Ei voi olla totta että 4000€/kk palkasta jää käteen vain 2900€
Ei ihme että suomalaisilla ei ole varaa mihinkään. Kyllä nyt edes kolmosella pitäisi alkaa tuo netto.
Kommentit (52)
Mitä ihmeellistä tuossa on? Haluatko mieluummin maksaa täyden hinnan kaikesta siitä mitä nyt tuetaan verorahoista? Et varmasti halua.
Ensinnäkin 4000€ on aivan mieletön palkka. Mä en saa yli 20 vuoden työkokemuksella vuorotyöstä lisineen kuin 2800€ ja siitä verot pois 2100€. Silläkin joutuu maksamaan lainaa uudesta omakotitalosta, autolainaa jne. Olisi aivan mieletöntä jos rahaa tulisi melkein 3000€ tilille. Siitä jäisi 800€ käyttörahaa joka kuukausi. Huhhuh!
Säälittävää ruikutusta. Minun kuukausitulot on tonnin luokkaa. Siis siitä maksetaan ruoka, asuminen, lääkkeet jne.
No ainakin saat hyvät veronpalautukset kun maksat noin paljon liikaa veroja.
T: 4 tottua itsekin tienaava
Vierailija kirjoitti:
Hah, mun brutto on 2800 e, ja saan nettona 2250 e. Voiko oikeasti olla, että 4000 e palkasta jää vain 650 e enemmän kuussa käteen! En taida sitten havitellakaan korkeampipalkkaista työtä, kun vastuu kasvaa luultavasti sitten samassa suhteessa. Nyt on hyvä.
Juttu on täysin totta, tuosta 4000 € jää käteen vain tuonverran, mutta vastuuta on.
Vierailija kirjoitti:
Hah, mun brutto on 2800 e, ja saan nettona 2250 e. Voiko oikeasti olla, että 4000 e palkasta jää vain 650 e enemmän kuussa käteen! En taida sitten havitellakaan korkeampipalkkaista työtä, kun vastuu kasvaa luultavasti sitten samassa suhteessa. Nyt on hyvä.
Se on just näin. Mulla sama palkka 2800 yksinyrittäjänä, ja todennut, ettei mun enempää kannata itselleni maksaa, ellei olisi varaa tooooodella isoon korotukseen.
Ei kannata hakeutua haastavampiin töihin, koska valtio vie sen verran ison siivun.
Mun 6000 palkasta jää sama. Luontoisetuja mukana se vajaa 1000 niin netto kutistuu isosti.
Suomalainen se vaan äänestää vasemmistoa, vaikka vasemmisto juuri haluaa elättää näitä kehitysmaalaisia SINUN RAHOILLASI Suomessa. Jos haluat verotuksen alas, äänestät oikeistoa.
Pakkoko on tunkea hyväpalkkaisiin töihin jos sitten pitää itkeä veroista? Jättäkää ne sellaisille jotka tekevät ja maksavat mielellään ja menkää itse ihaniin matalapalkkatöihin nauttimaan kevyistä veroista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kait tuo on juuri toisinpäin. Jää niin paljon että 650€ enemmän käteen. Hitto jos itse saisin melkein 3000€ käteen rahaa joka kuukausi niin olisi joka paikka täynnä rahaa. 800€ enemmän kuin nyt perheen isänä vaikka olen tehnyt vuosikymmeniä vuorotyötä. Saisi varmasti vaikka 400 000€ asuntolainan ja Teslan pihaan ennenkuin olis sama kuin 2100€ palkasta alkaa maksaa 230 000€ asuntolainaa jääden joka kuukausi aina 0-30€ plussalle
Nyt sit ap tilinumeroa kehiin, niin lähetän loput Kelan tuistani sinulle! Kaikki 0,49 €.