Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purra: suomalaisilla on liian hyvä elintaso

Vierailija
20.08.2026 |

Sori, ei ole enää riikkulin jäljiltä

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustajalla on kai oikeus leikata omista tuloista jos ne on liian hyvät 

Vierailija
22/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintaso perustuu valheelle ja velalle, ja sen maksun aika on tulossa. Tosiasiat on vain kohdattava. Se on liian monelle liian kova paikka nieltäväksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksityisellä puolella ja jos on hyvä elintaso, on ansainnut sen. Palkansaajista julkisen sektorin tekijöillä on liian hyvä elintaso. Palkat ovat hyvät, lomat pitkät ja työteho olematon. Nimenomaan julkisen sektorin työntekijät ovat vieneet matkailutaseen pahasti miinukselle. Heillä on rahaa, aikaa ja energiaa lennellä ympäri ämpäri maailmaa ja yksityisen puolen tekijät kustantavat sen heille.

Julkinen puoli on velkaannuttanut Suomen pahasti. Ilman julkisen puolen kuntoon laittamista alijäämät ja velkaantuminen eivät lopu. Poliitikot kiertävät tätä kuin kissa kuumaa puuroa. PS on eniten tuonut asiaa esille, mutta mitään kunnollista ratkaisu ehdotusta ei sieltäkään ole kuulunut.

Vierailija
24/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengitystä pidätellen jään odottamaan, että joku ryhtyy johonkin toimiin. 

Vierailija
25/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset ovat olleet koko ajan oikeassa. Tulokset löi pöytään SDP! Ei pitänyt olla mitään yliedustusta rikoksissa, katujengejä, oppimisympäristöjen ongelmia, PISA-tulosten laskua, tukien valumistamaahanmuuttajille tai mitään muutakaan kivojen pelihetkien lisäksi. Olipa sittenkin, ja paljon olikin. Todellisuutta ei enää pääse karkuun.

Vierailija
26/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksityisellä puolella ja jos on hyvä elintaso, on ansainnut sen. Palkansaajista julkisen sektorin tekijöillä on liian hyvä elintaso. Palkat ovat hyvät, lomat pitkät ja työteho olematon. Nimenomaan julkisen sektorin työntekijät ovat vieneet matkailutaseen pahasti miinukselle. Heillä on rahaa, aikaa ja energiaa lennellä ympäri ämpäri maailmaa ja yksityisen puolen tekijät kustantavat sen heille.

Julkinen puoli on velkaannuttanut Suomen pahasti. Ilman julkisen puolen kuntoon laittamista alijäämät ja velkaantuminen eivät lopu. Poliitikot kiertävät tätä kuin kissa kuumaa puuroa. PS on eniten tuonut asiaa esille, mutta mitään kunnollista ratkaisu ehdotusta ei sieltäkään ole kuulunut.

Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen valtiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta. Siksi ”hyvinvointipalveluista” leikkaaminen poliittisesti on kovin hankalaa.

Vierailija
27/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouspolitiikassa puolue on ristiriitainen ja rakenteellisesti heikko. Se kritisoi seurauksia, ei järjestelmää. Hallitusvastuussa on sopeuduttu virkamiesvaltaan ja henkilökohtaisiin etuihin sen sijaan, että järjestelmää olisi haastettu aidosti. Puolueessa on potentiaalia, mutta se vaatisi selkeän oikeistolaisen talousohjelman ja irtautumisen konsensus- ja kompromissipolitiikasta. Pelkkämaahanmuuton tai woken vastustaminen ei korjaa Suomen taloudellisia rakenteita.

Vierailija
28/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouspolitiikassa puolue on ristiriitainen ja rakenteellisesti heikko. Se kritisoi seurauksia, ei järjestelmää. Hallitusvastuussa on sopeuduttu virkamiesvaltaan ja henkilökohtaisiin etuihin sen sijaan, että järjestelmää olisi haastettu aidosti. Puolueessa on potentiaalia, mutta se vaatisi selkeän oikeistolaisen talousohjelman ja irtautumisen konsensus- ja kompromissipolitiikasta. Pelkkämaahanmuuton tai woken vastustaminen ei korjaa Suomen taloudellisia rakenteita.

Kun tarkastellaan puolueita aatteiden ja esitysten kautta, huomataan, että erot ovat marginaalisia. Kaikille eduskuntapuolueille on tärkeää väkimäärältään suuri julkinen sektori, vahva virkamiesvalta ja valtion keskeinen rooli ihmisen elämän ohjaamisessa.

Oikeiston puuttuminen puoluekartalta on yhtä kuin oikeistolaisesti ajattelevien puuttuminen äänestyskopista.

Suomen kriisi ei ole vasemmistolaisuus. Kriisi on vastavoiman puute.

Kun kaikki hyväksyvät saman perusmallin ja koko systeemi puolustaa itseään vilpittömän vakaumuksen voimalla ja muutosta ei tapahdu. Suomi ei romahda äkisti. Vaan se näivettyy hitaasti, siististi ja hallitusti ja juuri siksi se on vaarallista.

Vierailija
29/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa, miten? Työn verotus laski hieman, mutta muut veronkorotukset syövät sen ja paljon lisää. 

Luonnonvarakeskuksen arvion mukaan ruoan kuluttajahinnat nousevat vuonna 2026 noin 2–3 %. Eniten nousupaineita kohdistuu maitotuotteisiin, naudanlihaan, kahviin ja valmisruokiin sekä virvoitusjuomavero myös lähdeveteen.

Mitenkähän tuo prosentti on laskettu??

Ihan empiirisenä tutkimuksena oman ruokalaskun mukaan jos sain vuosi sitten naudan jauhelihaa 9e kilo ja nyt se on 18e kilo nousu on 100% eikä 2-3%...

Luuleeko hallitus ettei kuluttajat osaa matemtiikkaa??

Vierailija
30/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo Purra joka itse loisi kotona apurahoilla tekemättä sitä mihin ne maksettiin mutta sen sijaan kirjoittelemalla vihajuttuja ja väkivaltafantasioita nettiin

Vierailija
31/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Danske Bankin selvitys: Suomalaisilta puuttuu puskuri pahan päivän varalle. Suomalaisista 38 prosenttia on vailla taloudellista puskuria."

https://yle.fi/a/74-20241769

Suomalaiset nuoret ovat euromaiden köyhimpiä. Euromaiden häntäpäätä varallisuudessa pitävät Suomi, Kreikka, Itävalta ja Latvia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012122797.html

Juu ilman muuta suomalaisilla on liikaa rahaa, tuloja ja vapaa-aikaa. Kaikki pois vaan, naks naks!!

Vierailija
32/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra tarkoittaa niitä, joille ei mikä tahansa normaali työ kelpaa, mutta tuet kelpaavat aina.

Juu, ei kelpaa kun ei kykene enää fyysiseen työhön sairauksien takia. Haluja olisi ollut.

Vierailija
33/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on oikeassa. Sitä ei haluta uskoa, koska hulluksi leimaaminen on helpompaa kuin tosi asioiden kohtaaminen.

Ja ennen kuin kutsutte persuksi, olen joissakin asioissa vasemmistoliittolainen, joissakin persu, joissakin mitä milloinkin, joskus krapulassa jopa demari.

34/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on ja joillain ei. Muistan hyvin tuon Purran lausahduksen ja jäin itsekin pohtimaan kulutustottumuksiani. Ja totta tosiaan, olin kuluttanut rahojani kaikenlaiseen, mitä ilmankin olisin pärjännyt  ihan hyvin. Pistin kukkaronnyörit tiukemmalla ja ylimääräiset rahat säästöön ja sijoituksiin. Lyhensin myös työaikaani 5-päiväisestä työviikosta 3-päiväiseen. 11 kk ennen eläkkeelle jäämistä pystyin hyppäämään kokonaan oravanpyörästä ja elin säästöilläni. Eikä multa silti mitään oleellista puuttunut. 

Monen kohdalla tilanne on toinen. Joutuvat miettimään, ostaako lääkkeet vai ruokaa. 

Vierailija
35/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra on oikeassa. Sitä ei haluta uskoa, koska hulluksi leimaaminen on helpompaa kuin tosi asioiden kohtaaminen.

Ja ennen kuin kutsutte persuksi, olen joissakin asioissa vasemmistoliittolainen, joissakin persu, joissakin mitä milloinkin, joskus krapulassa jopa demari.

Kiitos teille jotka ovat kansanvallan puolestani, mutta nyt olen pohtinut itse äänestäväni. Olen tohtinut epäillä, että yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri hyvinvointivaltio, liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret ilmaiset palvelukset.. Koomista, että maassa, jonka julkinen sektori on ehkä maailman suurin ja joka vain kasvaa, hoetaan kilpaa, että nyt riittävät leikkaukset.

Vierailija
36/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen mielestä suomalaisten pitäisi asua maakuopissa ja pukeutua majavan nahkoihin. 

Vierailija
37/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille jotka ovat kansanvallan puolestani, mutta nyt olen pohtinut itse äänestäväni. Olen tohtinut epäillä, että yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri hyvinvointivaltio, liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret ilmaiset palvelukset.. Koomista, että maassa, jonka julkinen sektori on ehkä maailman suurin ja joka vain kasvaa, hoetaan kilpaa, että nyt riittävät leikkaukset.

Meidän maan ongelma on se että valtion TULOJA on leikattu ihan liikaa, myös tämä hallitus. Mutta faktathan sua ei kiinnostele kuitenkaan.

Vierailija
38/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassarin ulinaa taas. Ahkerien suomalaisten elintaso nousee juuri nyt kohisten.

Ei nouse. Vain eliitti hyötyy.

Vierailija
39/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halua suomen kehitysmaaksi. Mihinkään länsimaahan verrattuna meidän palvelut ei ole suuria.

Vierailija
40/44 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole suuri julkinen sektori 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan