Kuinka iso juttu Dingon hajoaminen oli oikeasti silloin 40 vuotta sitten?
MYÖHEMMIN aina kerrotaan että oli eka kerta kun uutisoitiin 20:30 mitään tällaista mutta miten sen ajan eläneet nuo tapahtumat muistaa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, se oli suuri uutinen. Pääuutislähetyksessä käytettiin hyvin pitkä aika siihen. Minulla on se edelleen beta-videokasetilla tallessa!
Oliko Arvi Lind lukemassa uutisia sinä iltana? Ei ole jäänyt mieleen, vaikka olin vain 26-vuotias silloin.
Eikös ne ole lopettanut ja aloittanut useampaan kertaan? Mä olin kuudennella ja muistan, että luokan likat olivat päivän pahoillaan ja pian olivat siirtyneet fanittamaan Europea ym.
Muistaakseni eka Dingon lopettaminen kesti tyyliin 6-7 vuotta ja eipä sieltä ole mitään mainittavaa uutta tuotantoa tullut sen jälkeen, julkaisevat saman kokoelmalevyn uudelleen 4-5 vuoden välein uudella kansikuvalla ja rahastavat nostalgialla. Eipä tuo Nipakaan noiden julkisten esiintymisten perusteella kovin hyvässä hapessa ole siellä on tod.näk. erinäinen kirjo päihteitä tullut imuroitua.
Hyvii biisei se Neumanni teki. Melodisia.
Ei itkettänyt dingon hajoaminen, kun duran duran porskutti, billy idol oli voimissaan ja freddy mercurykin vielä elossa. En tykännyt suomirokista teininä ollenkaan, se oli niin ankeaa jollotusta.
En nyt suoraan sanottuna edes tiennyt että se "hajosi" jo 86, varmaan siksi että noita uudelleenkokoontumisia ja kokoelmia ilmestyi senkin jälkeen eikä muutenkaan kiinnostanut koko dingo siinä vaiheessa nuoruutta.
"Eikös ne ole lopettanut ja aloittanut useampaan kertaan? Mä olin kuudennella ja muistan, että luokan likat olivat päivän pahoillaan ja pian olivat siirtyneet fanittamaan Europea ym." 😊
(Neuman keikkaili joittenkin kokoonpanojen kanssa ja sooloili ja tekee kait keikkaa edelleenkin...)
Paljon enemmän itketti Hanoi Rocksin Razzlen kuolema ja sitä muutaman kuukauden päästä seurannut bändin hajoaminen.
Voi, voi. Edelleen harmittaa, että miksi Suomen kaikkien aikojen siisteimmän bändin piti hajota niin varhain.
Vierailija kirjoitti:
Oli jo hiukan hiipunut ja niinkään niin iso uutinen enään.Viimeisin albumi sitten floppasi kunnolla mikä varmaan myös vaikutti.
Huvittavinta tässä kolmannen levyn "floppaamisessa" oli se, että levyä on myyty yli 77 000 kappaletta. Määrä, jota olisi pidetty aivan mielettomänä menestyslevynä mille muulle tahansa bändille.
Huomenna (7. lokakuuta) hajoamisesta on kulunut 40 vuotta.
https://areena.yle.fi/1-50105276
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/historiallinen-hetki-videolla-neuma…
1986 oli kovien iskujen vuosi, ensin tshernobylin ydinonnettomuus, no mitäs pienistä, Dingo hajosi, byhyy yääää mä en kestä!
xD