Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi olla totta että 4000€/kk palkasta jää käteen vain 2900€

Vierailija
20.08.2026 |

Ei ihme että suomalaisilla ei ole varaa mihinkään. Kyllä nyt edes kolmosella pitäisi alkaa tuo netto. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää 4000 euron palkasta käteen 2700 ja olen kateellinen ap:lle. Kyllä kelpaisi ekstrana pari hunttia.

muuta vero%

Vierailija
22/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka viime kuussa oli 5543€ ja netto oli 3314€. Yli 2200€ lähtee heti välistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ketä äänestät!

Ja jos et sitä itse tajua, niin älä ainakaan demareita äänestä tai muutakaan vihervasemmistoa. 

Vierailija
24/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteolla ei kukaan rikastu.

Ainut keino rikastua on saada lahja/perintö tai tehdä riskialttiita sijoituksia tai voittaa lotossa.

Jos elää pihisti, niin sillä 2900 euron netollakin aika hyvin rahaa saa, kun joka kuukausi 1000 euroa laittaa indeksirahastoon. Tuota 30 vuotta, niin voi lopettaa työelämässä. 30 vuoden päästä sinulla on miljoonan sijoitukset maltillisella 6% tuottotavoitteella.

Vierailija
25/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela goldilaiset saa saman tekemättä mitään.

Vierailija
26/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, mun brutto on 2800 e, ja saan nettona 2250 e. Voiko oikeasti olla, että 4000 e palkasta jää vain 650 e enemmän kuussa käteen! En taida sitten havitellakaan korkeampipalkkaista työtä, kun vastuu kasvaa luultavasti sitten samassa suhteessa. Nyt on hyvä.

Veroprosenttiin vaikuttaa useampi asia mutta progressio kyllä vie ison osan noususta.

Olen silti (melko)iloinen veronmaksaja. Enemmän minulla jää käteen verojen ja pakollisten menojen jälkeen kuin jäisi yhdysvalloissa, koska verot sielläkin on ja lisäksi pitäisi maksaa vakuutus-/päivähoito- ja koulumaksuja ihan eri tavalla.

Vierailija
27/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 7800 e palkasta käteen n. 4500 e. 

Upea maa.  

Vierailija
28/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteolla ei kukaan rikastu.

Ainut keino rikastua on saada lahja/perintö tai tehdä riskialttiita sijoituksia tai voittaa lotossa.

Saan käteen 1800€/kk. Kymmenessä vuodessa on sijoitustilille (rahastoja, ei mitään korkeariskisiä) kertynyt 200 000€. 

Väitän, että parempipalkkainen kyllä voi sillä työnteolla rikastua kunhan elää varojensa mukaan eikä tuhlaile menemään.

Vierailija
29/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kannattaa auttaa kaikkia. Yhdysvalloissa osalla väestä tosi hätä.

Vierailija
30/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla Suomessa näin tolloa porukkaa? Joka päivä aloituksia samasta aiheesta. Kenelle enää tulee yllätyksenä Suomen tuloverotus? Vai onko nämä kaikki päiväilijät aloittaneet ensimmäisessä oikeassa työpaikassaan..?

Minulla ei ole muuta sanottavaa kuin että se on mitä on, muuta pois jos ei huvita veroja maksaa. Niin, ja ennen kuin tulee ulinaa, niin tiedoksi, että oma kk-palkka on 5400e, eli maksan ihan riittävästi veroja ollakseni oikeutettu kommentoimaan. 

Yleensä naisvaltaisilla aloilla kun puhutaan "palkasta" niin tarkoitetaan käteen jäävää osaa. Siksi naiset onkin niin pihalla suomen palkkatasosta. 

Vierailija
31/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan on todella hyvin, sillä mun brutto on n. tonnin enemmän, mutta netto 400 enemmän.

Vierailija
32/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on verotus keventynyt 10 vuodessa. Kun mun brutto oli 3440e netto oli (runsailla vähennyksillä) vain 2200e!

Vierailija
33/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä vasemmistoa niin jää vielä vähemmän.

Vierailija
34/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajille yksinkertainen ratkaisu: ryhdy sellaisiin hommiin, joista ansaitsee korkeintaan 15 000 euroa vuodessa. Veroprosentti nolla, tosin eläkemaksut ja muut sivukulut vähennetään näinkin pienistä ansiosta.

Vierailija
35/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheinta tässä kuviossa on se, että vaikka verotus on Tanskan tasoa niin julkiset palvelut ovat Bulgarian tasoa.

Maksoin isoja veroja pitkään, sairastuin vakavasti, erikoissairaanhoidossa tehtiin hoitovirhe ja olen nyt pääsääntöisesti työkyvytön ja parantumattomasti sairas kiitos viivyttelyn ja virheiden. Tilanne olisi aivan toinen, jos maksetuille veroille saisi oikeasti vastinetta. Ei voi olla niin, että Suomessa asuminen vaatii kattavat vakuutukset verojen päälle, mutta niin se vain on. 

Vierailija
36/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle. Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Alas peruskoulu, sairaanhoito, infra jne. Kommunismia. Ja verot nollaan.

Vierailija
37/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle. Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Alas peruskoulu, sairaanhoito, infra jne. Kommunismia. Ja verot nollaan.

Nehän ovat jo alhaalla, infra poislukien. Suunta on todella huono.

Vierailija
38/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vastustatte veronkevennyksiä ja äänestätte lisäverotusta lupailevaa SDP:tä, Vihreitä tai Vasemmistoliittoa. Oma tuloveroprosenttini on 0,5%, jolla saisin ansaita vielä kaksinkertaisen kuukausipalkan nykyiseen verrattuna. Elämä on valintoja.

Vierailija
39/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei motivoi hakee mitään töitä. 

Vierailija
40/52 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3kk sijaisuudessa, jossa 4240€ brutto. Pidin veroprosentin, joka edellisestä työsuhteesta 9,5 ennallaan. Kolmen kuukauden ajan 3400€ netto, viimeisessä palkassa lisäksi lomarahaa tonnin verran. Kuulun kirkkoon.

Loppuvuoden olen ansiosidonnaisella, koska tuloraja, jonka olen tälle vuodelle valinnut; 33 000€ on nyt elokuussa tullut täyteen. Loppuvuosi mennään etuudelle tarkoitetun verokortin ja aviomiehen varassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi