Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapseni menee tarhaan, jossa on ILKEÄ, pahansuopa tyttö:(

Vierailija
25.05.2007 |

olemme samassa pihassa ryhmätarhan kanssa ulkoilleet jo pidemmän aikaa. lapseni sai paikan syksyksi ko. tarhaan.

eli olen saanut seurata toisia lapsia hyvän tovin, ja yksi tyttö on tosi ilkimys, kait 4-vuotias? juoksee päin, ei väistä ketään, satuttaa noin TIETOISESTI, muka huomaamatta.. mutta siis suunnitellusti! katsoo kohteen ja bang!

harmittaa jo valmiiksi, oma lapsi (2v täyttää syksyllä) on arka sun muuta, ja sitten joutuu päiviksi tuollaisen ilkeän ilkimyksen tuupittavaksi ja satutettavaksi:(

tunnen nahoissani, että ongelmia tiedossa..

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse jaksa enään hoitaa?

2v on pieni!!!

Kyllä sinä kerkiät töitä tehdä vielä vuodenkin päästä.

Rahasta jos on kiinni niin silloin olisi kannattanut miettiä ennen lapsen tekoa onko siihen varaa.

Voi,voi pientä hellantelttuasi..

Vierailija
22/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin tekeväni lastensuojeluilmoituksen heidän perheestään jos tuuppiminen ja ilkeily ei lopu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että ilkeitä lapsia on olemassa. Aika usein heistä kasvaa kusipäisiä aikuisia, ei tosin aina. Vanhemmat vaikuttavat aivan kädettömiltä näiden tapausten kanssa.

Minua harmittaisi jo lapseni tarharyhmässä olisi tuollainen ilkiö, onneksi ei ole. Asialle on todella vaikea tehdä mitään.

Ap:n tapauksessa positiivinen puoli lienee se, että ongelmatapaus siirtyy ehkä pian eskariin.

Vierailija
24/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tulee ongelmia, otetaan lapsi mamman helmoihin kotiin. Tuolla menetelmällä helmoissa tulee ahdasta vielä 20 vuodenkin päästä.

Vierailija
25/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huolestunut ennemminkin päiväkodin hlökunnan ammattitaidosta ja työmoraalista, kuin lapsen ilkeistä teoista, jos tämmöinen UHKA koetaan.

Vierailija
26/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne teidänkin kullanmurut keksivät ilkeyksiä. päiväkodissa töissä ollessa ei ole osunut vielä kodalle sellaita kullanmurua jota ei koskaan tarvitsisi kieltää.

Inhoan eniten niitä " herkkien" lasten vanhempia, joille pitää tehdä tarkka selonteko jokaisesta lasten välisestä erimielisyydesta ja selittää kuinka tämä " traumatisoiva" kokemus käsiteltiin heidän kullannupun kanssa. Ettei vaan jää mitään ongelmia. Ja sitä asiaa saatetaan puida viikko tolkulla.

Vierailija
27/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeitä ihmisiä on maailmassa aina.

Tarhan ja koulun henkilökunnan pitäisi kyllä pystyä pitämään näillekin kuria toisia lapsia suojellakseen.

Vierailija
28/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai kaikki lapset tekevät silloin tällöin tuhmuuksia ja heitä pitää kieltää ja ojentaa.

Itse olen kyllä todennut, että " tavanomaisen tuhmuuden" harrastajien lisäksi on olemassa OIKEASTI ilkeitä lapsia, joilla ei ole mitään estoja esim. toisten lasten kiusaamiseen, eläinten rääkkäämiseen ym. julmuuteen.

Vierailija
29/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeys tuskin on mikään synnynäinen ominaisuus, vaan tapahtumien ja olosuhteiden tulos. Pieni lapsi (tarhaikäinen) on vielä " parannettavissa" asianmukaisella kasvatuksella. Sen takia jotenkin kalskahtaa tuo ilkeäksi leimaaminen.

Vierailija
30/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksena siihen, että miksi menen töihin:

SIKSI, että olen yksin lapsen kanssa, joka on minussa kiinni kuin takiainen, pelkää kaikkia muita ihmisiä, siis suurinpiirtein kasvanut reiteeni kiinni, ja LUULEN, että jos vielä vuoden jatkaisin kotona kaksin, olisi lapsi vielä enemmän kiinni minussa ja vielä vaikeampi irrottautua äidistä..

+se sosiaalinen kehitys ja taidot, joita tarhassa oppii. haluan, että lapsi pysyy kehityksen normaalilla tasolla ja oppii asioita.. toisethan menevät tarhaan jo vuodenkin ikäisinä, ja ovat siten paaaljon edellä kaikissa taidoissa sun muuta.

nyt varmaan saan ryöpyn niskaani, mutta teen tämän siis siksi, että luulen sen olevan hyväksi juuri minun lapselleni.

JA VOI TOKI OLLA, ETTÄ OLEN VÄÄRÄSSÄKIN. aika näyttää. jos menee tarhassa olo liian vaikeaksi, voin toki aina jäädä töistä vielä hoitovapaalle hetkeksi, ja jatkamme vain muutaman tunnin osapäivähoidossa. ?

ap

nyt aloitan juuri tämän takia" VAIN" OSA-AIKAISENA, 6H/PÄIVÄ.

Vierailija
31/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti ilkeää lasta. Kyllä ne pienet kovanaamatkin ovat aika herkkiä kun kovemmin komentaa. Ja omaa pahaaoloaanhan suurin osa oireilee. Joten nappaan syliin ja juttelen.

Opintojen aikana varmaan parhaiten jäänyt mieleen tuo lapsen leimaaminen. miten opet ja muut vanhemmat luokittelevat lapset ilkeiksi ja kilteiksi ja sitten olettivat näiden myös näin käyttäytyvän. Ja tällätavoin myös vahvistavan tätä käytöstä. Esimerkkinä kuinka jostain rtappelusta syytettiin jo lasta joka ei edes ollut paikalla jne.

Vierailija
32/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilat ovat täynnä olosuhteiden uhreja.

Vierailija
33/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun tuntuu olevan joidenkin tavoittelema visio

Vierailija
34/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin heräsivät sympatiat heti tätä " ilkimystä" kohtaan. Miksi hänen annetaan käyttäytyä niin, eikö tajuta, että lapsi itsehän siitä eniten kärsii, jos saa " pahiksen" maineen vieraiden aikuisten silmissä jo ennen kuin kyseiset aikuiset ovat lapsen kanssa henkilökohtaisesti olleet missään kontaktissa. Ja kun aikuisella on valmiiksi ennakkoasenne, on varsin selvää että ap:kin näkee tytön käytöksessä vain ne ikävät puolet eikä taatusti osaa ajatella että varmasti suuren osan ajasta sekin lapsi käyttäytyy ihan ikäisensä lailla ja normaalisti... Miten voi aikuinen olla noin ajattelematon?

Vierailija
35/35 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on ihmisen ikä ja rikosvastuullisuusraja, joka muuttaa ihmisen ilkeäksi. Lapsi on viaton, vastuuton ja syytön, opettelee maailmaa ja siinä elämistä, missä aikuinen sanelee hyvin pitkälti käyttäytymisnormit. Lapsen ilkeät teot ovat siis aikuisen vastuulla, eikä lasta voi todellakaan sanoa ilkeäksi. Mustavalkoisesti voit yhdistää tämän ajatuksen koskemaan aikuisia rikollisiakin, jos niin tahdot.