Muita äitejä, joilla ei Wilmaa käytössä?
Tyttöporukassa kohtasin ihmetystä, kun nousi puheeksi, etten ole eläissäni käyttänyt Wilmaa. Meillä kolme kouluikäistä, enkä ole vielä nähnyt tarpeellisena, että molemmat vanhemmat lukee samat viestit, kun ei olla esim eroperhe. Puoliso tai lapsi on kyllä aina kertonut, jos on jotain oikeasti tärkeää viestiä.
Miten av-laisten perheissä, onko molemmilla vanhemmilla Wilma?
Kommentit (10)
Tunnukset molemmilla, mutta se hoitaa viestit joka ehtii, käytännössä mies 9/10 kerrasta.
Meillä myös puoliso hoitaa ja olen itse vieläpä opettaja. Tosin pääosin siitä syystä puoliso hoitaakin, kun itse hoidan Wilman kautta viikottain jo 400 oppilaan asiat, niin puoliso sitten hoitaa kahden oman etätyönsä lomassa. Hyvin on mennyt.
Hukkasin salasanan tai jotain esikoisen 1. lk jälkeen... en ole saanut hankittua uutta joten en käytä wilmaa nyt laisinkaan, muutama vuosi jo näin.. On ollut helppo jättää koko asia mun miehelle, joka on meistä se järjestelmällinen ja muistaa lasten kouluasiat. Häntä asia ei myöskään haittaa laisin.
Niinpä, turha niitä on kahden hoitaa. Olin vuosia ilman Wilmaa, kunnes lapselle osui todella hullu ope. Silloin hankin tunnukset että pääsin haukkumaan open. Muuta en siellä tehnyt kuin parit haistatteluviestit olen laittanut. Ihan samalla mitalla mitä hän kohtelee mun lasta joka on kiltti ja menestyvä oppilas.
Mies otti tunnukset heti käyttöön ja minunkin oli alun perin tarkoitus, mutta asia jäi. Nyt lapset on jo niin isoja, ettei systeemia kannata enää muuttaa. Mies on paljon kotona, kun taas oma työpaikka on pitkän matkan päässä, enkä voi seurata puhelinta aina töissä, joten oli luontevaa, että kouluasioissa opettajat on juuri häneen yhteydessä. Jos on jotain nopeaa reagointia vaativaa, niin soittavat myös eka hänelle. Meillä pääosin toiminut, vaikka kieltämättä joskus jää joku olennainenkin tieto mulle kertomatta.
Viisi lasta ja vain toisella on ja on ollut tunnukset. Ihan pöljää muutenkin käyttää paljon molempien aikaa viesteihin. Ei mitään hyötyä molempien tietää esimerkiksi liikuntavaatteista, riittää kun yksi katsoo perään. Jos on sellaista asiaa, että molempien kannattaa asiaa pohtia, viesti menee talon sisällä suullisesti.
Meillä myös mies hoitaa. Vähän aikaa oltiin molemmat aktiivisia, mutta kaiken kiireen keskellä päädyttiin molemmat vastailemaan samoihin viesteihin, niin totesin, että ei tässä tarvita kahta vanhempaa hoitamaan viestien vaihtoa.
Tiedän yhden perheen, jossa kukaan ei käytä wilmaa. Sen perheen lapset onkin sitten aina pihalla siitä, mitä koulussa tapahtuu. Retki- ja lelupäivät menee ohi, säälittää ne pikkuiset. Minäkin vihaan koko sovellusta mutta ottaisin sen kuitenkin käyttööni jos mies ei vapaaehtoisesti toimisi wilmavastaavana.
Sama järjestely. Lapsen isä on hoitanut lähes kaiken kommunikoinnin koulun kanssa. Minä vastaan kuitenkin monista muista lapsen asioista enemmän. En ole muutenkaan aina puhelimen päässä, toisin kuin mies joten parempi näin.