Onko 164 cm ja 52 kg liian laiha?
Kommentit (15)
paino ei kerro yhtikäs mitään.
Minä olen 171cm ja 50kg enkä todellakaan ole laiha. Ihan sopusuhtainen nainen...jostain syystä vaan aina olen painanut kauhean vähän. Vaatekokoni on 36 ja M, joten eikös sekin jo kerro, että on ihan normaali mitoissa.
pituudella 164 ja paino 52 kg painoindeksi on 19.3 eli ALIPAINO ja jos kyse on aikuisesta naisesta niin olen todella huolestunut jos et tätä tiedä!!!!!!
olin 23v silloin ja asuin ulkomailla, enkä tykännyt paikallisesta ruoasta ja tupakka vei aina tehokkaasti ruokahalut.
Nyt painan 62kg ja olen ihan tyytyväinen.
alipainosta ei todellakaan ole kysymys. Terve aikuinen ja varsinkin nuori aikuinen voi olla ns. syntymälaiha ja silloin painoindeksi 19.3 on ihanteellinen. Alipainosta puhutaan lääketieteellisesti ylipäätään vasta indeksillä 18,5 tai alle. Painoindeksi 19-24,9 lasketaan normaalipainoksi ja 18,5-27 terveiksi painoiksi pienillä poikkeuksilla. Katsotaan siis vähän rakennetta, kasvuhistoriaa ja elämäntapoja,lihaskudoksen määrää ja sen sellaista...
Lääkäri
Jos olet ruumiinrakenteeltasi siro ja pitkäraajainen, paino varmasti ok.
itse olin 53 kg (174 cm) vielä 26-vuotiaana, enkä ollut mielestäni silloin liian laiha. Iän myötä kiloja on kertynyt ja nyt olen laihiksella, muttei tavoitteena kyllä enää ole nuoruusvuosien kilot vaan se 64 - 66 kg olisi mielestäni nyt hyvä....nelikymppinen olen. Aion löytää painon, jossa tuntuu hyvältä.
rajusti( sairauden takia) kerran 52 kiloon asti,
pituutta on 163cm.
omasta mielestäni olin liian laiha, 54-55 on mielestäni parempi.
mutta tämäkin riippuu paljon ruumiinrakenteesta ja siitä rasvan osuudesta....
Pää oli kuin tikun päässä ja vaatteet ei istuneet, reidet oli tikut... Mä olen parhaimmillani 60kg, on sen verran leveäharteisuuutta.
Itse olen 165 cm ja 54 kg ja mielestäni sopiva, mutta olen lenkkeillyt ja käynyt salilla useamman vuoden eli kropassa vähänr rasvaa (viimeksi mitattu rasva% 16,1). Olen siis aika timmissä kunnossa, farkuista 26" menee jalkaan : )
Painoa ei tule lisää millään konstilla, joten mitä sitä murehtimaan.
Minä olen 160 cm ja paino alle 52 kg olen järkyn laiha (=luuviulu). MInulle 53-54 on hyvä.
mikä ei välttämättä ole hyvä esim. osteoporoosin kannalta. Muistakaa liikkua ja syödä kalsiumia.
Jos on aina nälkä ja heikko olo, niin sitten ei varmasti tule oikein syötyä joko riittävästi energian tai ravintoaineiden mukaan.
Nyt imetän, mutta sen jälkeen aion treenata itseni taas kuntoon: 167cm ja 52kg. Ja en todellakaan mikään langanlaiha ole. Sitä olisin tuolla alle 50kg.
Itse olen 162cm ja 50kg ja kyllä tuota ylimääräistä kerrosta yhä löytyy vyötäröltä raskauksien jäljiltä... En siis lihavana itseäni pidä, mutta tarkoitan että ihan normaalipainoisena ja niin että vähän ylimmääräistäkin noihin kiloihin mahtuu. Ei missään tapauksesasa liian laiha.