lapseni menee tarhaan, jossa on ILKEÄ, pahansuopa tyttö:(
olemme samassa pihassa ryhmätarhan kanssa ulkoilleet jo pidemmän aikaa. lapseni sai paikan syksyksi ko. tarhaan.
eli olen saanut seurata toisia lapsia hyvän tovin, ja yksi tyttö on tosi ilkimys, kait 4-vuotias? juoksee päin, ei väistä ketään, satuttaa noin TIETOISESTI, muka huomaamatta.. mutta siis suunnitellusti! katsoo kohteen ja bang!
harmittaa jo valmiiksi, oma lapsi (2v täyttää syksyllä) on arka sun muuta, ja sitten joutuu päiviksi tuollaisen ilkeän ilkimyksen tuupittavaksi ja satutettavaksi:(
tunnen nahoissani, että ongelmia tiedossa..
Kommentit (35)
minä taidan tietää millaista lasta tarkoitat, koska asuimme samanmoisen naapurina aikoinaan. Tyttö kiusasi omaani aina kun silmä vähänkin vältti. Onneksi muutimme pois.
Ap, et mene töihin, sillä se ongelma ratkea!! Hahahahaa! Siis ai että ottaa päähän nää kakkosen tyyliset valopäät! Herää!
sittenhän on oma syysi, että kullannuppuasi tuupitaan, sinä sallit sen. Ainakin omalta osaltasi.
Tyttöni ollut pienenä pph. lla. Siellä oli sellainen " iltatähti" hoidossa, joka halusi olla kaiken keskipisteenä. Omalla tytölläni ollut aina todella pitkä ja paksu tukka. No kerran menin hakemaan tyttöäni hoidosta, niin eiköhän ollut tämä iltatähti saanut sakset käteensä ja leikannut tyttöni hiukset :`` (
Tottakai oltiin vihaisia myös hoitajalle tapahtuneesta, kun ei ollut valvonut tilannetta, mutta tämä tyttö keksi jatkuvasti kaikkea pientä ilkeyttä hoidossa muita kohtaan. Vanhempansa olivat tietoisia asiasta ja laittoivatkin hänet päiväkotiin, jossa pakko oppia ettei aina voi olla kaiken keskipisteenä.
Nyt oli kouluun tutustuminen tällä viikolla ja kas kummaa. Tämä samainen kiusankappale tulee samalle luokalle omani kanssa. Huoh.
mitä sitten,meinasitko kieltää tämän " pahansuovan" koko hoidosta?
Ei oikein ymmärrykseen mee toi sun kommenttis!!
Taitaa sulla olla ne huonsoti kasvatetut pennut - keihin et saa mitään kuria ja otetta
Vierailija:
todennäköisesti.
Kotona hoidettua lasta :)
6
etkö menekään töihin,kun tarhassa on ilkimys? Ei hyvänen päivää sentään!
täällä melko huonosti? Onneksi olkoon vaan!
joka pienestäkin ilkeydestä siltä tytöltä, joka korviini kantautuu, aion olla yhteydessä sen kurittoman kakaran vanhempiin.
en salli omalleni tuollaista käytöstä, enkä myöskään salli sitä muillekkaan!!
harmillista vain, että olen päivät työssä, niin en voi tietää kaikkea, mitä se kuriton ilkimys tekee:(
aionkin hieman keskustella jo etukäteen hoitajien kanssa, ja kertoa, että olen pannut merkille tuon ilkeän käytöksen, ja se huolettaa minua jo nyt.
kyllä tässä ketjussa on tosiaan tullut selväksi, ketkä noita kurittomia, toisia satuttavia elikoita " kasvattaa"
sä vaan et voi valita lapsesi tarha-tai koulukavereita,näin se homma menee.
En itse usko että kukaan lapsi on noin läpeensä paha kun annat ymmärtää.
ehkä minulle sai sarvet päähän nuo typerät kommentit, ja se taas näkyi tavassani kirjoittaa hieman " rumasti" .. sappi kiehuu täällä:))
Tuo elikoksi nimitteleminen on kyllä ala-arvoista ja kertoo enemmän nimittelijästä kun kohteesta...
kun tietää, että lapsi pärjää, senkun vetää turpaan muita ja on joukon kingi, tekee mitä tahtoo. hienoa.
Meille tavallisille, normaalien lapsien vanhemmille, se tarhaanmeno on kova pala, kun ei ole opettanut lastaan lyömään ja runnomaan toisia, vaan olemaan kohtelias, antamaan lelujaan toisillekkin.. Siellä joutuu ovimatoksi tuollaisille öykkäreille.
Toivottavasti se 0-maksuluokan poisto poistaa myös tuollaisia öykkäri-lapsia sinne kotona makaavien vanhempiensa " iloksi" .
Nyt paasataan jos kaikenlaisesta pienestäkin. No se on elämää, kuten eräs tässä alussa jo sanoi på svenska....
Minäkin tiedän erään ilkeän tapauksen, mutta hänellä on ihan mukavat, rajoja pitävät vanhemmat ja ihana huolehtiva isosisko. Tämän tytön katseesta näkee, kun se jo etsii jotain uutta kiusattavaa.
Ap. n kannattaa ottaa asia puheeksi ohjaajien kanssa. Sanot, että haluat herkempää puuttumista jos jotain vastaava ilmaantuu ja että olet tilannetta seurannut ja havainnut käytöksen tahalliseksi.
Tosin tuo kiusaaja on jo en talvena 5, joten toivottavasti käytös muuttunut iän myötä?
perityy vanhemmilta, se kus*päisyys.
eikö kykene vai jaksa vai eikö kiinnosta?
voisiko joku öykkärilapsen vanhempi vastata?