Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Markus Lohi: Työttömät ”ilmaistöihin”

Vierailija
20.08.2026 |

"Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi ehdottaa, että työttömiltä voitaisiin edellyttää esimerkiksi järjestötyöhön osallistumista täyden etuuden saamiseksi. Hänestä kyse olisi ennen kaikkea syrjäytymisen ehkäisystä."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/14d6d355-1f10-4946-b369-b6ec54c1a…

Hyvä ehdotus, nyt kun järjestöjen STEA rahoituksia leikataan työttömät voisivat tehdä järjestötyöt.

Kommentit (227)

Vierailija
61/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ehdotus. Työttömille on tärkeää saada kuntouttavaa ja työkykyä ylläpitävää työtä. 

Paras ehdotus aikoihin.

Kannatan myös. Miksi makoilla kotona ja nostaa rahaa vastikkeetta?

Vastikkeena haetaan kokopäivätyötä kokopäiväisesti, daa.

Miten orjuudessa oleva hakisi töitä?

Lohi tietää kyllä, että hänen ideansa on monin tavoin  laiton. 

Huomastko, miten te tollopersut kuitenkin menitte heti lankaan ja säntäsitte kepua äänestämään?

Kommenttisi lähtee edes sisältöä harkitsematta mappi-ö:hön koska et voi olla jankuttamatta persua edes kun keskustelu koskee kepua.

Vierailija
62/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin koko plakan edestä työpanosta ja työn laatua tuollaiselle orjatyötä käyttävälle firmalle.

Miten niin läppäriä ei saa pestä hanan alla? Sehän oli likainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite on lisätä orjatyövoiman käyttöä Suomessa. Markus-veijari ja muut kaltaisensa haluavat luoda yhteiskunnan, jossa kuka tahansa voidaan velvoittaa tekemään mitä tahansa surkean pienellä korvauksella. Työstä pitää saada palkkaa eikä vääntää palkkoja alaspäin näillä velvoitetöillä. 

Ihan kuin työttömät olisivat työttömiä omasta halustaan, suurin osa menisi heti tulisi, jos vai niitä töitä olisi. 

Taitaa Markus kaivaa omaa kuoppaansa vaalien edellä. Hän voisi keskittyä ensin siihen kansanedustajien sopeutumisrahan poistoon.  Ei muuta kuin ilmoittautumaan työttömäksi, jos putoaa pois eduskunnasta ja loppu noille vastikkeettomille sopeutumisrahoille.

Vierailija
64/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" voi kauhea. Ihan vahingossa syötin poretabletin kuiviltaan"

Vierailija
65/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ehdotus. Työttömille on tärkeää saada kuntouttavaa ja työkykyä ylläpitävää työtä. 

Paras ehdotus aikoihin.

Lauri Ihalainen (sdp) on tämän ajattelun takana. Hän keksi työministerinä ollessaan tämän 9 euron päiväpalkalla pakkotöihin julkiselle mallin.

Kyllä, silloin joskus 1990-luvulla SDP kantoi vastuuta Suomesta. Ei enää, ovat hörhöjen puolue.

Vierailija
66/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas joku ehdottaa Tanskan mallia ymmärtämättä, että siellä työtön saa 3600€ / kk tuosta osallistumisesta.

Ei saa. Älä valehtele. 

"Tanskassa ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha (dagpenge) on enintään 22 041 Tanskan kruunua (noin 2 960 euroa) kuukaudessa ennen veroja vuonna 2026. Pitkäaikaisille kassajäsenille voidaan maksaa korotettua lisäosaa ensimmäisten kolmen kuukauden ajan, jolloin tuki voi nousta 26 198 kruunuun (noin 3 515 euroa) kuukaudessa"

Vierailija
67/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavoite on lisätä orjatyövoiman käyttöä Suomessa. Markus-veijari ja muut kaltaisensa haluavat luoda yhteiskunnan, jossa kuka tahansa voidaan velvoittaa tekemään mitä tahansa surkean pienellä korvauksella. Työstä pitää saada palkkaa eikä vääntää palkkoja alaspäin näillä velvoitetöillä. 

Ihan kuin työttömät olisivat työttömiä omasta halustaan, suurin osa menisi heti tulisi, jos vai niitä töitä olisi. 

Taitaa Markus kaivaa omaa kuoppaansa vaalien edellä. Hän voisi keskittyä ensin siihen kansanedustajien sopeutumisrahan poistoon.  Ei muuta kuin ilmoittautumaan työttömäksi, jos putoaa pois eduskunnasta ja loppu noille vastikkeettomille sopeutumisrahoille.

Mä en kyllä lähde töihin mistään hinnasta ;DDDDDD

-winner-

Vierailija
68/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoisa Markus Lohi. Voisiko näihin vanhusten hoivalaitoksiin PALKATA kunnollisella rahapalkalla joka työstä saadaan, joku henkilö lukemaan näitä kirjoja? Miksi sen pitäisi olla työtön ihminen joka vastikkeeksi saa työttömyyskorvauksen?

Minä kannattaisin sitä, että jos työttömällä on motivaatiota tehdä jotain työtä vanhusten hoivalaitoksissa, niin hän saisi sitten jotain esim. korotettua työttömyyskorvausta, toki suhteessa siihen kuinka monta päivää viikossa hän sitä haluaisi tehdä. Ei tarvitsisi kenenkään pohtia sitä leikkaako työn tekeminen työttömyyskorvauksia vai ei, vaan tietää aina lisää rahaa. 

Vierailija
69/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille voisi järjestää jotain liikuntaa. Kolme kertaa viikossa kerääntyisivät jonnekin ja sitten porukalla kävelevät 5km lenkin. Samalla poimivat matkalla pullot/tölkit ja roskat. Saisivat säännöllistä liikuntaa ja jotain yhdessä tekemistä. 

Vierailija
70/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä antaisin koko plakan edestä työpanosta ja työn laatua tuollaiselle orjatyötä käyttävälle firmalle.

Miten niin läppäriä ei saa pestä hanan alla? Sehän oli likainen...

Lmaooo tulee mieleen Niilo22 kun se pesee kännyköitä hanan alla "nehän on vesitiiviitä"

Vierailija
71/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopeutumiseläke pois kansanedustajilta ja ilmaistöihin! Miksi juuri heidän pitää saada loisia veronmaksajien lompsalla?

Markus Lohet ja kumppanit ovat näitä pahimpia loisia jotka nostavat sopeutumiseläkettä heti kun pystyvät 🤮

Syyllistät Markus Lohta nyt asiasta mitä se ei oo tehny.

Lopeta sinä se lasten raiskaaminen, pedofiili.

Vierailija
72/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottamalla ei tomi mikään.Eikä siitä seuraa mitään hyvää.

Vierailija
73/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaiva-palsta (vauva-) on Suomen suurin työttömien ja muun joutoväen "essonbaari".

Täällä vastustetaan kaikkea mikä liikkuu ja toimii.

Hyvä, jatkaka lorvailua. Meen takaisin työhön. Kiitos.

Järkevä ehdotus, jossa työkuntoa joutuu ylläpitämään. Työttömyys- ja muille tuille pitää vihdoinkin asettaa velvoitetta.  

Vierailija
74/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vimma saada työttömät töihin ilman palkkaa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä itse töihin ilman palkkaa. Kun siitä työstä ei ole tekijälle mitään hyötyä ilman sitä palkkaa.

Ihme vimma työttömillä saada valtiolta rahaa, ilman työntekoa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä töihin . Kun siitä työttömästä ei ole valtiolle mitään hyötyä ilman työpanosta.

Jos aletaan laskea onko henkilöstä hyötyä vai haittaa niin monesta paljon enemmän samaa valtion rahaa saavasta poliitikosta on suurempia haittoja. Surullisen kuuluisa caruna kauppa tulee mieleen. Samoin kemiran myynti pilkkahintaan. Katainen aiheutti melkein miljardin loven valtion kassaan alentamalla yhteisöveroa. Se kuten kaikki muutkin kokoomuksen veroalet on katettu velkarahalla. Tuollaiset ansioituneet juoksupojat kuten katainen niin niille kultapossukerho antaa palkkioksi rahakkaita palkintovirkoja.

Niin että mieti vähän ketkä tulee kalliiksi. Yhdessä hallituskaudessa eli 4 vuodessa kataisen takia/ansiosta valtio menettää lähes 4 miljardia ja rikkaimmat saa sen verran enemmän lisää.

Vierailija
75/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitais vaikka perustaa sellaisia leirejä missä työttömät voi hakata kiviä tai jotain. Siellä leirin portin pielessä voisi olla vaikkapa kyltti Arbeit Macht Frei tai jotain..

Sinne sitten myös eduskunnasta pudonneet kansanedustajat, ilman sopeutumisrahaa.

Vierailija
76/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvoisa Markus Lohi. Voisiko näihin vanhusten hoivalaitoksiin PALKATA kunnollisella rahapalkalla joka työstä saadaan, joku henkilö lukemaan näitä kirjoja? Miksi sen pitäisi olla työtön ihminen joka vastikkeeksi saa työttömyyskorvauksen?

Minä kannattaisin sitä, että jos työttömällä on motivaatiota tehdä jotain työtä vanhusten hoivalaitoksissa, niin hän saisi sitten jotain esim. korotettua työttömyyskorvausta, toki suhteessa siihen kuinka monta päivää viikossa hän sitä haluaisi tehdä. Ei tarvitsisi kenenkään pohtia sitä leikkaako työn tekeminen työttömyyskorvauksia vai ei, vaan tietää aina lisää rahaa. 

Varmaan moni ilmoittautuu heti vapaa ehtoiseksi jakamaan lāākkeitā

Vierailija
77/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueiden raha- ja työvoimapulaa paikataan orjatyöllä?

Vierailija
78/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse työtön. Olin aikeissa äänestää Lohia, koska on tähän asti melkoisen järkeviä puhunut. Nyt pyörrän päätökseni. En äänestä ketään, joka edellyttää ihmisten tekevän ilmaiseksi töitä. 

Hyvähän se on Lohen palkalla puhua pehmoisia. 

Ai jaa, sun pimeet bisnekset menee nyt kuralle? Vai miksi et halua ylläpitää työkykyä, jotta olisi myöhemmin työelämän palveluksessa?

Haa! Minun pimeet bisnekset?! Olen itse eläkkeellä. Ei minulla ole minkäänlaisia bisneksiä. Sinähän puhut ihan pehmoisia. Jos minulla olisi bisneksiä, miten ne kuralle menisi? Eikö kävisi päinvastoin, käyttäisin itsekin työttömiä orjinani maksamatta heille palkkaa, kuten Lohi ohjeistaa. 

Mutta olen ihminen, joka ymmärtää työttömiä. Ketään ihmistä ei pidä käyttää hyväkseen. Jos teetetään työtä, siitä pitää maksaa palkka. 

Vierailija
79/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on työttömyyskorvauksien vastikkeellisuudesta. Luuleeko lorvailijat, että yhteiskunta elättää ilmaiseksi koko elämän ajan? Kyse on vastikkeesta ja velvollisuudesta. 

Ei rahaa jos ei osallistu!

Vierailija
80/227 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vimma saada työttömät töihin ilman palkkaa. Jokainen tuollaista ehdottava saisi mennä itse töihin ilman palkkaa. Kun siitä työstä ei ole tekijälle mitään hyötyä ilman sitä palkkaa.

Saavathan he jo kaikkia niitä tukia ja avustuksia. Kyllä niidenkin eteen täytyisi töitä tehdä. Ja jos eivät tee, niin sitten rahat pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi