Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä liikuntamuoto sulattaa rasvaa tehokkaimmin?

Vierailija
21.08.2026 |

Juu lihaksia pitää treenata punttisalilla, ei mennä nyt siihen ollenkaan.  Mikä saa rasvakerroksen ohenemaan parhaiten? 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntamuoto, jossa kulutat enemmän kuin syöt. Dietit ei tähän käy. Pitää olla hikistä kuntoliiluntaa ja syödä vähemmän kuin kulutat. Dietissä kulutuksesi on liian vähäisyä ja syöt liian vähän, joten yhtälö ei ole toimiva. Kunnollisella liikunnalla ja sallimalla hyvänkokoisia aterioita laihdut nopeasti. Jätät herkut minimiin, mutta niistäkään ei tarvitse kokonaan luopua. 

Vierailija
22/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan merkitys laihdutuksessa on yllättävän vähäinen. Painonhallinnassa se puolestaan on merkittävässä osassa. 

Jos haluat laihtua, syö vähemmän ja yritä muuttaa ylimääräiset rasvat lihaksiksi. 

Eli mikään ei sulata rasvaa paremmin kuin syömättä jätetty suklaapatukka tai avaamatta jätetty sipsipussi.

Kävely ja kaikki pitkäkestoinen polttaa kyllä rasvaa. Suosittelen silti, että muuta rasva lihakseen. 

Rasvat ei muutu lihakseksi, vaikka kuinka yrittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lähinnä kokemusta painojen nostamisesta ja juoksemisesta. Molemmat on hyviä. Vaikka et halunnut vastaukseksi painojen nostoa niin sinne vaaka kallistuu enemmän koska sitä olen itse tehnyt tässä hetken ja tuntuu että ihan sama paljon syö ruokaa, kaikki menee samantien imuriin.

Vierailija
24/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkestoinen. Ihmisen kehossa on adenosiinitrifosfaattia ja kreatiinifosfaattia muutamaksi minuutiksi. Sen jälkeen keho alkaa käyttämään pääasiassa glykogeenivarastojaan. Kun nämä varastot ovat tyhjät, keho alkaa käyttämään rasvaa pääasiallisen polttoaineenaan, noin 20-30 min rasituksen alkamisesta. Sadan rasvagramman polttaminen vaatii noin 15 km kävelyn, jos kävelijä on 80 kg.

Vierailija
25/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäkestoinen matalasykkeinen liikunta polttaa rasvaa. Esim. Marjastus tai ihan vaan kävely. Lähdet sauvakävelemään.

Kyllä kunnon liikunta on paras ja nopein tapa. Ellei ole tuntikausia aikaa kävellä matalalla sykkeellä päivässä, kannattaa mieluummin treenata 50min-1.30h kunnon kuluttavaa kuntohikitreeniä.  Kuten edellä sanottiin syö samalla vähemmän kuin kulutat. Se ei vaadi muuta kuin pienennät nykyisiä annoskoja ja syöt terveellistä ruokaa aavistuksen enemmän, jos pakko ja jätät herkut niinä päivinä okonaan pois.

Vierailija
26/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on tehokasta - tunnin kävely päivittäin reippaasti 5-6km/h. Syke on sopivan matala, että elimistö ehtii pilkkoa rasvaa energiaksi. Uinti saa koko kropan tekemään töitä. Rauhallinen pyöräily, jos ei nivelet kestä kävelyä. 

Vierailija
27/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crossfit

Kuntopiiri

HIIT-treeni

Juoksu

Paini

Nyrkkeily

Vapaaottelu

Uinti

Hiihto

Luistelu

Pyöräily

Soutu

Melonta

Kuntosali

Telinevoimistelu

Vierailija
28/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan merkitys laihdutuksessa on yllättävän vähäinen. Painonhallinnassa se puolestaan on merkittävässä osassa. 

Jos haluat laihtua, syö vähemmän ja yritä muuttaa ylimääräiset rasvat lihaksiksi. 

Eli mikään ei sulata rasvaa paremmin kuin syömättä jätetty suklaapatukka tai avaamatta jätetty sipsipussi.

Kävely ja kaikki pitkäkestoinen polttaa kyllä rasvaa. Suosittelen silti, että muuta rasva lihakseen. 

Olen täysin eri mieltä. Liikunnan avulla saat paljon nopeampia tuloksia aikaan kuin kituuttavilla dieteillä.  Lihasmassa lisää painoa, joten ei ole parasta laihdutus liikuntaa. Jotta lihakset käy pitää syödä kunnolla. Siksi ei lihaskuntoliikunta on parasta. Pyöräilet, kuntonyrkkeilet, hiihdät, kovatempoinen kävely etc.

Vierailija
29/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäkestoinen matalasykkeinen liikunta polttaa rasvaa. Esim. Marjastus tai ihan vaan kävely. Lähdet sauvakävelemään.

Ei pidä paikkaansa nykytutkimuksen mukaan. Paras laihdutustapa on kuntosali. Miehille sopii myös HIIT. 

Vierailija
30/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto ja lihasten kasvattaminen, sillä lihas kuluttaa energiaa myös levossa.

Itse suositan paastoa, en varsinaisesti liikunnan lisäämistä. 

Paasto ei tarkoita välttämättä täyttä syömättömyyttä, voit syödä vaikka vain keittoja. Itse tykkään vihanneskeitoista, rasvattomana ja maidottomana. 

Vierailija
31/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kunnon liikunta on paras ja nopein tapa. Ellei ole tuntikausia aikaa kävellä matalalla sykkeellä päivässä, kannattaa mieluummin treenata 50min-1.30h kunnon kuluttavaa kuntohikitreeniä.  Kuten edellä sanottiin syö samalla vähemmän kuin kulutat. Se ei vaadi muuta kuin pienennät nykyisiä annoskoja ja syöt terveellistä ruokaa aavistuksen enemmän, jos pakko ja jätät herkut niinä päivinä okonaan pois.

Ne jotka ei ole koskaan kokeilleet kritisoivat parhaiten toimivia vinkkejä, kute  yllä on annettu. 

Vierailija
32/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paasto ei tarkoita välttämättä täyttä syömättömyyttä, voit syödä vaikka vain keittoja. Itse tykkään vihanneskeitoista, rasvattomana ja maidottomana. 

Painu ny jo 💩vittuun niiden sosekeittojes kanssa saatana!

Vierailija
33/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#naiset

#lihavuus

Vierailija
34/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paasto on syömättömyys.

Vierailija
35/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily ja maastaveto

Vierailija
36/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painu ny jo 💩vittuun niiden sosekeittojes kanssa saatana!

Enkä painu, ovat tosi hyviä. Ja laihduttavat.

Vierailija
37/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty liikunta.

Vierailija
38/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvan sulamispiste on noin 45 celsiusastetta

jos kehon lämpötila on noin korkea, on ihmisen hengenlähtö lähellä

eli rasvaa ei sulateta

Vierailija
39/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiin liikunnasta, ei ruokavaliosta. 

”Kunnon treenissä” keho ei saa riittävästi happea ja alkaa pilkkoa hiilareita energiaksi, solujen glykogeenivarastoja. Kun glykogeenivarastot ehtyvät, keho alkaa suojaamaan aivojen ja elinten hiilihydraatin saantia, ja elimistö alkaa hajottamaan kudoksia (lihaksia) energiaksi. Myöskään kovan treenin tehoja ei keho pysty ottamaan rasvasta vaan siihen tarvitaan myös hiilihydraatteja. Kun glygogeeni loppuu alkaa maksa muödostamaan glukoosia muista lähteistä, mm. aminohapoista (aminohappoja on lihaksissa). 60-90min kovan treenin aikana elimistö käyttää jopa 15% proteiinia (5-15%) ja vastaavasti kävelyssä vain 2-5%. Jos hiilihydraatit loppuvat kovassa treenissä, elimistön on pakko purkaa lihaksia aminohapoiksi verensokerin ylläpitämiseksi. Reippaassa aerobisessa kävelyssä elimistö saa energian rasvahapoista. 

Aikaisemmin puhuttiin kovan treenin EPOC-vaikutuksesta, nykytiedon mukaan se on merkityksetöntä kokonaiskulutuksen kannalta. Ennen uskottiin EPOC-vaikutuksen kestävä tuntikausia, nykytiedon mukaan vain 10-30min treenin jälkeen. 

Vierailija
40/48 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paasto on syömättömyys.

Toimii täyspaastokin mutta on aika raskasta. Ehkä pari päivää täyspaastoa ja sitten keittopaastolle. 

Paasto itsessään ei tarkoita kuin sitä, että luopuu jostakin. Somepaasto ei tarkoita syömättömyyttä vaan että ei käytä somea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi