Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi olla totta että 4000€/kk palkasta jää käteen vain 2900€

Vierailija
20.08.2026 |

Ei ihme että suomalaisilla ei ole varaa mihinkään. Kyllä nyt edes kolmosella pitäisi alkaa tuo netto. 

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolainen valtio varastaa rahaa työtä tekeviltä. Se on varkautta joka tehdään väkivallan uhalla. Sitä vain kutsutaan veroksi ja se muka tekee siitä hyvän asian.

Kuvittele että palkkapäivänä kadulla tulee vastaan tyyppi joka sanoo ettei puukota sinua jos annat puolet palkastasi hänelle. Annat rahat ja vältät väkivallan. Sitä vero on.

Vierailija
62/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, mun brutto on 2800 e, ja saan nettona 2250 e. Voiko oikeasti olla, että 4000 e palkasta jää vain 650 e enemmän kuussa käteen! En taida sitten havitellakaan korkeampipalkkaista työtä, kun vastuu kasvaa luultavasti sitten samassa suhteessa. Nyt on hyvä.

Juttu on täysin totta, tuosta 4000 € jää käteen vain tuonverran, mutta vastuuta on.

Jep, kuta kuinkin siinä 3000 euron paikkeilla progressio muuttuu sillä lailla jyrkästi, että mahdollisesta korotuksesta jää käteen alle puolet. Jos vastineeksi saat päällikkötehtävän, jossa olet kaikkien sylkykuppina ja joudut olemaan aina tavoitettavissa, niin kannattaa miettiä ja laskea kahdesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tuolla pärjää on peiliin katsomisen paikka

Vierailija
64/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen se vaan äänestää vasemmistoa, vaikka vasemmisto juuri haluaa elättää näitä kehitysmaalaisia SINUN RAHOILLASI Suomessa. Jos haluat verotuksen alas, äänestät oikeistoa. 

Suomen oikeisto on todellisuudessa pelkkäö korruptiota. Jos kannattaa vapaata markkinataloutta, kokoomus ei ole oikea puolue. Kokoomus siirtää verorahoja mm. yksityisille terveysjäteille poskettomia summia. Myös palvelusetelit ja muut vastaavat himmelit ovat kokoomuksen käsialaa. Verotus ei voi pienentyä riittävästi, jos vallassa on puolue joka vain siirtää maksettuja veroja kavereiden taskuun. Vaikka en ole vasemmistolainen, kunnioitan hiessä kuitenkin sitä, että he haluavat maksetut verot tavallisten ihmisten hyödyksi. 

Vierailija
65/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tuolla pärjää on peiliin katsomisen paikka

Pointti ei ole pärjäämisessä. Suomen tulisi olla vauras länsimaalainen valtio, eikä joku Zimbabwe jossa koko elämän tavoite on vai säilyä hengissä. Työstä täytyy jäädä jokin palkinto kouraan. jotta voi elää mielekästä ja merkityksellistä elämää. Ei, raha ei tee onnelliseksi, mutta onhan tää nyt ihan kipeetä touhua verottaa ihmiset kuiviin ilman vastinetta verorahoille. Tää maa on ihan pilalla. Tanskassa ihmisiä ei haittaa maksaa veroja, koska he tosiasiallisesti saavat myös terveydenhuoltoa, koulutusta ja hyvän infran. 

Vierailija
66/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle ikinä jäis 2500 e nettona ni se olis hitokseen paljon :D Asiantuntijatyössä mulla jäänyt vähän yli 2000 e. 

Tolla palkalla et oo asiantuntija..

Vierailija
67/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla brutto 2700, netto 1900. Lähes 20 v työelämässä enkä ole ikinä saanut edes kahta tonttua käteen.

Veroprosentti on väärin sulla

Vierailija
68/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla totta! Rahoitat noin 800 'kansanedustajaa', heidän virkahallintokoneistonsa, menot, kulut, puhumattakaan sote-hässäköistä jne jne jne...

Vierailija
69/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2900 jää kuussa käteen, niin kyllä sillä pitää toimeen tulla, hyvin vieläpä.

Vierailija
70/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kelpaa, siirry heikommin palkattuihin töihin niin saat 2000, tai jopa alle sen.

Tai työttömäksi, 595€ nettona. 

Ap, kenelläkään ei jää 4000€ palkasta 4000€ käteen.

Vierailija
71/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuo. Olethan saanut kuitenkin ilmaisen koulutuksen ja terveydenhoidon. Eläkekin maksetaan.

Vierailija
72/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle ikinä jäis 2500 e nettona ni se olis hitokseen paljon :D Asiantuntijatyössä mulla jäänyt vähän yli 2000 e. 

Sama. Aloittaja ja muut valittajat elävät ilmeisesti yli varojensa.

Vierailija
73/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa julkiselle sektorille, etenkin kuntasektorille.

Vierailija
74/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo mitään. Minulle jäi viime vuonna 5500 euron palkasta käteen 2500 €, ja tuli mätkyjä maksettavaksi useampi tonni tälle vuoteen. 

Vierailija
75/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa julkiselle sektorille, etenkin kuntasektorille.

:p

Vierailija
76/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteolla ei kukaan rikastu.

Ainut keino rikastua on saada lahja/perintö tai tehdä riskialttiita sijoituksia tai voittaa lotossa.

Miksi pitäisi tehdä RISKIALTTIITA sijoituksia. Kyllä minä olen rikastunut tekemällä ihan normaaleja sijoituksia. 

Vierailija
77/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on tasavero! toimii Virossa, toimisi meilläkin. Kannustava ja oikeuden mukainen! Jos haluat parantaa tulotasoasi niin lisätyöstä hyödyt sinä eikä verottaja.

Miksi toisilta pitää viedä yli puolet veroina?

Vierailija
78/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 000 eurosta jää käteen 5000 euroa ja työaikaa ei noissa töissä ole. Työnteko ei Suomessa kannata. Enemmän tasaveron suuntaan kannattaisi mennä.

Höpöhöpö.

Vierailija
79/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kelpaa, siirry heikommin palkattuihin töihin niin saat 2000, tai jopa alle sen.

Tai työttömäksi, 595€ nettona. 

Ap, kenelläkään ei jää 4000€ palkasta 4000€ käteen.

Kyllä minulla jää tästä noin 10 000 palkasta noin 10 000 käteen verojen jälkeen. 

Se on katsos työpaikan valintakysymys. 

Vierailija
80/86 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia tuo. Olethan saanut kuitenkin ilmaisen koulutuksen ja terveydenhoidon. Eläkekin maksetaan.

Koulutus terveydenhuollosta puhumattakaan menee alamäkeen ja lujaa!

Ja mitäs arvelet, mistä eläkerahat tämän päivän 20-40-vuotiaille revitään? Näihin on ihan turha vedota varsinkin kun terveydenhuolto ei ole ilmaista saati toimivaa nähnytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi