Missä tilanteissa imettäminen ei ole mielestäsi ok?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka paikassa saa ruokkia vauvaa, oletteko ihan sekaisin.
53
Autossa vauvan tulee olla tuevakaukalossa, eli ei saa ruokkia.
Ellei ole jo pitkät patalaput.
Tai lyhyet ja istuu vieressä
Työkonetta käytettäessä. Esim kun kaivan perustuksille kuoppaa
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni yliampuvaa käytöstä oli nuorella äidillä imettää vauvaa Haaparannan Ikean ulko ovia vastapäätä olevalla korokkeella lauantairuuhkassa. Jee! Hän sai esiintyä! Kaikki katsovat ! Urhoollinen äiti! Silmänsä palavat, katsovathan kaikki!!! HÄN IMETTÄÄ!
Vauva syö nälkäänsä, vauvan pitää saada ruokansa. Mutta tämä oli pikkuisen liikaa, väärää esiintymistä, ihan käytöstavat huomioonottaen.
Voi siihen liittää epämiellyttäviä mielikuvia, mutta luonnollista se on silti. Tulee tasapainoinen lapsi. Ei se rinta siitä käy päälle.
Töissä. Ohjaamo on ahdas.
Liikennelentäjä
Jos se häiritsee ympäristöä.
Kuuluu asioihin, jotka tehdään suojassa muiden katseilta, vaikka töysin luonnollista onkin.
Vierailija kirjoitti:
En keksi tilannetta, jossa se ei olisi ok. m50
Ei hätää. Me muut keksitään, jotka ollaan töissä ja imetetty.
Eihän tuossa mitään, mutta tänä kesänä, kun olin baarissa, niin nuoremmat naiset pumppasivat rintapumpulla maitoa, ja toinen pyysi minua maistamaan sitä. Sanoin, että ei pysty, kun on laktoosi-intoleranssi, vaikkei ole. Kysyin, että missäs vauvat, niin kotona kuulemma. m
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikassa, missä muut ihmiset voivat joutua tapahtuman todistajaksi tahtomattaan. Jos on seurueessa, niin on kohteliasta kysyä. Harva tosin kehtaa sanoa, että asia haittaa. Suurin osa äideistä ymmärtää kunnioittaa myös vauvansa ruokarauhaa ja mennä syrjemmälle rauhallisempaan paikkaan. Silloin äiti voi keskittyä imettämään lasta, eikä keskittyä muuhun siinä samalla. Antaa sen lapsen olla äidin maailman keskipiste edes sen imetyksen ajan.
Näin sivullisen näkökulmasta on minun mielestäni hyvin epämiellyttävää, kun mamma kaivaa tissit esille vaikka ravintolassa ja alkaa imettämään. Olkoon miten luonnollista tahansa, mutta en minä halua niitä tissejä nähdä. Enkä halua nähdä miehiäkään ilman paitaa. Julkisella paikalla pusero kuuluu päälle ja housut jalkaan sukupuolesta riippumatta. Se on minun mielipiteeni asiasta.Et ole vissiin imettänyt. Antaa vauvan olla äidin maailman keskipiste edes sen imetyksen ajan. Hah. Vastasyntynyt voi olla rinnalla käytännössä melkein koko hereilläoloaikansa ja isompikin vauva tunteja. Edes se imetysaika ei todellakaan usein ole mikään muutaman minuutin pikavisiitti. Meillä oli ihan tavallinen setti puoli tuntia vasenta ja puoli tuntia oikeaa ja tunnin päästä uudestaan.
Jaa minulla se on 10 minuuttia oikeaa ja 10 minuuttia vasenta ja kolmen tunnin kuluttua uudestaan.
Minulla on kolme lasta.
No kyllä se on 20 minuuttiakin aika pitkä aika kököttää vessassa sillä aikaa, kun muut ovat ruokapöydässä!
Ja vauvat ovat erilaisia. Vaikka sinulla oli 3, et tiedä mitään niistä muista.
Kaikkialla missä aikuisetkin voivat syödä ja juoda imettäminen ok täysin ok.
Vierailija kirjoitti:
Juhlissa ja muissa tilaisuuksissa keskellä itse tapahtumia. Voisi mennä johonkin syrjemmälle rauhaiseen paikkaan imettämään. Vauvan ruokkiminen on toki luonnollista, mutta harva haluaa nähdä lautasen kokoisia nännejä juhlapöydässä. Tai sitten kannattaa ainakin kanssaihmisiltä kysyä, häiritseekö jos imettää tässä.
1. Nänni on vauvan suussa
2. Nännejä ei tarvitse tuijottaa., pään voi kääntää jo siinä vaiheessa kun huomaa äidin alkavan syöttää lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Muiden ihmisten nähden.
Ei ihmisiä haittaa.
Incelit ahdistuu mut niitä ei lasketa ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
No esim WC:ssä se ei ole ok. Vessa ei ole ruokailupaikka.
Muualla se on aivan ok.
Vauva saa imiessään äidinmaitoa ravintoa, mutta imetys ei ole ruokailutilanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos se häiritsee ympäristöä.
Kuuluu asioihin, jotka tehdään suojassa muiden katseilta, vaikka töysin luonnollista onkin.
Oletko todella sitä mieltä, että "ympäristö" saa päättää? Mitä muuta se saa päättää? Afganistanissa ympäristöä häiritsee, että nainen on ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Työkonetta käytettäessä. Esim kun kaivan perustuksille kuoppaa
Nosturissa kyllä voisi, sinne se vauva tulee mukana kantoliinassa. Siellä ei kukaan näe, ellei ala kiikaroimaan.
Vierailija kirjoitti:
No esim. häissä ei ole soveliasta ruveta imettämään kirkossa tai juhlapöydässä.
Höpölöpö, miksei muka olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi tilannetta, jossa se ei olisi ok. m50
Ei hätää. Me muut keksitään, jotka ollaan töissä ja imetetty.
Joo, no hyvä. En ole hädissäni, vaikken itse keksi. Minulla on tärkeämpiä asioita mietittävänä. m50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla se on aivan ok.
Vauva saa imiessään äidinmaitoa ravintoa, mutta imetys ei ole ruokailutilanne.
Tietysti se on ruokailutilanne. 😄
Vessa ei ole ruokailupaikka aikuisille eikä lapsillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. häissä ei ole soveliasta ruveta imettämään kirkossa tai juhlapöydässä.
Miksei juhlapöydässä, eikö vauva saa ruokailla samalla kuin muutkin? Voi verrataanko tässä koiraan?
Koska juhlapöytä ei ole mikään tissien esittetlypaikka ja vauvallekaan ei ole hyväksi syödä hälinässä. Rauhallinen, yksityinen paikka on kaikkien, erityisesti vauvan, etu
Imetys ei ole mikään esitys eli runkkarin tits-peep-show. Kirjoita muistiin ja opettele ulkoa.
Muualla se on aivan ok.