Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä asiallinen tapa päättää ystävyys?

Vierailija
20.08.2026 |

En halua olla enää kaikkien kanssa tekemisissä. Mietin että onko tämä hyvä tapa vastata seuraavan kerran kun joku ei-toivottu ottaa yhteyttä?

"Hei, on ollut hienoa viettää aikaa kanssasi. Olen tehnyt kuitenkin viimeaikoina paljon itsetutkiskelua ja olen tullut siihen tulokseen ettei meidän tekemisissä olo vie minua kohti sitä ihmistä miksi minun on tarkoitus tulla. Toivon etten kuule sinusta enää. Kaikkea hyvää."

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitainen, aika dramaattinen viesti, jonka sisältö on sekava. Jos on ollut niin hienoa olla toisen kanssa tekemisissä ei kannattaisi paukutella sen vastineeksi, miten pitääkin tästä nyt kehittyä aivan eri suuntaan. Jos haluat olla diplomaattinen ja kohtelias kiität vain yhteisestä ajasta, etkä lässytä enempää muusta. Ja tökkäsy, ettet halua kuulla toisesta enää mitään tulee selväksi jo muutenkin ja antaa sinusta epävarman, huomionhaluisen vaikutelman niin ehdottomassa lauseessa. 
Hio viestiäsi niin, ettei tarvitse sitten selitellä ja jankuttaa enää enempää  loukkaantuneille ihmisille. Usein kyllä riittää sekin, ettet vain enää pidä yhteyttä. Miksi haluat tehdä asiasta numeron?

Ehkä oman itsensä takia? Ja selkeyden. Jonkunhan siinä suhteessa aapeetä ahdistaa. Ehkä se toinen on jättänyt?

Ei "suhteessa" eikä "se toinen". Vaan yleisesti epätoivotut henkilöt, monikossa. Siinä tapauksessa, että joku näistä "ystävistä" lähestyy. 

Vierailija
62/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa nyt ainakin kielioppivirheet. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on robotti. 🤖👾

Vierailija
64/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän ap:n pyrkimystä olla asiassaan rehellinen, vaikka ehdotettu viesti onkin turhan alleviivaava. Ketjun luettuani hieman ihmettelen sitä, kuinka monet vastaajat ovat vetäytymisen ja epätotuuksien kertomisen kannalla. Jos aiheena olisi ghostaus/ilman selitystä suhteen päättäminen, niin täällä olisi lukuisia viestejä siitä, kuinka raukkamaista on olla sanomatta mitä oikeasti tuumaa. Kyllä se olisi suotavaa, että ihmissuhteissa voisi käsitellä avoimesti myös sitä, että olet ollut tärkeä ystävä, mutta ehkä elämä on nyt vienyt meitä eri suuntiin. Antaa edes jokin totuutta hivelevä selitys, eikä vain mennä kiireen taakse piiloon. 

Ei täällä suurin osa suosittele ghostaamista, vaan normaalia yhteydenpidon hiivuttamista, kunnes toistakaan ei enää kiinnosta olla yhteydessä. Todennäköisesti ap ei edes saa näitä yhteydenottoja kovin paljon ja pääsisi ”ei toivotuista henkilöistä” eroon ilman draamaa ja itsensä jalustalle nostamista. Huomaa myös että listalla on useita ihmisiä. Ap:lla ei ole kaikki hyvin. 

Vierailija
65/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin suuntaan nämä ei-toivotut henkilöt ovat sinua Ap vieneet? Kuinka usein he laittavat sinulle viestiä? Kuinka usein kuulet heistä? 

Vierailija
66/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän lapsellisen oloista jotenkin. Parempi olisi vaikka: "en käy koskaan missään". Itse ainakin tajusin tuon kerrasta enkä yrittänyt enää yhteydrnpitoa.

Vierailija
67/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän lapsellisen oloista jotenkin. Parempi olisi vaikka: "en käy koskaan missään". Itse ainakin tajusin tuon kerrasta enkä yrittänyt enää yhteydrnpitoa.

Minun entinen pitkäaikainen ystäväni sössötti jotain samanlaista itsensä etsimisestä ja siihen jäi meidän yhteydenpito. Ei hänen tarvinnut minulle erikseen kertoa, ettei seura enää kiinnosta. Oli minulle aina kateellinen kaikesta ja häntä inhotti kun minulla meni hyvin. Sai jäädä, tuskin Ap olet niin tärkeä näille ei-toivotuille henkilöille kun luulet. Jätä viesteihin kokonaan vastaamatta vaikka kerran tai kaksi, ja katso mitä tapahtuu. Tuskin yhtään mitään muuta kun että viestit loppuu ilman sinun jalustalle nostoa. 

Vierailija
68/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tuokin paljon parempi vaihtoehto kuin feidaaminen, joka on todella paskahousumaista.

Vierailija
69/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onhan tuokin paljon parempi vaihtoehto kuin feidaaminen, joka on todella paskahousumaista.

Onko? Minusta tuo viesti kuulostaa siltä, että ap flippaa ja luultavasti tekisin hänestä huoli-ilmoituksen. Paljon mieluummin tulisin feidatuksi kun saisin psykoottis-analyyttisen sekopääviestin.

Vierailija
70/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin tuollaisen viestin, niin mua jäisi kovasti vaivaamaan, että millä tavalla ja mitä tekemällä oon kehittänyt tätä ihmistä huonoon suuntaan? Olisinko voinut tehdä jotain toisin? Vai onko kyse jostain ominaisuudestani, jolle en vain voi mitään? Tulisi todella ikävä olo miettiä tällaisia.

Jos ystävyyden lopettaminen feidaamalla ei onnistu tai ei tunnu oikealta, on mun mielestä ihan jees ilmoittaa, että haluaa lopettaa yhteydenpidon. Mutta sille pitäisi esittää joku syy. Tuo ap:n esittämä versio ei ole varsinainen syy, vaan tieto siitä, että "vika on sinussa mutta en kerro mikä se vika on". Parempia tapoja ovat:

1) vetoaminen omaan elämäntilanteeseen, kiireeseen, tuttavuuksien määrään tms itseen liittyvään asiaan

2) perusteluna jonkinlainen yhteensopimattomuus esim. yhteydenpidon tiiviydessä ja muodoissa, kiinnostavissa keskustelunaiheissa tms jolloin kyseessä ei ole kummankaan syy, ollaan vain liian erilaisia

3) sanoa suoraan, että en halua olla enää yhteydessä, koska teet x enkä pidä siitä

Itse oon suoralla viestillä lopettanut yhteydenpidon yhden kerran elämässäni ja se meni tuohon kakkoskohtaan. En tiedä ymmärsikö toinen osapuoli sitä, mutta yritin selittää asian nimenomaan niin, että meidän toiveet ja tarpeet yhteydenpidolle eivät vaan mätsää eikä se tarkoita, että kummankaan tyyli olisi huono. Vastaanottavana osapuolena oon ollut sekä ykköselle että kolmoselle. Kiva tilanne tämä ei ole koskaan, mutta perustelu auttaa ymmärtämään asiaa. Jos se asia josta toinen ei tykkää, on sellainen jota en itse tunnista tai koe itseäni kuvaavaksi, en olisi sitä pystynyt helposti välttämäänkään ja tämäkin oikeastaan kertoo vain siitä, että ollaan liian erilaisia.

Vierailija
71/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko? Minusta tuo viesti kuulostaa siltä, että ap flippaa ja luultavasti tekisin hänestä huoli-ilmoituksen. Paljon mieluummin tulisin feidatuksi kun saisin psykoottis-analyyttisen sekopääviestin.

Itse kunnioittaisin ainakin ajatusta ja elettä, paljastui henkilö sitten mulkuksi, tyhmäksi tai psykootikoksi tjs. Siinä sitten samalla näkee mitä menetti tai ei menettänyt. 

Vierailija
72/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvä ystävä, on aika jättää jäähyväiset, sillä olen päättänyt palata ylhäiseen yksinäisyyteeni, ilman ihmisyydeen ikäviä ilmiöitä. Toivottavasti tulevaisuudessa tapaat toisen kaltaiseni toivoa ja tarkoituksen tuovan ja helpotusta kurjuuteen hetkeksi suovan henkilön. Elämänpolkumme eivät enää kohtaa. Adieu."

Vierailija
73/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeneminen on usein kultaa. Kaikkea ei tarvi ääneen sanoa. Voi vain vähentää/lopettaa yhteydenpitoa. Siinä se. 

Tämä on paljon selkärangattomampi tapa toimia. Paljon parempi sanoa suoraan ja sanoa, ettei oikein olla samalla aaltopituudella.

Vierailija
74/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan suoraan kertonut ihmisille, ettei oikein tunnu mielekkäältä jatkaa yhteydenpitoa. Mitään draamaa tähän ei ole sisältynyt.

Ihan ihmeellisiä oletuksia, että ap jäisi yksin. Miksi jäisi? Joillain on varaa valita seura, ja jotkut yksinäiset loukkaantuvat tästä tosiasiasta?

Vierailija
75/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsen tuollaisen viestin väsääjän narsistiksi. Ihan oikeesti nyt. Herramunvarejele:D

Vierailija
76/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä ja erittäin lapsellista touhua. Ei noin.

Vierailija
77/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsen tuollaisen viestin väsääjän narsistiksi. Ihan oikeesti nyt. Herramunvarejele:D

Voi olla myös aspergerin käsialaa.

Vierailija
78/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollehan nauraa kylän konitkin.

Vierailija
79/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollehan nauraa kylän konitkin.

En ymmärrä mitä niin naurettavaa tässä on? -sivusta

Vierailija
80/84 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan suoraan kertonut ihmisille, ettei oikein tunnu mielekkäältä jatkaa yhteydenpitoa. Mitään draamaa tähän ei ole sisältynyt.

Ihan ihmeellisiä oletuksia, että ap jäisi yksin. Miksi jäisi? Joillain on varaa valita seura, ja jotkut yksinäiset loukkaantuvat tästä tosiasiasta?

Minä en ole yksinäinen mutta en silti ymmärrä Ap tarvetta nostaa itseään jalustalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän