Onko tämä asiallinen tapa päättää ystävyys?
En halua olla enää kaikkien kanssa tekemisissä. Mietin että onko tämä hyvä tapa vastata seuraavan kerran kun joku ei-toivottu ottaa yhteyttä?
"Hei, on ollut hienoa viettää aikaa kanssasi. Olen tehnyt kuitenkin viimeaikoina paljon itsetutkiskelua ja olen tullut siihen tulokseen ettei meidän tekemisissä olo vie minua kohti sitä ihmistä miksi minun on tarkoitus tulla. Toivon etten kuule sinusta enää. Kaikkea hyvää."
Kommentit (104)
No laitahan tuo viesti ja tule kertomaan mitä ei-toivotut henkilöt vastasivat!
Vierailija kirjoitti:
Olisi erittäin järkyttävää saada tuollainen viesti eikä se unohtuisi koskaan. Eri asia on, jos tuon tapaisen viestin lähettäisi jollekin häirikölle. Tai jos tuon viestin lähettäisi sellainen hankala ihminen, josta muutenkin haluaa eroon.
Häiriköllekään ei tuollaista viestiä kannata lähettää.
Jos joku viesti pitäisi laittaa, niin mahdollisimman lyhyt ja neutraali.
Joillekin häiriköille ihan mikä tahansa viesti tai vaikkapa puheluun vastaaminen (kun et tiennyt kuka soittaa) on merkki siitä että haluat hänen olevan yhteydessä uudestaan vaikka tulemalla seuraavaksi oven taa, työpaikalle jne
Älä laita mulle tuollaista viestiä,a
Vierailija kirjoitti:
Olisi erittäin järkyttävää saada tuollainen viesti eikä se unohtuisi koskaan. Eri asia on, jos tuon tapaisen viestin lähettäisi jollekin häirikölle. Tai jos tuon viestin lähettäisi sellainen hankala ihminen, josta muutenkin haluaa eroon.
Lisää vielä ap viestiisi, älä soita minulle tai ota yhteyttä minä otan yhteyttä kun huvittaa.
Suhteen hiljainen hiivuttaminen on paljon parempi vaihtoehto. Tuo viesti on erittäin loukkaava ja saa sinut vaikuttamaan mielisairaalta.
Eipä ole ollut välienkatkaisua ystävään
tai kaveriin ikuisuuksiin, samat tyypit
olleet matkassain lojaalisti
sen sata vuotta.. Asuinpaikallani
ei ole sen suurempaa merkitystä
ystävyytemme syvyyteen.
~
Mutta sitten nämä anonyymisivustot.
Nämä ovat asia täysin erikseen.
Olen vähentänyt reilusti
ajanviettoani täällä, koska riivinràutà
kôpr0fiili on sinnikkäästi yhä vain
kannoillani > toistuvasti >
kirjoittamassa hirvittàvää,
séksuaalisesti kehoani ja naiseuttani
häpàisevaa törkyà, suoranaisia valhêita
Onlyfans-sivustosta jne. Ystäväni ja
läheiseni neuvo onkin tämä: 'Lopeta
saitin käyttäminen, 🔴poistu sivulta
> A.S.A.P.🔴👋
Ajattele hyvinvointiasi ja jaksamistasi.
Stàlkattuna oleminen psýkøpaàttien
ja syyntàkèettomien tsta saattaisi tühota
koko loppuelämäsi.' -E-
Miksi ystävyyttä tarvitsee päättää mitenkään? Ei kukaan ole tilivelvollinen kenellekään, ellei ole naimisissa tai työsuhteessa. Vähennät vain yhteydenpitoja ja etäännyt pikkuhiljaa, kyllä se kaveruus itsestään kuihtuu pois siinä.
Joskus viestiä ei vaan osaa muotoilla hyvin. Olen varmaan itsekin loukannut ihmisiä huomaavaisiksi tarkoitetuilla tökeröillä torjunnoilla.
Joskus on parempi liueta vaan. Olla hiljaa, ja jos toinen jotain ehdottaa, niin vastaa, että nykyisen elämäntilanteen vuoksi tapaaminen ei sovi yms. Tai jättää kokonaan vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en antanut mitään selityksiä, ei vaan kiinnostanut enää.
Ystävyydet loppuvat ihan itsestäänkin, jos ns. ystävät saavat aiheen syyttää sinua omista virheistään. Ei siinä tarvitse muuta kuin haukkoa henkeä ja unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
On, ehdottoman hyvä ja kertoo sinusta kaiken. Siinä on kavereilla nauramista, kun tuo laitetaan levitykseen.
Etenkin ihana yritys sivistykseen eli "meidän tekemisissä olo" saa varmasti aikaan isosti riemua.
Kuulostaa kyllä tönköltä tuo 'meidän tekemisissä' olo, mutta eipä tuo 'isosti' myöskään ole oikeakielistä.
Täällä on ennenkin ollut vastaavanlainen aloitus, jossa joku on pohtinut, mikä on oikea "lopettaa ystävyys" En ihan ymmärrä, kun eihän ystävyys ole mikään parisuhde, josta erotessa sanotaan, että tämä oli tässä ja hyvää loppu elämää. Ystävyys hiipuu kyllä ihan itsestään, kun lakkaa pitämästä yhteyttä; ei vastaa viesteihin ja kieltäytyy tapaamisista. Eihän kukaan varmasti viitsi yksipuolisesti yrittää ylläpitää ystävyyttä ja veikkaan, ettei montaa kertaa tarvitse jättää vastaamatta viesteihin, kun niitä ei enää tule.
Aika persoonallisuushäiriöiseltä kuulostaa. Eikä todellisuudentajukaan ole ihan messissä jos edes kuvittelee, että tuollainen vastaus voisi kenenkään mielestä olla asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot että nyt on sellanen tilanne omassa elämässäsi että et pysty ylläpitämään tätä ystävyyttä ja kerrot että joudut sen takia rajaamaan tämän ihmisen pois elämästäsi ja annat ymmärtää että syy ei ole hänessä vain sinussa.
Paitsi jos syy on siinä toisessa. Jos se on vain niin paska tyyppi.
Ei sillä ole väliä. Helpommin ja vähemmin draamoin pääsee eroon kun eron tekee ”kyse ei ole sinusta, vaan minusta”
No nyt on kohtuullisen melodraamaista :D! Miksi ystävyys/kaverisuhteita pitäisi jollain ilmoituksella lopettaa. Ne yleensä haalenevat itsestään jos yhteistä juttua ei ole eikä pidetä yhteyttä. Välillä voi elämäntilanteiden takia olla ystävyyssuhteissa hiljaisempaa, esim pienet lapset & ruuhkavuodet, mutta tilanteiden muuttuessa löytyy taas yhteistä aikaa ja tekemistä ja ystävyys uudelleen. Joten en tiedä miksi välit pitäisi katkaista, varsinkaan jos ei mitään riitaa ole.
Jos tuon viestin lähettäjä on minun ystävistäni muuan ilmiselkeästi kateellinen minulle ja kaikille heille, kenellä on mennyt ja sujuu eläminen upeammin, ja ennen kaikkea valinnut tai saanut elämässään parempia asioita aikaiseksi kuin tämä katkeroitunut ap., jolla on todellakin näkyvästi ja läheistensäkin tuodessaan esille , millaisen hyväksikäyttäjän ja väkivaltaistaustaisen mielenvikaisen miehensä " vankina" ystäväni on ollut vuosikausia, koska reppana ei uskalla ottaa eroa määräilevästä kusipäisestä aviomiehestään, jonka uhkailujen takia ystäväni on ns. " orjana" kahelille miehelleen. Masentunut ystäväni ei enää saa käydä missään ilman miehensä lupaa tai hänen miehensä on kieltänyt kaikkien niiden muidenkin ystäväni ystäviensä kanssa tapaamiset, jotka tämä miehensä tietää oman asemansa horjuttajiksi suhteessa ystävääni. Onneksi ystäväni ei ole saanut yhteisiä lapsia tuonlaisen mielisairaan miehensä kanssa ja kun itselläänkään eivät kaikki "ruuvit" enää ole kohdillaan. Säälittävää sinänsä. Itse olen säälistä yrittänyt jaksaa olla tuonlaisen ihmisen tukena. Mutta vaikeaahan se on ollut, koska ystäväni ei itse vissiinkään tunnusta todellista tilaansa, ja ei uskalla erota narsku miehestään jääden kokonaan yksin omien ongelmiensa kanssa.
Ap. Olet mieleltäsi sairas ja tuskinpa ystääsi heilauttaisi tuonkaltainen viestisi muuta kuin helpottuisi, että älysit itse lopettaa itse kanssakäymisen ko. ystäväsi suhteen. Kuka nyt jaksaa pimeen yksinkertaisen ihmisen kanssa seurustella.
Tuollaisen viestin saaminen olisi tosi outoa ja miettisin joko
a) öö, et siis ikinä pitänyt minua ystävänä, ja aina olet selän takana tuominnut jotain ominaisuuttani
b) pidät itseäsi parempana kuin minua
c) ei edes tunnettu niin hyvin ja oksennat viestiboksiini tuollaisen itsekehusääliviestin?
tai
d) pidät ihmisiä elämässäsi vain keinona edistää omia tarkoitusperiäsi
Eli lähetä vaan, ei huolia että ex-ystävästä kuulisi mitään tuollaisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Aika persoonallisuushäiriöiseltä kuulostaa. Eikä todellisuudentajukaan ole ihan messissä jos edes kuvittelee, että tuollainen vastaus voisi kenenkään mielestä olla asiallinen.
Minunkin mielestäni ap. tarvitsee mielenterveyshoitoa. Eikä kukaan tervepäinen normaaliälyinen ihminen lähettele tuonlaisia viestejä ystävilleen, vaikka oma elämänsä olisi huomattavasti huonosti mennyt ja katkeroittanut itsensä huonoista valinnoistaan elämässään versus ystävänsä, joita kadehtii, joilla on muitakin ihmisiä ystävinään kuin ap: n kaltainen pettynyt elämäänsä ja omaan naamaansa, joka on rumempi kuin ystäviensä naamat.
Kysy koneilta mitä ne oikein nauraa.