Mitä hyvää tekisitte munakoisosta?
Kommentit (29)
"Imaami kaatuu", en muista ulkomaan kielellä nimeä, mutta oli hyvää. Jonkun vanhan keittokirjan reseptejä.
Marokkolainen Saluk (mahdollisesti kirjoitusvirhe, mutta todella hyvää)
Ja
Munakoisopizzat
Työntää sen vauhdilla exän perseeseen.
Moussakaa olen joskus tehnyt, mutta en saa siitä mitenkään samanlaista kuin Kreikassa tai kreikkalaisia kuppiloissa. Maku on lähellä, mutta ei ihan. Olisiko vika, kun ei ole kreikkalaista oreganoa tai jotain muuta salaista maustetta?
Ja varmaan se pitäisi jäähdyttää että rakenne pysyy kasassa. Valkokastiketta pitäisi olla päällä muutaman sentin kerros ja sen pitäisi olla jämäkkää.
Vierailija kirjoitti:
Moussakaa olen joskus tehnyt, mutta en saa siitä mitenkään samanlaista kuin Kreikassa tai kreikkalaisia kuppiloissa. Maku on lähellä, mutta ei ihan. Olisiko vika, kun ei ole kreikkalaista oreganoa tai jotain muuta salaista maustetta?
Ja varmaan se pitäisi jäähdyttää että rakenne pysyy kasassa. Valkokastiketta pitäisi olla päällä muutaman sentin kerros ja sen pitäisi olla jämäkkää.
Olisiko syy juustossa?
Eikö naiset käytä tuota itsetyydytykseen?
Melanzanen Henri Alenin ohjeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko syy juustossa?
Lihakastikkeeseen ainakin osa lampaan/karitsan jauhelihaa.
Kaneli ja muskottipähkinä unohtuu usein. Ei saa laittaa liikaakaan! Kreikkalainen oregano on erimakuista kuin muut! Persiljaa!
Ja muista laakerinlehti!
Munakoisoviipaleet pitäisi itkettää, ettei tule vetistä.
Ja bechameliin mielummin aitoa kreikkalaista vuohenjuustoa! Esim. Kefalotyriä. Tee paksu kastike.
Rakenne on parempi, jos se tosiaan jäähdyttää ja syö vasta seuraavana päivänä. Vähän kuten lasagnessakin.
Eli mahdollisimman aidot raaka-aineet, niin tuloskin saattaa olla lähellä aitoa!!!!!!
Paprikan kanssa ajvar-kastiketta. Itse en siedä itse munakoisoa ollenkaan sen lötterön olomuodon takia. Kun maistoin ekaa kertaa tuota kastiketta, jäin siihen kerralla koukkuun, eipä se lötteröys tuossa hienoksi jauhautuneena massana haittaakaan.