Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteissa imettäminen ei ole mielestäsi ok?

Vierailija
21.08.2026 |

Asiallista keskustelua sitten.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta saa syöttää siellä missä silloin on kun sillä nälkä tulee. 

Pöyristyjät voivat katsella muualle. 

Vierailija
62/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim WC:ssä se ei ole ok. Vessa ei ole ruokailupaikka. 

Muualla se on aivan ok. 

Vauva saa imiessään äidinmaitoa ravintoa, mutta imetys ei ole ruokailutilanne.

Tietysti se on ruokailutilanne. 😄 

Vessa ei ole ruokailupaikka aikuisille eikä lapsillekaan. 

Ei tieyätenkään ole.

Enkä puhunut vessasta. Vessa taitaa olkala sinulle pakkomielle. Mieti miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se häiritsee ympäristöä.

Kuuluu asioihin, jotka tehdään suojassa muiden katseilta, vaikka töysin luonnollista onkin.  

Näytäpä se lainkohta johon viittaat.

Vierailija
64/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa imettäminen on inhottavaa. 

Vierailija
65/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla se on aivan ok. 

Tietysti se on ruokailutilanne. 😄 

Vessa ei ole ruokailupaikka aikuisille eikä lapsillekaan. 

Ei tieyätenkään ole.

Enkä puhunut vessasta. Vessa taitaa olkala sinulle pakkomielle. Mieti miksi.

Tietenkin on. Aivan määritelmän mukaan se on ruokailutilanne. 

Ja itse vastasit wc-kommenttiin. 

Vierailija
66/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imettämisen pitäisi olla ok aivan joka paikassa lukuun ottamatta auton rattia tmv. Minä en ymmärrä, mikä siinä joitakuita vaivaa. Enemmän tissiä näkee missä tahansa mainoksessa tai leffajulisteessa. Ja vaikka näkisi enemmän niin mitä vtua sitten. Vauvan ruokkiminen on normaali asia eikä ole mitään syytä häätää äitiä jonnekin vessaan esimerkiksi ruokapöydästä. Monet vauvat syövät pitkään, ei se aina ole mikään viiden minuutin juttu.

Ainoa yhdistävä tekijä pahantahtoisten vanhojen riivinrautojen ja podcast inceleiden välillä on se pakonomainen tarve kontrolloida lapsentekoiässä olevia naisia. Siksi koko keskustelu on edes olemassa. 

Vierailija
67/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. häissä ei ole soveliasta ruveta imettämään kirkossa tai juhlapöydässä.

Miksei juhlapöydässä, eikö vauva saa ruokailla samalla kuin muutkin? Voi verrataanko tässä koiraan?

Minusta tässä on kyse ihan perustavanlaatuisesta tilannetajusta. Häät ovat toisten ihmisten järjestämä juhlallinen tilaisuus, eivät paikka, jossa oman perheen tarpeet asetetaan automaattisesti kaiken muun edelle. Jos vauva pitää imettää, tietenkin se pitää tehdä, mutta juhlapöydässä muiden keskellä ei ole sopiva paikka. Tilannetajuinen aikuinen siirtyy rauhallisesti sivummalle eikä tee ruokailutilanteesta tarpeettomasti intiimiä. Imettämistä ei tarvitse hävetä, mutta muiden huomioiminen ei myöskään tarkoita imettävän vanhemman syrjimistä. Se tarkoittaa yksinkertaisesti käytöstapoja ja toisten juhlan ja vieraiden kunnioittamista.

Vierailija
68/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlissa ja muissa tilaisuuksissa keskellä itse tapahtumia. Voisi mennä johonkin syrjemmälle rauhaiseen paikkaan imettämään. Vauvan ruokkiminen on toki luonnollista, mutta harva haluaa nähdä lautasen kokoisia nännejä juhlapöydässä. Tai sitten kannattaa ainakin kanssaihmisiltä kysyä, häiritseekö jos imettää tässä.

1. Nänni on vauvan suussa

2. Nännejä ei tarvitse tuijottaa., pään voi kääntää jo siinä vaiheessa kun huomaa äidin alkavan syöttää lastaan.

Ei pakkomiellepelle osaa kääntää päätään. Se mollottaa suu auki niin että kuola valuu rinnukselle. Mut oma on häpeänsä

Vierailija
69/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen imettänyt lapsiani ihan missä sattuu mutta koska olen ujo, niin olen laittanut harson aina rintsikan olkaimen alle kiinni ja antanut harson roikkua rinnan ja vauvan yli. Näin on ollut oma suojaisa teltta imetykselle. Mutta mielestäni on ok imettää joka paikassa ihan ilman suojiakin. Sehän on usein parempi vaihtoehto kuin huutava vauva.

Vierailija
70/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu asioihin, jotka tehdään suojassa muiden katseilta, vaikka töysin luonnollista onkin.  

Oletko todella sitä mieltä, että "ympäristö" saa päättää? Mitä muuta se saa päättää? Afganistanissa ympäristöä häiritsee, että nainen on ulkona.

Imetyksestä puhutaan, ei Afganistanista.

Kyse ei ole siitä, että ympäristö päättää vaan että vältetään intiimien tilanteiden näkymistä vieraille. 

Vierailija
71/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden ihmisten nähden. 

Ei ihmisiä haittaa.

Incelit ahdistuu mut niitä ei lasketa ihmisiksi.

...kun niiltä puuttuu liikaa osia päästä.

Vierailija
72/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikän kotona olohuoneessa keskellä vierasjoukkoa. Kerroin jo kun kutsuin äidin ja vauvan kutsuille että meillä on imetyshuone,  minne voi rauhassa mennä imettämään. Eikös tämä äiti päättänyt imettää kaikkien vieraiden edessä olohuoneessa. Vihjasin hänelle että eikö olisi mukavampi omassa rauhassa imetyshuoneessa. Sanoi että tässä on ihan hyvä. Sen jälkeen en kutsunut kylään.

Vierailija
73/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lasta saa imettää, höh. Ei se muita häiritse jollei niillä muilla ole joku pervoaivo. Ja sellaista nyt ei välittää tarvi, muuttakoon jonnekin Jemeniin. 

Vierailija
74/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla se on aivan ok. 

Onhan se. 

On muita imutilanteita, jotka tanssii sun päässä mutta se on oma häpeäsi.

Vierailija
75/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukeltaessa ja laskuvarjohypyn aikana.

Vierailija
76/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi tilannetta, jossa se ei olisi ok. m50

Ei hätää. Me muut keksitään, jotka ollaan töissä ja imetetty.

Joo, no hyvä. En ole hädissäni, vaikken itse keksi. Minulla on tärkeämpiä asioita mietittävänä. m50

Ota se kuudes kalja, älä mieti. Sun pää ylikuormittuu.

Vierailija
77/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko todella sitä mieltä, että "ympäristö" saa päättää? Mitä muuta se saa päättää? Afganistanissa ympäristöä häiritsee, että nainen on ulkona.

Imetyksestä puhutaan, ei Afganistanista.

Kyse ei ole siitä, että ympäristö päättää vaan että vältetään intiimien tilanteiden näkymistä vieraille. 

Ei imettäminen ole mitään itsensäpaljastelua vaan aivan tavallista arkea. Sama jos pahastusit siitä, että joku juo vettä pullosta kadulla. 

Ongelma on täysin sinun päässäsi, ei niissä imettävissä äideissä. 

Sinulle suosittelisin jotain asennekoulua, tekisi hyvää. Ei tarvisi tuollaisista pahastua. 

Vierailija
78/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlissa ja muissa tilaisuuksissa keskellä itse tapahtumia. Voisi mennä johonkin syrjemmälle rauhaiseen paikkaan imettämään. Vauvan ruokkiminen on toki luonnollista, mutta harva haluaa nähdä lautasen kokoisia nännejä juhlapöydässä. Tai sitten kannattaa ainakin kanssaihmisiltä kysyä, häiritseekö jos imettää tässä.

Oikeesti, lautasen? Mua kyllä kiinnostaa kun omat oli noin peukalonpään kokoiset.  Vai tarkoittiko incel nännipihaa? Opettele anatomiset termit.

N

Vierailija
79/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies imee naisen rintoja julkisella paikalla niin sekin on varmaan sitten ok? Koska ei siinäkään sen enempää sitä rintaa näy.

Vierailija
80/127 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikassa, missä muut ihmiset voivat joutua tapahtuman todistajaksi tahtomattaan. Jos on seurueessa, niin on kohteliasta kysyä. Harva tosin kehtaa sanoa, että asia haittaa. Suurin osa äideistä ymmärtää kunnioittaa myös vauvansa ruokarauhaa ja mennä syrjemmälle rauhallisempaan paikkaan. Silloin äiti voi keskittyä imettämään lasta, eikä keskittyä muuhun siinä samalla. Antaa sen lapsen olla äidin maailman keskipiste edes sen imetyksen ajan. 

Näin sivullisen näkökulmasta on minun mielestäni hyvin epämiellyttävää, kun mamma kaivaa tissit esille vaikka ravintolassa ja alkaa imettämään. Olkoon miten luonnollista tahansa, mutta en minä halua niitä tissejä nähdä. Enkä halua nähdä miehiäkään ilman paitaa. Julkisella paikalla pusero kuuluu päälle ja housut jalkaan sukupuolesta riippumatta. Se on minun mielipiteeni asiasta. 

No älä kato. Toki se vauva siinä hiukan haittaa sun runkkarointia mutta oma on häpeäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi