^^^Pikkuenskojen viikonloppu^^^
Ja perjantain pölötykset
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10398048&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (33)
Pitäis jo nukkumaan, mutta...
VIIPERO, no sullahan on sitte lyhyempi matka Kurikan keskustaan, kuin mitä tuolta anoppilasta. Asuvat sellaisella sivukylällä siellä Teuvan ja Kauhajoen rajamailla tms. (niinku tietäsin). Joku 15km(?) Kurikan keskustaan. Pitäisköhän sitä treffata oikeen Kurikassa (siellä kun on niin paljon niitä menomestoja :D)? Noh, ehkä tästä ehditään sopia myöhemminkin :) piti vaan tulla tänne höpiseen vielä.
Mutta nyt ihan aikusten oikeesti nukkumaan ->
Masullaan nukkumisesta vielä. Meillä on Aleksilla hirmu kääntymisvimma öisinkin päällä, nyt kun on oppinut kääntymään mahalleen. Mutta koska ei mahallaan tykkää nukkua, niin huutohan siitä aina tulee ja pitää kääntää takasi selälleen. Hyvä olisi ilmavaivojenkin takia jos masullaan malttaisi nukkua, mutta kun ei niin ei.
Kyllähän ne aika pienestä asti osaa kääntää päänsä niin että hengitystiet pysyy avoinna. Eli mahallaan nukkuessa vauvan pää on kääntyneenä jompaan kumpaan suuntaan sivulle. Jalat vain suorana taapäin, kyllä vauva itse ne asettelee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu :) Hyvin pienihän riski mahallaan maatessa on tukehtua tms., varsinkin kun ei ole enää mikään ihan pieni vauva kyseessä.
Meillä saattaa jäädä väliin. Poika ollut torstai-illasta asti kipeä, vaikka lääkäri oli sitä mieltä perjantaina ettei poika kipeä ees olis. Kun kuumetta oli " vaan" 37,8... Ja ei yskiny siinä ku oltiin pari minuuttia huoneessa. Mutta siis mun mielestä ihan kipeä, kuume noussut korkeimmillaan 38,7 ja räkä valuu koko ajan, iltaisin yskitään kamalasti ja yöt ollu ihan kamalia... Ilmoittelen jos päästään.
Henna ja Joel
Han, vaikka Kurikan suuressa keskustassa ;)
Mutta siis palataan asiaan :)
Ja nyt oikeesti sinne nukkumaan...
[color=CD1076]Piuh..Viime yö meni vähän vähemmillä syötöillä eli eiköhän tää taas tästä..=)
Mä yritin jutella miehen kanssa kun se kävi kahdesti hakeen Emiliinan päikkyjen jälkeen eilen ja molemmilla kerroilla tytölle tuli eka valtava alahuuli möksö ja tarpeeksi kauan iskää katottuaan alko parkua ja rauhottu heti kun mä menin paikalle. Iskä tästä tietenkin vähän loukkaantui ja tokaisi, että " ei taida tykätä isistä" ym. hassua. Keskittyi sit omiin hommiinsa vähän koko päiväksi ja jätti tytön tas mun hoidettavaksi..Yritin nätisti sanoa, että viettäis nyt kuitenkin tytön kanssa aikaa ja oonhan mä sen kanssa 24/7 ja ei se nyt tarkoita, että peli on menetetty ym. Jätin tarkoituksella tytön puuhikseen ym., mutta ei toi sit reagoinu vaikka tyttö siellä jutteli ja pyysi seuraa..=( Ens viikolla lähtee taas työreissulle muutamaksi yöksi niin ottais nyt kaikki irti tästä viikonlopusta..piuh. =/
Mooli: oonkohan mä taas lukenut viestejä vähän sieltä täältä? =) Eli sulla ei tainnutkaan olla mitään propleemia sen maidon riittävyyden kanssa? =) anyways..mä pumppailen Avent Isis käsikäyttöisella pumpulla ja hyvin toimii..Kyllä mä annan mielummin omaa maitoa kuin korviketta kun sitä kerran riittää..=)
Kyllä mäkin oon miettinyt välillä, että " prkl tässä sitä nyt sit ollaan loukussa" . Tyttöä rakastan ehdoitta, mutta oon aina ollut vähän rauhaton sielu ja kaipaan seikkailuja..Mä haluaisin takaisin Ausseihinkin vielä ja mies taas on sellainen, että eri kaupassa käynti on jo aika haaste..=D Luoja tietää miten ollaankin yhteen päädytty! Kai mä ajattelin, että itse rauhoittuisin? Tytöstä en luovu tietenkään, mutta kylläpäs mä oon välillä visioinut meidät kahdestaankin ' seikkailemassa' ..päivä kerrallaan..nopsastihan nää kuluvatkin..=)
Pajuska: mä oon kans miettinyt joskus tota miesten viehtymystä päriseviin ja isoihin laitteisiin..=D Ei se taida helpottaa ikinä..=)
Leenis: meillä on joku ihan tavis sitteri, jossa sivuilla pyörönupit josta sen saa ylös istuvaan asentoon ja sit alas ihan vaakasuoraan..Iltasin jos tyttö ei ala nukkumaan niin laitetaan se siihen ja leikitään venettä eli heijataan sitä eteen ja tääksepäin samalla tehden laineita eli ylösalas vatkaten ja rauhottuu nopsasti..=)
NukuttamisG: joskus pienempänä kun tytöllä oli paljon ilmaa mahassa niin käännettiin se mahalleen sängyssä ja hyvin pörisi ilmat pois..Aina kuitenki käännettiin se sit takas selälleen, mutta moni kai nukuttaakin ihan mahallaan..
Monet oli grillannu eilen..Mä odottelen vielä ekaa grillimakkara..menee kai juhannukseen..=)
Nyt puuhaileen tytön kanssa..ei mieskään osoita vielä mitään heräämisen merkkejä..pöh. =)
Ihanaa sunnuntaita!
t. poppis ja Emiliina 3,5kk+
[color=8B0A50]POPPIS, vai oli Emiliinalla " alahuuli möksö" isin sylissä. Meillä Sampo on isin kanssa ihan kaveria, kun isi kuitenkin niin paljon on Sampon kans. Nytkin ovat aamutoimilla. Oon ihan tarkoituksela patistellut tuota miestä viettämään aikaa Sampon kans, että tutustuvat toisiinsa yms.. Muiden sylissä Sampollakin venähtää alahuuli, mutta kun pääsee äidin tai isin syliin, niin helpottaa. Joskus tosin kelpaa vain äiti. Mutta kyllä se teilläkin varmaan helpottais, kun isi vaan viettäis aikaa Emiliinan kans huolimatta pienestä mökötyksestä. Tai jos olisitte yhdessä, niin että sinäkin oisit lähellä, mutta että isi olis siinä " päähommassa" :) Tjtn
Joops, olipa mies sitten eilen illalla kattoos yhtä bändiä. Olin vähän katkera, kun 30¿:n lippuihin mies tempaisi rahaa, vaikka on valitellut jo pitkän aikaa, että tili on ihan tyhjillään. Tosi viisasta rahankäyttöä >:/ Mutta toisaalta mies käy niin harvoin missään, että enpä oikeestaan voi valittaa. Ehkä tyyliin kerran kuussa käy, eikä ihan niinkään usein. Nyt vauvan syntymän jälkeen on käynyt vissiin kolmesti " ulkona" , mikä ei musta oo kovin useasti. Ja tarviihan tuo mieskin sitä oma aikaa.
MOOLI mietiskeli omaa vapautta. Kyllähän sitä aika ajoin tulee mietittyä että " miten helppoa tämäkin olis jos vauvaa ei olis" MUTTA se ei tarkoita, ettäkö ikinä kuuna kullan valkeana haluaisin että asiat olis toisin tai että luopuisin vauvasta! En mistään hinnasta. Vaikka moni asia olis helpompaa yms. niin se, miten paljon tuota pientä rakastaa ja haluaa suojella, voittaa 100-0 sen tunteen, että kaipais vapautta. Kyllä jokainen äiti tietää, miten paljon rakkautta voi tuntea tuota pientä ihmettä kohtaan, vaikka kuin väsyttäis tai muuta. Se on niin voimakas tunne! Tulee taas tippa linssiin, kun ajatteleekin :´) Miten sitä ikinä oikeasti vois ajatella, vaihtavansa yöt, kun vauva tuhisee vieressä vapauteen? Tai vaihtaa sen, kun vauva imee silmät kiinni onnellisena rintaa, vapauteen? Tai vaihtaa sen, kun itkuinen vauva rauhoittuu sylissäsi, vapauteen? Tai vaihtaa sen, kun vauva hymyilee onnellisena sinulle, tai nauraa, kun pussaat, vapauteen? Listaa voisi jatkaa loputtomiin :) Kyllä te tiedätte mitä tarkoitan, olettehan äitejä!
Han ja Sampo 3,5kk+[/color]
voi Han, mä tääl ihan tippalinssissä, kun niin kauniisti kirjoitit tosta äidin rakkaudesta =) on se vaan niin, ettei sitä mistään hinnasta vaihtaisi tätä elämää toiseen! Tuo pikkuinen on sydämen vienyt ja pienen ihmeen hymy pelastaa koko maailman tai siltä siis tästä äidistä aina tuntuu =) ei sitä voi aina sanoin kuvailla, miten sydän pakahtuu onnesta, kun on ihan ikioma tuhisija, eikä kukaan sitä voi pois sulta ottaa *sniif*
mykis
[color=#8B008B]Hienosti meni eilinen! :) Tiitiäinen oli mummolassa hoidossa (paikalla siis mummo, pappa & täti) 14.30-22.30. Vähän oli masuvaivoja itkenyt loppuillasta, mutta muuten oli kuulemma ollut oikein aurinkoinen oma itsensä. Ja meillä oli mukavaa häissä! Vähän sai ¿vaihtaa vapaalle¿..
Illalla neiti nukahti mun vatsan päälle 23.30 ja siinä me nukuttiin 2.30 asti. Yritin siirtää neidin omaan sänkyyn mutta hän heräsi syömään. Ekaa kertaa sitten syötiin neidin huoneessa imetysnojatuolissa ja sitten onnistuneesti sain hänet nukahtamaan omaan sänkyyn! JEE! Seitsemään asti neiti nukkui ja vanhemmat sai nukkua ihan rauhassa..
Olin jotenkin ihan ihmeissäni aamulla kun isukki nosti neidin sänkyyn mun viereen syömään ja syönnin jälkeen neiti kääntyi kyljeltään vatsalleen. No, minähän käänsin hänet takaisin kyljelleen ja hän toisti elkeensä 2 kertaa. Ai kun äitee oli oikein hangon keksinä!!! :)
PesuG: meillä kylvetään 2 x viikossa. Joka aamu putsaillaan kaikki taipeet ja poimut ja peppua pestään silloin kun on tarve. Meillä käytetään enimmäkseen niitä puhdistuslappuja (vähän kosteita) ja toistaiseksi ainakin peppu on pysynyt tosi hyvänä.
Äitiysloman jälkeenG: olisi aivan ihana olla kotona neidin kanssa, mutta saa nähdä riittääkö rahat. Meillä nimittäin on aika huimat lainan lyhennykset ja miehellä toistaiseksi huonompi palkka kuin mulla. Saa nähdä sitten jos mies saa tässä tämän vuoden aikana paremman pestin, niin jäisin mielelläni kotiin. En haluaisi neitiä tarhaan alle 3v vanhana.. Eikä mummokaan taida jäädä eläkkeelle vielä pariin vuoteen.. Voihan se olla että mies jää sitten kotiin. Jos se vaikka opiskelisi lisää. :)
MahallanukkumisG: ei ole nukutettu mahallaan. Ainoastaan silloin neiti on nukkunut mahallaan kun on nukahtanut jommankumman rinnan/vatsan päälle (kun on itketty masuvaivoja).. Toisaalta tekis mieli joskus nukuttaa mahallaan koska selvästi tyttö tykkää siitä.
MOOLI ¿ meillä on neiti myös kovin kärsimätön ruokailun suhteen ja meillä käytetäänkin edelleen rintakumia. Aina välillä saan onnistuneesti imetettyä ilman, mutta yöllä varsinkin siitä on apua. Ja jos sulla maitoa tulee niin pumppaile ihmeessä omaa maitoa tytölle! Niin mäkin teen. On omat eväät mukana kun mennään hoitoon jne. :) Ja mulla on kans Aventin Isis pumppu ja hyvin on toiminut. Kyllä kuulosti tutuille ajatuksille nuo ¿ollapa vapaa¿.. Pakostahan sitä miettii, kun tää vauvan tulo perheeseen kuitenkin mullistaa elämän ihan kokonaan. Ja vaikka moisia miettii niin ei se meitä mitenkään huonoiksi äideiksi tee.. Mullakin välillä oikein ¿sydän pakahtuu¿ kun neiti mulle hymyilee ja juttelee.. :))) Ja mitä energiaa??? Okei, täytyy myöntää että ihan suht pirteä on fiilis vaikka vaan muutaman tunnin yöunilla.. Voisin pistää pakettiin ja lähettää ripauksen sinne.. * hihi *
PI-KI on sitten varmaan jo muuttanut. Tulehan palstailemaan sitten kun muuttohässäkältä ja mahdolliselta nettipimennolta pääset.. Päädyit imetyksen lopettamisen kannalle. Se on varmasti teille paras ratkaisu, sinä sen parhaiten tiedät. Kyllähän ne vauvelit kasvaa aivan mainiosti korvikkeellakin. En ihmettele että on haikea olo, mutta kyllä se varmasti siitä helpottaa. Sylittelyä vaan! Sain muuten luvan aloittaa varovaisesti kevyillä jumppatunneilla kun on 2kk täynnä leikkauksesta. Eli enää 1,5 viikkoa!!! :)
IIDA-LINNEA & neiti ovat päässeet vaunulenkkien makuun! Eikös olekin ihana fiilis päästä nauttimaan raikkaasta ilmasta ja varsinkin kun neiti on nukahtanut hyvin vaunuihin!?! :) Me kylvetettiin neiti ekaa kertaa 1vk vanhana kotona ja pari seuraavaa viikkoa silleen 1vk välein. Nyt on sitten siirrytty 2 x vkossa tahtiin. Ja ¿uhmatkaa¿ vaan neuvolantädin lisämaito-ohjeita. Kyllä mäkin tarjosin meidän neidille aika tiheästi tissiä ja eihän siitä haittaa ole ollut. Kasvanut ainakin hyvin. :)
LEENIS oli myös miettinyt milloin muskarin aloittaisi.. Me ollaan aateltu että syksyllä sitten kun ryhmät taas alkaa, oisko elokuun alussa/puolivälissä. Silloin ois neiti about 4kk. Samoin myös vauvauinti ois hakusessa.. :) En tiedä kysyinko jo tätä aikaisemmin, mutta rauhoittuuko teidän poitsu liinaan/rintareppuun? Nimittäin siihen meidän neidin saa rauhoittumaan jos oikein kovasti huudatuttaa.. Saa sitten naputella viestit koneella tai jopa laittaa itselle vähän ruokaakin jne. ;) Tsemppiä, josko löytäisitte siitä avun niihin teidän iltapäiviin/alkuiltaan. Ai juu, meillä ei viihdytä sitterissä (siinä ¿vanhanaikaisessa¿) ollenkaan. :( Puuhiksessa kyllä neiti nautiskelee ehkä sen 15min kerralla yksikseen..
PAJUSKA ¿ mä ¿motkotin¿ miehelle vähän muutama vko sitten kun se teki ensin työvuoron 8-18 ja sitten meni pelaamaan 19-21.. Eli oli kotoa pois 14h. Sanoin että tarvitsen välillä hengähdystauon, niin että hän ottaa välillä neidin syliin ja saan vaikka käydä rauhassa suihkussa tms. Hyvin se sen ymmärsi. Harrastaa sitten semmoisina päivinä kun ei ole töitä, ainakaan noin pitkiä vuoroja. Mene ihmeessä viihteelle ja nauti omasta vapaa-ajasta, vaikka voin kuvitella että et välttämättä malta olla kotoa yötä poissa.. ;)
HENNA ¿ voi harmi jos teillä ollaan tulossa kipeiksi! :( No, kyllähän noita pääkaupunkiseudun treffejä tulee uusia, parempi parannella rauhassa kotosalla jos pääsee kuume yllättään. Mutta jos nyt helpottaa, niin sekaan vaan! :) Pikaista paranemista!
POPPIS ¿ sen kun lykkäät vaan Emiliinan isukilleen! Niin mä teen. Siinä ei isukkikaan voi kieltäytyä kun saa oman prinsessansa sylkkyyn.. Toki päikkyjen jälkeen hakeminen voi olla eri juttu jos on kovin unisena äitikaipuu. Yritän itse antaa muiden perheenjäsenten sylitellä ja ottaa neitiä hoitoon koko ajan, jotta ei sitten neiti olisi aivan ¿äitiriippuvainen¿ ja voisi jättää hoitoon silloin tällöin ilman pahempia itkuja.. Ja vapauden kaipuusta vielä; kyllähän sä voit neidin laittaa reppuun ja lähteä Ausseihin! Siis visiteeraamaan.. ;) Mies voi sillä aikaa tutustua eri kauppoihin.. hih!
HAN ¿ ihanasti kirjoittelit!!! Ihan tuli tippa linssiin.. Samanlaisia mietteitä on täälläkin. Varsinkin se rinnalla oleminen saa oikeesti silmät kostumaan harva se päivä. Pieni on niin ihanan näköinen! :)))
Grillaamaan olivat päässeet ainakin LEENIS ja MYKIS, NAM! Me grillataan tänään.. Toivottavasti ois lämmin + aurinkoinen päivä. Kuulin siskolta että huomiseksi on povattu hellelukemia! oho! No, nyt me aletaan neidin kanssa vähän järjestelemään paikkoja, kun tulee tosiaan vieraita iltapäivästä! :) Mukavaa sunnuntaita ja palstaillaan taas!
Mammis + Tiitiäinen[/color]
Leenikselle tulin vastaamaan mahallaan nukuttamisesta. Meidän tirppana on nukkunut kaikki yöunensa mahallaan 2,5kk ikäisestä asti. Kysyin asiasta neuvolasta ja terkka sanoi että asia on vanhempien päätettävissä. Minäkin olen aikoinaan mahallani nukkunut ja nukun vieläkin ;) Me aloitettiin " harjoitukset" päiväunilla ja katsoin vain aina että pää tulee tarpeeksi sivulle ja hengittäminen sujuu :) Jalat oli meiän typyllä sammakkoasennossa, mutta se johtui ilmeisesti lonkkavaljaista... Me siis siirryttiin tähän siksi, kun Iitukka alkoi heräillä aamuyöllä pieruvaivoihin. Johan helpotti ja siitä 2,5 kk iästä alkaen yösyötötkin vähentyivät 1-2 kertaan :)
Tulin kyselemään korvikemääristä. Kuinka paljon teidän vauvat syö korviketta päivän aikana, millaisia määriä kerralla ja kuinka usein? Lähinnä isot pikkuenskat (4-6kk), jotka syö vain pullosta, mutta eivät vielä kuitenkaan syö merkittäviä määriä kiinteitä?
Sitä tässä vain pohdiskelen, kun on nuo omat polttarit tulossa, että miten paljon Aleksille pitäisi maitoa lypsää jos ei sopivaa korviketta siihen mennessä löydy.
Poissa olen puoliltapäivin puoleen yöhön saakka, eli n.12 tuntia. Aleksi syö rinnasta tavallisesti parin tunnin välein, ja kiinteitä menee toistaiseksi hyvin vähän. Söisi siis tuona aikana max. n. 6 kertaa, mutta paljonkohan kerralla...
Viipero & Aleksi 6½kk+
Tulin tässä gallupeihin vastailemaan ;)
Sitteri-juttua oli joku myös pohtinut; Aino sai joululahjaksi BabyBjön 1-2-3 sitterin, joka siis edustaa just sitä " perinteistä" mallia. " Ohjeen" mukaan sopii 3,5 kg alkaen, Aino oli jouluna 2,5 kk iässä just sitä kokoluokkaa ;) Mutta hyvin viihtyi sitterissään alusta alkaena, ja vieläkin aina välillä on käytössä, vaikka nyt paljon pyöriskellään lattiallakin.
Nukkumisasennoista, mä kuulun itse myös vatsalla nukkuneisiin, jopa niin, että kuulemma en vaunuissakaan suostunut olemaan muuten ;) Aino nukkuu pääsääntöisesti kyljellään, mutta nyt viime aikoina se on joskus itsekin unissaan kääntyny mahalleen. Ja usein aamuyöstä mä kippaan sen tarkotuksella masulleen, koska siinä se nukkuu pidempään, kun ei herää omien käsien & jalkojen viuhtomiseen eikä saa peittoa potkittua pois :DD
Poppikselle ja Emiliinalle muuten kiitos viime viikon treffeistä! Otetaan pian taas uusiksi! Selvisittekö muuten kotiin asti ilman suurta mekkalaa?! ;)
Nyt pitää mennä silitettävien vuorta madaltamaan, moi! ;))
t. Ope ja Aino 7,5 kk
[color=hotpink]
Huh, meinasi tulla palstaähky kun yritin lueskella pinoja taaksepäin. Mä oon nyt yrittänyt kaikki mahdolliset ajat vääntää dippatyötä valmiiksi enkä oo antanut itselleni lupaa hillua täällä :-) Tänään on ollut ihana " vapaapäivä" . Oltiin koko perheen (ihana sanoa noin!) voimin Lintsillä fiilistelemässä ja pelaamassa mun suurta suosikkia, Derbyä. Syötiin hyvin ja paistateltiin päivää partsilla. Meidän partsille paistaa ihan suoraan aurinko, mutta viritin Lennille jumppamaton kaarien päälle peiton ja siellä se pieni lekotteli ja nautti olostaan turvallisesti varjossa :-)
Yritän nyt vähän kommentoida, mitä jäi mieleen...
[b]Han[/b], kirjoitit aivan ihanasti äitiydestä! Ihan samalla linjalla mäkin olen. Joten [b]Mooli[/b], eiköhän me kaikki silloin tällöin haikailla vapauden perään. Mä tossa jo yks päivä puolitosissani väsyneenä suunnittelin lähteväni yksin Karibialle mutta kyllä siinä sellainen surku tulisi itselle puseroon ennen kuin kentälle ehtisi...
[b]MahallaannukuttamisG[/b]: Lenni kyllä usein on päiväaikaan mahallaan, yleensä joko ei viihdy ollenkaan tai sitten syö autuaana nyrkkiä. Yöunille laitan kyljelleen, mutta siellä se aina hulinoi itsensä jotenkin poikittain selälleen kokonaan peiton alle. Mutta mun äiti sanoi kanssa nukuttaneensa mua mahallaan. Ja kyllä, niinkin turhamaisesta syystä, kuin että vauvoilla kuulemma selällään ollessaan tulee takaraivoon tasainen kohta (näin oli neuvolassa siihen aikaan sanottu) ja äiti halusi mulle pyöreän pään. Tiedä sitten siitä, mutta ainakin olen päänmuotooni tyytyväinen eikä mahavaivatkaan olleet kiusanneet. Joten kiitos äidilleni ;-)
[b]Äippäloman jälkeenG[/b]: Mä olen aikonut palata töihin. Osittain rahan takia, enimmäkseen kuitenkin siksi, että vaikka toistaiseksi viihdyn kotiäitinä vallan mainiosti, niin tiedän siinä vaiheessa jo kaipaavani ammatillisia haasteita, työkavereita jne. Enkä ajattele sen tekevän musta huonoa äitiä, vaikka niin paljon joka paikassa aina väännetään ura vs. kotiäitiys. En pidä itseäni uratykkinä mutta haluan kotonaoloajasta jäävän hyvät muistot. Jos silloin vielä tuntuu, että haluan olla mieluiten Lennin kanssa kotona, niin sitten tietty olen. Mutta väkisin en ala kotona olla vain siksi, että se joidenkin mielestä on äidin ainoa oikea paikka.
Jassoo... Nyt tarvinnee alkaa hiukan herätellä poitsua " päiväunilta" iltatoimille. Peseytymisgallupiin samalla vastaus, me kylvetään joka ilta kun iho on voinut erinomaisesti ja Lenni nukkuu kylvyn jälkeen levollisemmin. Ja nukahtaa helpolla, kun tietää iltarutiinit. Päiväunet onkin sitten toinen juttu, niille ei maltettaisi nukahtaa, ei sitten millään.
Mukavaa illanjatkoa, osan kanssa treffataan huomenna!
Kesis ja Lenni Lokinpoika ~8 vkoa
Joo Han, ehdottomasti treffataan kun tuutte tänne päin =)
Tarkemmin en halua paljastaa täällä (vaikka mitäpä sillä väliä kun tutut tunnistaa kumminkin ;), mutta kotoisin oon ihan siitä Kurikan kyljestä, 7km meiltä Kurikan keskustaan :D Kerrot vaan kun oot tulossa niin sovitaan aika ja paikka :) (oon ihan täpinöissäni jos pääsen treffaamaan ees yhtä enskaa :D )
Leeniskin täältä päin :) Mäkin täällä koneella hirmusessa kahden kaljan kumarassa.. Oikeesti enpä muista koska olisin näin paljon ottanut. Huh, pitää mennä tästä nukkumaan jotta selviää aamuksi :D
Aurinkoista viikonloppua vaan kaikille, huomiseksihan luvattiin aivan upeaa säätä. Päästään grillailemaan :)
Viipero & pojat jo unten mailla