Ajattelitteko keskittyä vapaa-aikaan 58-vuotiaana?
Puolison kanssa on sitten mukava purjehtia auringonlaskuun hyvävoimaisena.
Kommentit (31)
Marras-Maaliskuun voisi talvehtia kiertolaisena Välimeren tuntumassa. Etsisi muutaman vuoden kivaa loppusijoituspaikkaa.
Miten se olisi mahdollista? Pääsen eläkkeelle 66-vuotiaana jos elän sinne asti. Nytkin tunnen itseni puolikuolleeksi, työ vie kaiken voimani. Olen niin ylistressaantunut etten pysty palautumaan.
Mun tavoite on 55-56 - vuotiaana adios vakityöpaikalle. Elelen niin kauan kuin säästöjä riittää ja sitten grande finale.
Kyllä. Minulla on nyt vähän yli viisikymppisenä talot ja mökit maksettu, joten jatkossa voin keskittyä sijoittamiseen. Jos ei yllätyksiä tapahdu, pitäisi salkun olla 500000 - 600000 tuohon ikään mennessä. Töihin en enää kuusilymppisenä menw.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Siinä iässä aion saikuttaa useammin. Sitten jään 63vuotiaana uraeläkkeelle. Ja jos se ei onnistu, palkkaa tulee saikuttamalla myös.
Uraeläkkeeseen pitää olla fyysisesti raskas työ, jota on tehnyt ainakin 38 vuotta, ja työkyky sen takia alentunut. On vaikea saada. Mutta 63-vuotiaana voi jäädä myös ansiosidonnaiselle, sitä 500 päivää ja sitten jo pian eläke.
Eikös anssi ole 400päivää?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minulla on nyt vähän yli viisikymppisenä talot ja mökit maksettu, joten jatkossa voin keskittyä sijoittamiseen. Jos ei yllätyksiä tapahdu, pitäisi salkun olla 500000 - 600000 tuohon ikään mennessä. Töihin en enää kuusilymppisenä menw.
Riittääkö tuosta puolisollekin?
Siis tietenkin! Jäädään kaikki 58-vuotiaina eläkkeelle! Suomi nousuun! Ja kaikille myös muikeat palkat, koska ne selvästi motivoivat tekemään töitä 70-vuotiaaksi asti!
Luuleeko joku että vaikka kaikki raataa töissä 70-vuotiaiksi asti niin Suomi pelastuu ja taivaspaikka on varma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö tuosta puolisollekin?
Ei ole puolisoa.
Eläkkeelle en aio jäädä koskaan. Työntekoa vähennän kuitenkin pikku hiljaa kun ikää kertyy. Työ pitää ihmisen virkeänä.