?

Vierailija
21.08.2026 |

Siinäpä se kysymys sitten olikin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arket ja R collection myyvät laadukkaita vaatteita. Ne mallit tahtoo vaan olla jotain unisex laatikkoa... mutta noista voi bongata laadukkaan kankaan ja hyvän leikkauksen ja ompelun vaatteita.

Kirppis on kans hyvä, jos vaate on edellisellä käyttäjällä säilynyt, niin kestää seuraavallakin

Vierailija
22/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zara, H&M ja itse asiassa New Yorker ovat myös hyviä paikkoja.

Oli kyse laadukkaista vaatteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takit löytyy Intersportista. Juuri ostin uuden vaalean parkatakin syksyksi -50% alennuksesta. Talvikengät ostan aina nahkaisina jostain kivijalkaliikkeestä. Toki niistä voi joutua pulittamaan sen parisataa euroa, mutta menevät hyvällä huoltamisella useamman vuoden.

Alusvaatteet, paidat ja housut tilaan Zalandolta. Ei ole mitään tiettyä merkkiä, vaan katson materiaalit. Akryylia jos on yksikin prosentti, niin jätän ostamatta. Akryyli tekee vaatteesta sähköisen ja nuhjuisen, eli halvan näköisen. En myöskään osta 100% puuvillaa, sillä se kutistuu jonkin verran pesussa. Puuvillan lisäksi pitää olla pikkasen jotain muutakin materiaalia.

Ja tärkeintähän on ostaa omalle ruumiinrakenteelle sopivia vaatteita, jos haluaa oman habituksen olevan huolitellun näköinen. Ei kannata sulloutua makkarankuoriin, jos löytyy muhkuraa, vaan rohkeasti ostaa isompaa kokoa.

Vierailija
24/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stadiumista ostan arkivaatteita. Ne toimii arjessa.

Kyllä, Stadium on kyllä minullakin valikoimassa. Nyt oli tullut Socilta naisille kivoja vaatteita, osa jopa mielestäni hyvinkin kohtuulliseen hintaan. 

Soc:n vaatteista mäkin tykkään. Niillä on melko hyviä collareita edulliseen hintaan. En vielä tiedä kuinka kauan kestävät hyvinä kun vasta keväällä ostin muutamia.

Vierailija
25/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä käyn viikonloppureissulla Pariisissa tai Lontoossa kun on tarvetta vaateostoksille. 

Mitä merkkejä ostat sieltä?

Vierailija
26/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyse laadukkaista vaatteista.

On jo kommentoitu että rahallakaan ei sellaisia saa. Osaatteko käyttäytyä missään iässä? Lopettakaa tämä roikkuminen ja keskittykää asioihin, ajatelkaa vähän välillä.

Vierailija
27/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nansolta enimmäkseen

Mäkin ostaisin jos ne ei lykkäis elastaania lähes joka vaatteeseen. Inhoan sitä kun vaate venyy ja paukkuu ja menee huonoksi tosi nopeasti. 

Ostatko liian kireitä vaatteita, jos ne kerran venyy ja paukkuu päällä? Osta vähän väljempää, niin kangas ei kärsi, vaan laskeutuu paremmin. Näyttää olemuskin heti paremmalta.

Vierailija
28/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nansolta enimmäkseen

Mäkin ostaisin jos ne ei lykkäis elastaania lähes joka vaatteeseen. Inhoan sitä kun vaate venyy ja paukkuu ja menee huonoksi tosi nopeasti. 

Oi oi, minun elastaanipaidat ovat pysyneet tosi hyvinä, ei vaatetta aina kannata heittää koneeseen, jolloin elastaani löystyy, vaatetta voi myös tuuletta, ellei siinä nyt satu olemaan koko viikon ruokalistaa rinnuksilla.

Mun t-paidat Nansolta ja Stockan essentials t-paidat alkavat heti kiertyä ja lötköttää pääntieltä. Ne ei pysy siistinä kuin hetken. Materiaali kummissakin puuvilla-elastaani. Ihan pesuohjeen mukaan on pesty. Rahat meni ihan hukkaan.

Vierailija
29/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nansolta enimmäkseen

Ostatko liian kireitä vaatteita, jos ne kerran venyy ja paukkuu päällä? Osta vähän väljempää, niin kangas ei kärsi, vaan laskeutuu paremmin. Näyttää olemuskin heti paremmalta.

En osta. Tarkoitin sitä, kun se kangas on sellaista venyvää ja purkkamaista. Elastaaniton puuvilla ei ole niin pahasti sellaista trikooneuloksenakaan.

Vierailija
30/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista voi ostaa kasvavalle lapselle, mutta itselleni ainakin aikuisena ihmisenä edellytän parempaa laatua. 

Kävin kerran New Yorkerissa eikä tullut mieleenkään ostaa mitään. Sellaista epäsiistiä halppis rääsyä.

Vierailija
31/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaikki tuotteeni eri verkkokaupoista, kivijalkamyymälän ovea en ole avannut vuosikausiin. En tykkää myyjistä niissä.

Huonot myyjät kyllä vievät asiakkaita. Ottakaa onkeenne tämäkin tieto.

Totta, vaatemyyjäksikään eivät kaikki sovi ovat nykyään jotenkin "notkuvia" ja pelisilmä asiakkaaseen puuttuu, ei se ole palvelemista tai osaamista jos asiakas itse hyllyltä tai rekiltä rupee näyttämään mistä pitää, myyjän kuuluu nähdä asiakas kokonaisvaltaisesti. Olen oman itseni paras asiantuntija ja kotona saa rauhassa sovittaa kun tilaa verkosta ja yhdeistellä kotona peilin edessä. Ottaa päivän pari aikaa niin onnistuneita vaatteita olen saanut.

Vierailija
32/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teineille.

Vierailija
33/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teineille.

Höpön löpö.

Vierailija
34/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaasta, käyn siellä 2 kertaa vuodessa, lähes kaikki vaatteeni on sieltä ostettuja.

Nyt oli kyse laadukkaista vaatteista.

Vierailija
35/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista voi ostaa kasvavalle lapselle, mutta itselleni ainakin aikuisena ihmisenä edellytän parempaa laatua. 

Kävin kerran New Yorkerissa eikä tullut mieleenkään ostaa mitään. Sellaista epäsiistiä halppis rääsyä.

Jokainen päättäköön itse. En minäkään sieltä aina jotakin löydä mutta kun löydän niin ostan. 

Vierailija
36/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nansolta enimmäkseen

En osta. Tarkoitin sitä, kun se kangas on sellaista venyvää ja purkkamaista. Elastaaniton puuvilla ei ole niin pahasti sellaista trikooneuloksenakaan.

Mä myös inhoan elastaania, se hiostaa jo 5% määrässä. Alaosissa ok, mutta ei puseroissa. Ja tähän liittyen: joku kyseli taannoin, miksi Esprit on kirppisten suosituimpia merkkejä. Ainakin itse metsästän 100% puuvillaa olevia ladyfit -t-paitoja, ovat paksuja ja kestävät venymättä vuodesta toiseen. Ilmeisesti näidenkin laatu on sittemmin paskuutettu, en tiedä, kun en osta uutena.

Vierailija
37/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinitytön kanssa käydään noissa, eipä sieltä aikuiselle kauheasti päällepantavaa löydy.

Vierailija
38/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä ja edullisesti, ruuat samalla reissulla. Kiitos Lidl <3

Vierailija
39/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinitytön kanssa käydään noissa, eipä sieltä aikuiselle kauheasti päällepantavaa löydy.

Kyllä, nyt meni ymmärrykseen täydellisesti. 

Vierailija
40/46 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikki vaatteet sukkia ja alusvaatteita lukuunottamatta Torista/Vintedistä käytettynä. En löydä kaupoista mitään kivaa tai jos löydän, ne ovat liian kalliita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä