Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppilaiden viisarikellojen ymmärrys?

Vierailija
21.08.2026 |

Meillä on koulussa lähes joka käytävällä noin 3-5 viisarikelloa, luokissa on viisarikellot, pihalla on viisarikellot.

Oppilaat katselevat näitä 9 vuotta ja silti moni ei osaa viisarikelloja?

Onko muita, jotka eivät oikein ymmärrä tätä?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oppilaat katselevat näitä kelloja..." Eivät katsele, vaan puhelimestaan katsovat kellonajan. Tai rannekellosta (jossa ei ole viisarikelloa) silloin, kun sillä on statussymboliarvoa kaveripiirissä.

Kyllä he näkevät ja katsovat kelloja koulussa ne kaikki vuodet. Mutta ilmeisesti monen päässä ei aivosolu värähdä, vaan kellotaulu koetaan vain jonkinlaisena kuvana. Pidän kyllä yksinkertaisena ihmistä, jolla ei herää mielenkiinto yrittää ymmärtää mitä se kellotaulu tarkoittaa.

Vierailija
62/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on 25v ja se osaa viisarikellon ja digitaalisen kellon, mutta ei osaa muuntaa viisariaikaa digitaaliseksi tai toisin päin.

Minä itse en osaa aakkosjärjestystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtäkään lasta joka ei osaisi viisarikelloa. Eskarissa tämä jo opittiin.

Toisaalta en tiedä kuinka tarpeellinen taito tuo oikeasti on. Eiköhän opettajakin tunilla seuraa aikaa tietokoneelta.

Nykyisin ei ole nuorilla lääkärintarkastusta ajokorttia hakiessa. Meidän vanhojen on pakko osata jos aiomme autoa ajaa. Eipä nuoruudessa kyllä digikelloja ollut.

Ostakaa ees halpa herätyskello lapsillenne jotka ei kotina näe kuin digejä. Siitä soittoaikaakin laittamaan harjoituksena ja viisareita siirtelemään.

Te vanhat ette osaa näköjään edes kirjoittaa tälle palstalle. Olet lainannut minun kommenttiani, missä ei puhuta ajokortista yhtään mitään.

Sori, olet kommentissa kolme kirjoittanut ajokorteista. En lukenut kommentteja ennenkuin kirjoitin.

Lainaus on sitä jos olisin tosiaan lainannut kommenttisi, en vain kirjoittanut ajokortti-lääkärinrarkastuksista. Ei liene sinulle patentoitu kokemus ja oikeus kirjoittaa siitä.

Kommentti 3 ei ole minun kirjoittamani.

Vierailija
64/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtäkään lasta joka ei osaisi viisarikelloa. Eskarissa tämä jo opittiin.

Toisaalta en tiedä kuinka tarpeellinen taito tuo oikeasti on. Eiköhän opettajakin tunilla seuraa aikaa tietokoneelta.

Oma lapseni ei osaa kunnolla viisarikelloa ja on jo alakoulun viimeisillä luokilla. Tuntee digikellon hyvin ja on aina oikeaan aikaan oikeassa paikassa. En ole edes ajatellut koko asiaa ennen kuin tätä asiaa alettiin julkisuudessa puhua, joten ei ole kovinkaan merkittävä taito enää. Meillä ei ole kotona yhtään viisarikelloa vaan digitaaliset kellot. Myös julkisissa tiloissa on enemmän digikelloja kuin viisarikelloja. Ennen kuin joku irvileuka tulee aukomaan niin kerron, että lapsi on ikätasoinen ja koulu sujuu hyvin eikä hänellä ole myöhästymisiä lainkaan. Hän myös osaa käyttää välimerkkejä oikein, toisin kuin ap.

Olet laiska kasvattaja, jos lapsesi ei osaa viisarikelloa.

Nämä on niitä asioita, jotka ennen opetettiin kotona.

Vierailija
65/65 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Ei täällä enää yksipyöräiselläkään ajeta.

Eihän täällä yksipyöräisellä ole koskaan ajettukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi