Kuinka iso juttu Dingon hajoaminen oli oikeasti silloin 40 vuotta sitten?
MYÖHEMMIN aina kerrotaan että oli eka kerta kun uutisoitiin 20:30 mitään tällaista mutta miten sen ajan eläneet nuo tapahtumat muistaa?
Kommentit (51)
Ei mitään muistikuvaa, joten tarkistin ajankohdan Wikipediasta. Olin parikymppinen opiskelija. Ainoa muistikuvani aiheesta on se, että kaksi opiskelijakaveriani lähti kerran Dingon konsertiin tukka pystyssä, nahkatakit päällä ja sifonkihuivit kaulassa. Oli omituinen näky.
Vierailija kirjoitti:
Oli puol 9 uutisten pääaihe sinä päivänä. Suomessa elämä oli kasarilla melko yksinkertaista ja ankeaakin. Dingo oli aikanaan hyvin poikkeuksellinen yhtye ja ilmiö maassamme. Meikatut ja pöyheätukkaiset jätkät Porista oli jotain ennenkuulumatonta.
Olin tuolloin 40 v sitten ite 26v.
Siis oletko 26- vai 40-vuotias??
Oli jo hiukan hiipunut ja niinkään niin iso uutinen enään.Viimeisin albumi sitten floppasi kunnolla mikä varmaan myös vaikutti.
Vierailija kirjoitti:
Oli puol 9 uutisten pääaihe sinä päivänä. Suomessa elämä oli kasarilla melko yksinkertaista ja ankeaakin. Dingo oli aikanaan hyvin poikkeuksellinen yhtye ja ilmiö maassamme. Meikatut ja pöyheätukkaiset jätkät Porista oli jotain ennenkuulumatonta.
Jaa mikä Hanoi Rocks? Ai niin, se varmaan on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Oli jo hiukan hiipunut ja niinkään niin iso uutinen enään.Viimeisin albumi sitten floppasi kunnolla mikä varmaan myös vaikutti.
Totta. Muistaakseni heidän eka ja toka albumi myivät hyvin, kolmaskin nousi ilmestymisviikollaan listaykköseksi, muttei enää seuraavalla viikolla ollut kahdenkymmenen myydyimmän joukossa. Muistanko oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkutyttöjen fanittama totaalisen pateettinen, kammottava laulu- ja soitinyhtye. Olin teini siihen aikaan ja vihasin niitä. En käsitä vieläkään, mihin se suosio perustui. Hajoamista en muista, ei ollut tärkeä asia.
Niin, otapa selvää mitä tarkoittaa pateettinen.
Tiedän tasan tarkkaan, mitä se tarkoittaa. Dingo oli justiinsa ja prikulleen sellainen. Ehkä Yö (yäks) olisi ollut vielä pateettisempi. Hyi helevetti. Ai niin, unohdin tekotaiteellisen.
No mitä se pateettinen mielestäsi tarkoittaa?
Miks aina pitää vängätä? Kasva jo aikuiseksi tai mene kuuntelemaan sitä Dingoa. -Eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko 26- vai 40-vuotias??
Hän oli neljäkymmentä vuotta sitten 26-vuotias. Oli ihan riittävän selvästi ilmaistu.
Ei ollut mikään erityinen uutinen!
Bändit tulee, bändit menee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkutyttöjen fanittama totaalisen pateettinen, kammottava laulu- ja soitinyhtye. Olin teini siihen aikaan ja vihasin niitä. En käsitä vieläkään, mihin se suosio perustui. Hajoamista en muista, ei ollut tärkeä asia.
Niin, otapa selvää mitä tarkoittaa pateettinen.
Tiedän tasan tarkkaan, mitä se tarkoittaa. Dingo oli justiinsa ja prikulleen sellainen. Ehkä Yö (yäks) olisi ollut vielä pateettisempi. Hyi helevetti. Ai niin, unohdin tekotaiteellisen.
No mitä se pateettinen mielestäsi tarkoittaa?
Nämä eivät ole mielipidekysymyksiä.
Mua vähän vanhemmat serkkutyttöni olivat aivan hulluina Dingosta! Olihan niillä ihan hyviäkin biisejä, mutta jopa Yö oli silloin parempi.
Kyllä, se oli suuri uutinen. Pääuutislähetyksessä käytettiin hyvin pitkä aika siihen. Minulla on se edelleen beta-videokasetilla tallessa!
Fanit kasvaneet silloin jo vähän yli siitä ja vika levy ei ollut enää hyvä
Vierailija kirjoitti:
Luokka kaverit (tytöt) itki koulussakin sen vuoksi.
M53
Meillä oli sama. Mutta minä vaan nauroin.
M54
Sanoittiko se Neumann itse niitä kappaleita ollenkaan? Kummallista kyllä heti kun Dingo lopetti loppui myös hyvien biisien teko..
Suomessa ollut musiikissa 2 kansakunnan ylimenevää ilmiötä: Dingo ja Cheek.
Eli aivan älyttömön kova isku aikalaisille Dingon katoaminen.
(Kestomenestyjät kuten Eput eivät ole ilmiö)
Vierailija kirjoitti:
ketä on dingo?
Tässä tapauksessa mikä on Dingo
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ollut musiikissa 2 kansakunnan ylimenevää ilmiötä: Dingo ja Cheek.
Eli aivan älyttömön kova isku aikalaisille Dingon katoaminen.
(Kestomenestyjät kuten Eput eivät ole ilmiö)
Näillä oli se ero, että Dingon biisit oli oikeasti aika hyviä. Toki bändi oli myös ilmiö meikkeineen jne, mutta musiikki oli kuitenkin pääosassa. Cheek taas oli musiikillisesti kehnoa, mutta vastasi sen aikaiseen nuorten unelmaan menestyjä-tyypistä. Aikansa ilmiöitä molemmat, mutta Dingon biisit on kestäneet aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokka kaverit (tytöt) itki koulussakin sen vuoksi.
M53
Meillä oli sama. Mutta minä vaan nauroin.
M54
Meidänkin luokalla oli niitä äärifaneja tyttöjä, tulivat kouluun niine huiveineen ym. Dingo krääsät mukana ja mikä murheen päivä kun dingo hajosi xD
M51v
Vierailija kirjoitti:
ketä on dingo?
Australiassa elävä villikoira!
Maansuru se oli. Kaikenikäiset siitä puhuivat.