Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^Pikkuenskojen viikonloppu^^^

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopsaan nakkaan vaan LEENIKSELLE kyssärin, miten se teidän viime yö meni, kun sanoit saaneesi poitsun tunnin nukuttamisen jälkeen unille? Mää mietin, että pitäiskö mun laittaa pikkumooli jo yöunille kasilta/ysiltä...(siis meillä ei öisin nukuta, mutta aina voi toivoa)

Ja mahallaannukuttamisgallupiin vastailleet; voinko meidän miltei 4-viikkoista jo kokeilla nukuttaa mahallaan - on muuten melko tottunut mahallaan kellijä? Ajattelin, josko masuvaivoihin helpotusta...

POPPIS; pohdiskelin tosiaan imetysjuttuja ja ajattelin, että mun maito ehkä pumppaamiseenkin riittäisi - kiitos vaan sulle Avent-vinkistä, sen olen ajatellutkin hankkia (käsikäyttöisen nimenomaan).

Tutista oli ollut puhetta, meillä ei pikku-mooli huoli sitten millään (sitäkin ajattelin lohdukkeeksi masuvaivoihin).

Sorry omanapaisuus; mukavaa sunnuntai-iltaa ja huomenna taas uusin voimin!

-mooli

Vierailija
2/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs ole tullut taas kirjoiteltua aikoihin, osittain ajanpuutteen vuoksi, osittain siksi, että netti on (taas) pätkinyt. Pinoja yritän silloin tällöin lueskella, mutta täytyy myöntää että oon aikasen ulkona teitin jutuista..

Meidän tyttö sai viikko sitten, eli 20.5, nimen MIMOSA HELMI :) On kyllä ihan älyttömän kiltti vauva, ei juurikaan itkeskele, ja yölläkin saan nukuttua suht hyvin, Mimosa herää syömään 1-2 kertaa yössä. Vatsavaivoja on itkeskellyt ihan muutamana päivänä, mutta nekin huutokohtaukset ovat olleet vain sellaista tunnin luokkaa. Päiväuniakin tyttö posottelee tuntikaupalla. Ja viihtyy itsekseen sitterissä, pienet nyrkit vain viuhuu ja mieletön jokellus käy :)

Helpolla ollaan siis päästy ainakin tähän asti *koputtaa puuta*.

Iida-Linnealta pitää kysäistä, että jouduitko sitten käynnistykseen, vai päättikö vauveli syntyä ihan itsekseen? Multa mennyt ihan ohi, sorry =)

Pitää yrittää jatkossa aktivoitua taas tähän palstailuun, viimeistään ens viikon jälkeen on aikaakin istua koneella, kun isäntä palaa töihin 7 viikon lomailun jälkeen. Nyt aika menee lähinnä kotitöissä ja takapihan laitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi oon ollut palstalta liian kauan pois, kun en osaa enää " käyttää" tätä palstaa =)

Jos Ouluun on tulossa reffejä, niin me ollaan ehdottomasti mukana!

Nyt pitää joutua, sitteristä kuuluu mielenkiintoista kitinää!

Sere ja Mimosa, kohta 7 viikkoa

Vierailija
4/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=009ACD]Isi on aamutoimilla Sampon kanssa, niin minä saan syödä aamupalan rauhassa sohvalla kannettavan kanssa ;)

Tavallaa tosi haikeeta, kun enskat on jaetu niin moneen porukkaan :/ Vaikka eihän sitä aina osannut kaikille kommentoda, niin musta tuntuu, ettei kukaan varmaan odottanutkaan, että jokainen kommentoisi kaikille jotain. Itse en ainakaan odottanut :) Mutta elämä on :D

HIPPU, vai on teillä opittu kiljumaan. Meillä ei onneksi kiljuta, mutta kyllä tuo välillä kiekuu kummasti.

Huhhuh kun oli levoton yö. Sampolla oli varmaan masu kipeänä, kun oli pantannut sitä kakkaa. Aamulla tilanne korjaantui :) Tai sitten poju oli levoton, koska minä oli juonut reilun kupillisen kahvia eilen :/ Perhana, kun ei mitään herkkuja saisi :p

POPPIKSELLAKO oli yöt muuttuneet levottomiksi? Ettei olis tiheän imun kausi? Uskon kyllä, että helpottaa ajan kanssa :) Koita jaksaa!

Lähdenpä teetä keitteleen ->

Han ja Sampo 3kk 3vko 3pv :D[/color]

Vierailija
5/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Pöh..Onko näin " vanhoilla" vielä tiheän imun kausia? Viime yö nukuttiin 2 tunnin pätkissä 04:ään saakka ja siitä sit ½-1 tunnin pätkissä aamuun..Ei se kyllä syö kun n. 5 minsaa tai korkeintaan 10 ja senkin vähän aika nössösti eli ei ihan tositarkoituksella..unohdin tietty sinne neuvolaan soittaa eilen..Pissivaippoja kuitenkin mun mielestä tulee ihan tarpeeksi..Teenköhän mä nyt kärpäsestä härkästä? (hitto VIHDOIN sain käyttää tota sanontaa!!) =) T. nim.: ' juoksujalkaako vellikaupoille?!' =)

Han: vitsi kun teillä jo harjoitellaan kääntymistä! Aivan ihanaa =) Meillä Emiliina menee ihan hassuksi kun panttailee kakkaa. Tuijottelee kaukaisuuteen ja huokailee ja on muutenkin tosi vakava ym. onneks sen on oppinut jo tunnistamaan kun ennen ihmeteltiin, että mikäs tytölllä on.. =D

Mooli: ihmismeijerinä olo on kyllä kiehtovaa! =D Mä saan pumppaamalla (jos jaksaa vaan vääntää jonku vartin) n. 80-125ml aikaiseksi ja nehän väittää, että vauva saa vielä paremmin tissistä kamaa..Jos siis pumppais kahden tunnin välein koko päivän niin kyllähän siitä jo yli tölkki tulee..=) Maidoneritystäkin kuulemma kiihdyttää jos jaksaa kahden tunnin välein pumpata vartin, mutta mä en oo sitä jaksanut ikinä..Paitsi nyt aloin miettiin tarttisko vähän skarpata kun noi yöt on tollasia..Curry kuulemma kans lisää maidontuotantoa ku siinä on jotain..Meillä oli myös muuten jossain vaiheessa sellasta, että ei tyttö millään meinannut haluta rinnalle vaikka kuinka oli nälkä..Autto sit sellanen ku mä muutenkin imetän niin, että se makaa tyynyllä (ihan tavallisella), että mies otti aina sit tytön tyynyineen ja käveli kämpän ympäri jotta rauhottu ja sit taas toi sen mun syliin ja yritettiin nopsaan tunkea vaan tissi suuhun..Joskus tehtiin 2-3 kertaa tää show niin sit jo alkoi imeen. =) Tsempitystä siis edelleen sinne! =)

Pajuska: mitenkäs kävi asuntoesittelyssä? Mä en oikein tajunnut, että onko teillä jo katottuna joku uus talo (6h etc.) jonka haluatte, mutta käytte kuitenkin muitakin katsomassa? Kun toivoit jotain vikaa? Ehkä en lukenut vaan tarpeeks hyvin =D Onnea kuitenkin asunnonetsintään! =)

Hermionelle kans jaksuja öitten kanssa!

Mykiksellä onkin sukulaisvkonloppu ja muitakin vieraita tulossa..Ihanaa varmasti välillä touhuta isossa poppoossa! =)

Pi-Killä onkin sitten muuttohulinat käynnissä! Onnea muuttoon jos kerkiit käydä lukemassa täällä! =) soseilua aloittelen varmaan kohtapuolin..en ainakaan usko, että pelkällä maidolla jaksetaan 6kk:een asti jos sitä edes siis riittää..=) Toivottavasti se Artun mystinen kuhmu alkaa laskea! Tosi ärsyttävää tollanen kun ei kukaan tiedä mistä johtuu ym. ja joutuu vaan odottelemaan..pöh. =/

Iida-linnea: meilläkään ei ollu saavutettu syntymäpainoa 2 viikon ikäisenä, mutta ei kyllä saatu mitään lisämaito-ohjeita. Onko teillä paljosta vajaa? Aika nopsaan kyllä sit alko se hyvä painonnousu eli jaksamista vaan sinne! =) Kylvyt meillä aloitettiin haparoivasti pari päivää sen jälkeen ku tynkä oli tippunut ja napa ihan kuiva ja parantunut..vanhemmat jännitti ihan homppelina! Upottaa nyt sellaista pientä tyttöstä veteen! =D Pesutkin vähän jäi kun piti vaan ottaa kuvia ekasta kylvystä..=)

Leenis: me aloitettiin muskari heti kun " sai" eli 3kk:n iässä. En tiedä oisko saanut mennä aiemminki, mutta siellä brosussa luki, että 3-12kk. =) Eikä se ois kai ollut kovin kiinnostunut ennen ja mamaa jänskätti aina ne syötöt kun maitoa piti saada aikas tiheään..=) riittääkö muuten teidän poitsulle, että se näkee sut? Jos raahaisit sen aina sitterissä katseleen kun mama tekee hommia? Mä otin Emiliinan aina suihkuunkin mukaan sitterissä (kylppärin ovi auki ja tyttö katselemaan =)) ja oli tyytyväinen. Paljon jaksamisia!

Hippu: ihana teidän kiljuva Sampo =) Emiliina kiljahtaa yleensä aamuisin kun sen ottaa ylös kun niin on innoissaan ja sit itse on ihan ihmeissään, että mistä se ääni tuli..=) Kai se kohta tajuaa, että itse saa sellasia aikaan..=)

Nyt pitäis kai ruveta johonki..ettei ihan mee hukkaan lauantai, vaikka ilma on täällä sateinen ja synkkä..=/

Ihanaa viikonloppua kaikille!

t. poppis ja Emiliina 3,5kk+

Vierailija
6/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han, onhan se jollain lailla haikeeta kun ollaan eri porukoissa, mutta mun mielestä tässä on kuitenkin se hyvä puoli, että paremmin " hahmottaa" vauvojen iät ja aktiivisesti porukka on kuitenkin käynyt vierailulla muissa pinoissa. Ja minä ainakin luen kaikkien kuulumiset edelleen ja tulen tännekin heti kommentoimaan jos jotain tulee mieleen :)

Sähän mietit silloin yhdessä välissä että olisi mukava reissata enskojen treffeille. Oon ajatellut ihan samaa, kun mehän asutaan tässä puolessa välissä Oulua ja pk-seutua. Mutta saa nähdä jääkö ajatukseksi, kun tuo meidän poitsu ei oo ihan " helppo" tapaus vaan vähän vaativan sorttinen.. Mutta näin ajatuksena olisi kyllä kiva matkustaa sun kanssa tuonne etelään :)

Nyt lisää kahvia ennen kuin se vaativa kutsu kuuluu ;)

Viipero & Aleksi 6½kk

Vierailija
7/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei syytä huoleen maidon riittävyyden suhteen, jos Emiliina on ihan tyytyväinen eikä jää kitisemään syömisen jälkeen. Pissavaippojakin kun on tarpeeksi. Tuo saattaa olla ihan vain joku vaihe taas, eikä pysyvää ollenkaan. Tai jospa E. herää jostain muusta syystä ja tulee vain syöneeksi kun maito siinä vieressä on ;) Jos vain itse jaksat syötellä yöllä niin mun mielestä voit hyvin odottaa neuvolaan asti.

Meidän poitsu painaa liki kymmenen kiloa ja edelleen on päiviä, jolloin käytännössä elää tissimaidolla, kun muu ei kelpaa kuin nimeksi. Ja hyvin tuntuu kasvavan, edelleen :)

Vierailija
8/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#DC143C]VIIPERO, missäs päin oikein asutkaan? Vois kyllä olla kiva matkustaa " porukalla" , yksin vähän tylsää :) Itse oon ajatellut, että jos sinne enskojen megatapaamiseen lähden, niin junaillen meen, kun ajokorttia mulla ei oo :O

Oisko muuten Oulun suunnalta ketään muuta joka olis kiinnostunut lähtemään sinne etelään tapaamiseen? Kun porukassa se matkustaminen ei ehkä oo niin ankeeta kuin yksin. Tosin en vieläKÄÄN tiedä, oonko lähdössä vai en. Siskolla on 20-vuotissynttärit samana päivänä....

No nyt siivoamaan

Han[/color]

Vierailija
9/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Seinäjoen ympäristössä, tai no on tästä jonkun matkaa sinne mutta siis Seinäjoen asemalta nousisin junaan :)

Juna ois kyllä ainoa vaihtoehto, mulla kyllä kortti mutta junalla ois helpompaa matkustaa (kun ei Aleksi tahdo viihtyä pitkiä matkoja autossa).

Mutta saas nähdä jääkö meidänkin osalta vain ajatukseksi, katsotaan :)

Vierailija
10/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa ihmeessä treffeille Viipero ja Han! Hanilla on kyllä tosi pitkä junamatka Oulusta... Onko sulla ketään tuttavia kenen luona yöpyä täällä päin?

Mä oon miettinyt että josko mentäis hotelliin Riksussa kun on Amylla ne treffit kesäkuussa, nimittäin seuraavana päivänä on naapurikunnassa serkun rippijuhlat. Ajomatkahan on meiltä vaan tunti suuntaansa mutta ei jaksais ajella molempina päivinä ees sun taas. No, katotaan...

Mutta olis tosi kiva jos tulisitte!

Vierailija
11/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särkee ihan hirveästi kun toissayö meni ihan harakoille ja eilen olin katsomassa Paulaa :) Selvinpäin kylläkin, mutta kyllä tuo valvominen on rankkaa puuhaa!

Han ja Viipero, tulkaa ihmeessä treffeille jos vain jaksatte reissata poitsujen kanssa!

Poppis, KYLLÄ noinkin vanhalle kuin Emiliina voi tulla tiheän imun kausi. Meille tuli muistaakseni 3kk ja 5kk-iässä. Suotta mitään vellejä mietit ;) Aloita vain soseilla suoraan sitten 4-6kk iässä...

MiaMik ja konttausasennossa heiluva Iitukka viikon päästä 8kk

Vierailija
12/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein käydä katsomassa että koskas ne treffit Amylla olikaan, ja näköjään ovat 16.6? Mulla on just silloin (omat) polttarit, niitä ei oikein voi missata!! Voi hitsi.. Pitipäs sattua.

No, ehkä sitten joillekin muille treffeille :)

Viipero taas

Vierailija
13/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille! Kylläpä on mälsää kun sataa vettä. Innoissani olisin vaunulenkille lähtenyt, mutta jos sitten huomenna.

Eilisen päivän oli päänsärky ja samaan olotilaan heräsin aamulla. Taitaa unenpuute olla syynä. Päätinkin, että jos tyttö vaan nukkuu päivällä niin en puuhaa mitään vaan koitan torkahtaa itsekin.

Poppis, me vähän " uhmataan" tytön kanssa neuvolantädin lisämaito-ohjeita. Hän kun siis neuvoi, että syötän ensin molemmat tissit ja jos vielä on nälkäinen, niin pullosta lisää. Terkan mukaan olisi hyvä antaa rintojen levätä pari tuntia syöttöjen välillä. No, eilen kyllä annoin toki yötä vasten lisää maitoa kun nälkäinen oli, mutta nukutin tissille kun siihen vain rauhoittuu... Tuskimpa tuo kovin pahastakaan on. Tyttönenhän on niin kovin pienikin vielä! Ja ei siitä syntymäpainosta puuttunut eilen kuin 70 g.

Kovasti tekisi mieli päästä tapaamaan teitä enskattaria, mutta enpä oikein tiedä milloin tuon tytön kanssa uskaltaa lähteä ihmisten ilmoille... Turvallisinta ehkä aloitta ns. paikallistreffeillä vaikkapa Kandin kanssa. :)

Ai niin, tyttönen suostui vihdoin ja viimein eilen illalla (tietysti heti vaipan vaihdon jälkeen) tekemään kakat! Pienistä asioista voi äiti ja iskä tulla tyytyväisiksi. =)

Tyttö uinahti ainakin hetkeksi, joten jos käväsen aamupala-astiat laittamassa koneeseen ja vaihtaisin itsellekin päivävaatteet päälle.

Mukavaa päivää!

t. iida-linnea ja tyttönen 2 vkoa

Vierailija
14/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Ihan pikaisesti tulin huikkaamaan heit ja lukaisemaan jutut.. Eilen tuli vierailtua omien tätien luona ja siskoni tuli meille hauvansa kanssa yökylään. Olin nimittäin siellä kampaajalla ja hän tuli lapsenhoitajaksi kun mies oli pitkässä yövuorossa. Hienosti meni sekä mulla että vauvelilla! :) Nyt on taas neiti syönyt ja tuhisee vaunuissa ulkona ja mun pitäisi siivota hirmusti. Huomenna tulee nimittäin päivällisvieraita ja meidän pitää lähteä klo 14 aikaan ystävien häihin. Neiti menee mummolaan ja olen yrittänyt hullun lailla pumppailla maitoa hänelle mukaan. No, onneksi on varmuuden vuoksi olemassa sitä korviketta. Saa nähdä kuinka heillä menee ja kauanko minä maltan olla juhlissa. Oli ihana mekko ostettuna häihin mutta nyt kun keli on tämä niin taitaa mennä pellavahousut jalkaan..

Mukavaa viikonloppua kaikille! Palstailen huomenissa jos ehdin! :)

Mammis + Tiitiäinen[/color]

Vierailija
15/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mälsää, kun viikonlopuksi sattuu kurja keli - vaikka onhan ne huomiseksi luvanneet parempaa... me ollaan ainakin niin laiskoja, ettei sateessa lähdetä vaunujen kanssa...kun ei olla aina paisteellakaan menty;=)

POPPIKSELLA tyttö syö tiuhaan - piti kysyä, että milläs pumppailetkaan? Mulla maitoa taitaisi tosiaan tulla pumpattavaksi asti ja voisihan sit tosiaan tarjota pullosta korvikkeen sijaan;=)

NINCA; lohduttaa, että pikkuherrallakin yö ja päivä väärillä paikoilla...kaipa se jossain vaiheessa muuttuu...jaksuja vaan sinne, kuulostat pirteältä silti!

I-L; hyvä, että pikkuine kakkasi! Eikö tullutkin viikko täyteen, eipä tuo niin pitkä aika ole ja tarvitseehan hän kasvuun ravintoa, niin ei kai sitä ulos voi niin paljon tullakaan...

Mää en kyllä tajua, miten te aivan pikkuenskojen äidit jo tiedätte, mitä tehdä äitiysloman jälkeen tai lapsiluvun suhteen...tai siis oon kade, jos jo tiedätte, varsinkin, jos on vaihtoehtoja. Siis ollaanhan me miehen kanssa puhuttu aikoinaan useammasta lapsesta ja nyt ajateltu, että katsellaan nyt tämän neidin kanssa, miten menee - sitäpaitsi en usko, että meillä kovin helpolla tuo toinenkaan tulisi, tämä kun on lääketieteen avittama;=) Mulla taitaa olla sama tilanne kuin POPPIKSELLA; voisin jäädä hoitovapaalle, mutta samalla haluaisin tehdä just osapäiväiväistä työtä tai onhan mulla sitten tuo keskenjäänyt väikkäriprojekti tossa odottamassa...just nyt en yöskään tajua, miten joku kerkee opiskella pienen vauvan kanssa - NINCALLE nostan hattua!!! COLTSFOOTKIN sitä väikkäriä pähkäili? Meillä oli miehen kanssa haaveena adoptiolapset, mutta Suomessa asuessamme meillä olisi mahdollisuus saada n. 5-7v. lapsi - meillä on edelleen kiikarissa ulkomaankomennus tulevaisuudessa, joten toivo myös pienestä adoptiolapsesta kytee;=)

ja negatiivisia ajatuksia loppuun...täytyy myöntää, että olen muutaman kerran ajatellut, että ollapa " vapaa" ... liekö omaa kypsymättömyyttäni äidiksi?! Rakashan tuo tyttö on...ja kuulostaa varmaan lapselliselta aikuiselta ihmiseltä haaveilla " vapauden" perään...

Letkeää lauantaita!

mooli ja tyttö 3+ vk

Vierailija
16/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulla on aina ihanasti energiaa!! Mistä sitä saapi, onko se synnynnäistä;=)?

-m

p.s. me ei maanantain treffeille, mutta ehkä seuraaville sitten:=)

Vierailija
17/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tuntuu, että tämä päivä on alkanut niin leppoisasti.. mies otti poitsun aamulla hoiviinsa kahdeksan jälkeen ja sain jäädä vielä nukkumaan ja heräilin kymmenen jälkeen, jolloin poitsu oli jo ekoilla päikkäreillä, kylläkin sitterissä ettei ne päikkärit kovin kauan kestäneet, mutta kuitenkin.. kun heräilin sain niska/selkähieronnan :0)

nyt poitsu nukkunut toisia päikkäreitä parisen tuntia, välillä kyllä heräillyt..nukkuu kanssa sisällä, kun laiskuuttani en jaksanut lähteä ulos nukuttamaan... nyt mies lähti minimoto=leikkikalu ostoksille, tavallinen moottoripyörä kun ei riitä, häviääkö miehiltä ikinä tuo pörisevien vehkeiden kiehtovuus pois?!

POPPIUPAU ei mikään ihme jos ei ollut ihan selkoa ottanut mun tekstistä :0) eli haaveissa olisi siis rakentaa ihan uusi oma talo ja tietty mahdollisimman iso ja mahdollisimman isolla tontilla :0) eilen oltiin kattomassa sitä vanhaa taloa 6h jne. ei ollut hyvä.. talo oli kolmessa kerroksessa ja kellarikerroksesta sauna ja pesutilat oli rempattu joten kuten ja pohjakerros oli rempattu, mutta kolmas kerros ihan alkeellinen ja remontoidut tilatkaan ei oikein ollut mieleen..sijainti oli vaan hyvä koiruutta ajatellen, olisi saanut telmiä pihalla vapaana... mutta toisaalta hyvä näin, nyt saa taas haaveilla siitä omasata ihan uudesta talosta :0) mies innostui eilisestä katselmuksesta ja maalasi heti meidän pikku eteisen, kun suunniteilla on ollut jo jonkin aikaa ja olikin maalauksen tarpeessa, kun mies teki vaunuille eteiseen pienen komeron ja sen jäljiltä myös toi pikku eteinen odotti maalausta, no nyt tuli sekin tehtyä :0)

MOOLI itsellä välillä kanssa vapauden kaipua, kun kuitenkin olen pääsääntöisesti 24h poitsussa kiinni, kun mies tekee pitkää päivää ja sitten sillä on kaikki omat juttunsa sen päälle, välillä tuleekin miehelle marmatettua, että ole nyt sinäkin edes yhden päivän 24h koko ajan kiinni pojassa niin ymmärrät mitä tarkoitan kaivatulla omalla ajalla... toisaalta taas en mielelläni anna poitsua toisille hoitoon, siis tämäkin oma vika, että omaa aikaa ei ole :0) parin viikon päästä olen lähdössä viihteelle ja sitten poitsu onkin koko lauantaipäivän hoidossa ja vielä sunnuntainakin kun ajattelin nukkua seuraavan aamun rauhassa, mies kyllä vähän meinasi, että olisi poitsun kanssa niin taidan mennä yöksi jonnekin muualle kun kotiin, saa nyt nähdä miten malttaa :0)

NINCA JA MOOLI? teilläkö oli pikkuisilla rytmit hukassa...meillä oli myös alkujaan.. välillä ei nukuttu yöllä kun tunti ja päivällä nukuttiin monen tunnin unia, sai olla herättelemässä syömään... nyt ei ole enää niitä ongelmia, vaan päivällä ei meinaa uni maittaa millään (nyt poikkeus, kun nukkuun sisällä jo toista tuntia, kohta kolmattakin) ja melko äkkiä poitsu tajusi, että yöt on nukkumista varten...rankkoja ne yöt meilläkin välillä vielä on kun noista ilmavaivoista kärsitään, mutta itkua ei väännetä, enneminkin ähelletään ja jatketaan unia.. raskaalta se varmasti tuntuu ja itsekin sen vielä muistan kuinka toivottomalta se välillä tuntui ja samalla oma mielentila oli kanssa välillä aivan maassa, mutta melkein voin vannoa, että se siitä pian muuttuu parempaan suuntaan...

ja vielä oli jotain, mutta lahopää niin lahopää olen...

joten leppoisaa lauantaita myös teille kaikille!

pajuska&eemeli 3kk+

Vierailija
18/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIPERO, no seuraavan kerran kun lähdetään anoppilaan/mummulaan, niin treffataanko Seinäjoella tms.? Kun nuo miehen vanhemmat asuu myös siellä päin ja käydään aika paljon Seinäjoella kun ollaan anoppilassa. Kurikassa asuvat he. Miltä kuulostais?

Vierailija
19/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tämä mama kittasi juuri lasillisen punkkua ja kilahtipa se nuppiin... hih! :) Halleluuja poika meni unille vain tunnin nukuttamisen jälkeen!! Näinköhän tässä vielä päästäisiin sinuksi näiden iltojen kanssa... No, en kyllä usko itsekään, vielä ainakaan. Totesin tuossa miehelle kun tuli kotiin Puistobluesin paliksesta, että miten me minnekään kaverin möksälle uskalletaan mennä kesäkuun alussa jos illat on tälläisiä kuin ne nyt on. Siinähän menee koko porukalta illat pipariksi kun meidän suloinen poika vain näyttelee ikeniään.... noh.... we' ll see, onhan siihen onneksi vielä kolmisen viikkoa aikaa.

Poppis - sitteri ei toimi meillä. Poika ei viihty siinäkään... tosin, oon miettinyt sitä kun se on mun mielestä sen mallinen että on selkeästi suunniteltu isommalle vauvalle että pitäiskö jostakin hankkia sellainen " vanhanaikainen" kangassitteri - siis jossa kangas on pingotettu metallihäkkyrän ympärille. Se vois toimia pienemmälle paremmin kun mulla on itsellä sellainen olo, että poika ei viihdy koko sitterissä siksi kun sen on siinä hankala olla. Tai sitten se on vain mun tunne. Onko teillä mimmoinen sitteri? Ehkäpä teillä tosiaan on tiheän imun kausi menossa. Miksei niitä voi olla noinkin " vanhalla" ?! Kuulostipa kornilta muuten tuo vanha... ;)

Han, onkos Sampo jo kakkaillut? :) Toivottavasti... mäkin huolestuin toissapäivänä kun Roopelta ei ollut tullut mitään yli 24 tuntiin. Se nimittäin pitkään teki kakat jokaisen syötön aikana. Sitten kyllä väänskin sellaiset että ei vaippa riittänyt! :D Muuttuukohan tuo kakkaaminenkin harvemmaksi kun toinen kasvaa ?

MAHALLA NUKKUMIS GALLUP: Nukutatteko / nukkuvatko teidän vauvat vatsallaan? Jos kyllä, niin miten niiden jalat / naama on jos ovat vatsallaan?!? Ja nukkuvatko hyvin? Neuvolassahan ei suositella nykyään, mutta juttelin äitini kanssa ja mä olen itse aikoinani juuri mahavaivojen takia vauvana nukkunut lähes ainoastaan vatsallaan ja paljon paremmin vielä kuin selällään. Meillä ei siis olla vielä koskaan pidetty poikaa vatsallaan. En oikein myöskään tiedä miten se pitäisi siihen " asetella" .... tyhmä oon joo, mutta jäinpä miettimään juttua...

Ninca - me annettiin tutti pojalle jo viikon ikäisenä ja on helpottanut meitä monessa mutkassa. Poika myös yleensä rauhoittuu kun saa tutin suuhun. En ole yhtään katunut että annettiin...

Mooli - ei yhtään lapsellista... mäkin oon miettinyt sitä vapautta. Ja täytyy todeta että etenkin näiden iltanukutusten jälkeen sitä oikeasti kaipailee todella! Lisäksi kaipaan sitä välillä kun oon aina ollut aika spontaani luonteeltani, kaikenlaisen lähtemisen kanssa. Nykyään kun ei enää voi oikein extempore tehdä mitään. Rakas on lapsi, tietysti :) mutta kai nämäkin ajatukset on ihan normaaleja.

Viipero - mä oon alkujaan seinäjoen lähes naapurista kotoisin joten tuttuja seutuja. Vanhemmat asuu siellä edelleen joten tulee vierailtua aikas usein =)

Mies grillasi meille just entrecotepihvit joten nam taidan mennä syömään ja juomaan toisen lasin punkkua... :)

Leenis & Roope 5+ vk (ei siis 4+ kuten väsyissäni olin kirjoitellut...)

Vierailija
20/33 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinkin tänne vähän kommenteeraa!

Heh, meillä kans kiljutaan täällä välillä tai sillai kokeillaan et miten paljon sitä ääntä oikein kurkusta lähtee =) pojan ku laittaa masulleen lattialle, niin alkaa hetken päästä sellainen heiluminen, että oksat poijjes...niin kovasti yrittää päästä etipäin ja voi sitä harmia, ku ei mihkää liiku =)

poika nukkui tänään päivällä ulkona ensin 2,5 h ja sit 3x1h, nyt on niin hyvin taas nukkunut. Kait toi kostea ja raikas ilma sitten antaa paremmat unet.

Mustakin on jotenkin hassua, kun me enskat ollaan eri pinoissa :( mutta ei sitä kyllä kaikille osaa kommentoida ja ihan ok musta :)

Han, vai oli teillä levoton yö. Ukko antoi taas puoliväkisin pojalle korviketta eilen, kun olin kampaajalla niin pitkän pätkän. Se taitaa meillä vähän sekoittaa vatsaa, meillä ei kyllä pantata kakkia vaan sitä tulee ihan älyttömät määrät =) pitäis varmaan pitkästä aikaa kokeilla, saisko pumpattuu tota omaa maitoo....olis tietty kivempi antaa sitä??

Poppis, kyl mä uskon et noilla pikkusilla ehtii vielä syömistahti vaihdella moneen kertaan =) en siis sinuna huolehtisi, odottaisin seuraavaan neuvolaan. Sama varmaan ton nukkumisen kanssa menee vielä pitkään vaihdellen unen pituudet¿..toivotaan et sit kun kiinteitä alkaa enemmän antamaan, niin unet siitä pitenisi. Meillä poika viihtyy rinnalla tosi lyhyen ajan, usein tuntuu et vaan se 5 minsaa. Mutta taitaa saada sillä masun täyteen, kun on niin tyytyväinen =) vaikuttaa kuitenkin siltä, et meillä on aikas pieni tuo mahalaukku¿.sinne ei kerralla paljoo tavaraa mahdu?

Pi-kille tsemppiä sinne muuttohulinoihin =))

Mammis, tulehan sitten kertomaan, miten oli tiitiäisellä eka reissu mummon hoivissa mennyt =)

Mooli, vaikka musta tuntuu, et olen saanut jo aikani mennä ja olla vapaa, niin silti välillä miettii, et huijaa miten sitä on lopun elämää sidottu lapseen tai ainakin lopun elämää sitä niistä huolehtii ja murehtii =) kypsää tai ei¿.

Pajuska, ai miten kivasti sun miehesi oli aamulla sua hoivannut!! Meillä on kans ukko ihan moottoripyöräfriikki ja suunnitteli heti ku poika syntyi, et tilaa Saksasta sellasen minimoton¿.eli pienoismallisen motskarin, jota voi aikuisetkin ajaa =) tarkoititko sinäkin sillä motolla tota samaa? Nimittäin senhän tietää, ketä sillä loppuen lopuksi pääsee ajelemaan =))

Leenis, vaikka teillä nyt mennään noin illat levottomana nukkumaan, niin aikas yllättäin tilanteet muuttuu ja voi vaikka jo huomisesta olla ihan eri ääni kellossa =) toivotaan, että teilläkin pian helpottaa. Meillä pojan laitoin ekan kerran masulleen (unisena) joskus 1,5 kk ikäisenä. Suostui siihen jäämään vain unisena, joten ensin laitoin kyljelleen nukkuu ja kun nukahti kunnolla, niin vaihdoin masulleen. Nukkui ainakin välillä sikeämmin masullaan, kun sanotaan, et ilmat tulee siinä asennossa paremmin pihalle eikä jää sinne masuun kiertämään.

Ukko grillaa tuolla ulkona¿.aivan ihhaana tuoksu tulee. Täytyypi tästä mennä herkuttelemaan. Viikonlopun jatketta kaikille!

mykis ja S kohta 4 kk