Kummilapsen ylioppilaslahja? onko 500 e ok??
Kommentit (38)
500€ on hyvä summa. Suomalaiset on tosi pihejä.
500 on jättimäinen summa. Antaisin 100e.
Jos sinusta on ok antaa tuollainen summa,niin tuskin kummilapsi sitä vastustaa.
Itse annoin kummilapselle 200 e ja ostin kahvimukit astiastoon jota hän oli kerännyt (oli muuttamassa pois lapsuuden kodista).
Ei riitä. 5000€ alkais olla jo siinä rajoilla että saat kiitoksen. Ehkä.
Luuletko tosiaan että kummisi on täällä ja tekee päätöksen vauva.fi perusteella. Toivottavasti lukee ja saat vain ruusun ja jonkun epäpääräisen kynttilajalan.(vaikka sekin on liikaa sinulle).
Miten "kummin velvollisuudet", eli huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta, liittyy ylioppilaaksi tuloon? Ja millä perusteella päättyy siihen. Ainakin aikaisemmin on katsottu tuon velvollisuuden päättyvän konfirmaatioon. Ihmissuhdetta (kummisuhdetta) on tietenkin useimmiten luontevaa pitää senkin jälkeen yllä, mutta se ei ole velvollisuus, eikä sitä suhdetta mitenkään lopeteta ylioppilaaksi tuloon, naimisiin menoon tms.
Vierailija kirjoitti:
sellainen reilu 1200 mk (n 200 ¿) ja oli vierasta kuin merenmutaa käymässä. Tainnu tuo rahan taju oikeasti ihmisillä karata käsistä. Van jos hynästä ei puutetta ja yo-juhlijan perhe ei mikään rikas niin kait 500 ¿ ny menee. Ite en tuollaista lahjaa voisi antaa koska se on 48 % meissin kuukausi ansioista. Antaisin yo-lahjaksi korkeintaa 20 egee. Se ny niin saakelin vaikeata se lakin saaminen ollu. 500 egee...huoh... älytöntä!
Miksi numeron perässä on kysymysmerkki väärinpäin, onko sulla jotain omaa valuuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sukupuolta kummilapsi on?
Muun sukupuolinen
Kyllähän nyt tonni on ihan minimi, kummeilta ja kaimoilta. Joltain naapurilta voi odottaa viittäsataa 🙄
Ei todellakaan oo ok. Vähintään 10k€ pitää antaa, ethän halua vaikuttaa kitupiikiltä.
Ne antaa kenellä on. Kaikilla ei ole. Itse annoin viimeiset rahani, 100e. Budjetin ylittivät vielä kortti ja ruusu. Hieman hävetti, kun olin ainoa vieras. Laihaksi jäi kummilapsen potti.
Olisin niin mielelläni antanut vaikka tonnin. Se olisi jo tuntunut joltain ja yllättänyt kummilapsen iloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ne antaa kenellä on. Kaikilla ei ole. Itse annoin viimeiset rahani, 100e. Budjetin ylittivät vielä kortti ja ruusu. Hieman hävetti, kun olin ainoa vieras. Laihaksi jäi kummilapsen potti.
Olisin niin mielelläni antanut vaikka tonnin. Se olisi jo tuntunut joltain ja yllättänyt kummilapsen iloisesti.
Voi luoja näitä !!! Vai pitäisikö ihastella miten anteliasta.
Olen varakas sinkku mutta en todellakaan käytä edes satasta kummitytön valmistujaislahjaa. 50-70 lahjoitan koska enempää EN halua antaa. Voipi olla tylsä mutta päätin näin.
En itse anna rahaa, vaa lupaan maksaa jonkun kummklapsen itse valitseman jutun, mihin hänellä ei olisi itsellään varaa. Tähän asti esim. ulkomaan matka, rotukoira ja nyt on ollut vähän autosta puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija:
Ja ajatus kyllä on, että kummin " velvollisuudet " päättyy tohon ylppärilahjaan.
Mistä sinulle on tullut ajatus että kumminvelvolisuudet päättyvät ylioppilaslahjaan? Minä olen ajatellut suhteeni kaikkiin kummilapsiin jatkuvan hamaan hautaan.
Esimerkiksi omissa häissäni kummini oli yksi joka piti puheen. Lisäksi lastemme ristiäisiin olemme kutsuneet vain lähisuvun (vanhemmat/sisarukset ja uudet kummit) sekä molempien meidän omat kummit!!
Kummin velvollisuudet päättyvät todella täysi-ikäisyyteen. Oma asia, haluaako olla raha-automaatti edelleen ja sekin, haluaako olla tekemisissä muuten.
Ap milloin lapsi pääsee ylioppilaaksi?
Hän pääsee ylioppilaaksi vain kerran.