Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adhd ja työelämä

Vierailija
19.08.2026 |

Onko tuollainen diagnoosi irtisanomisperuste vai voiko lusmuava työtoveri suojautua irtisanomiselta jos kiikuttaa tuollaisen paperin pomolle? Pomo ei tiedä mutta minä tiedän. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten ole ollu koeaikaa? Ei kai se tauti ihan puskista tule? Luulis jos ADHD haittaa työntekoa, olis jo koeajalla annettu kenkää. Vai onko vielä koeajalla? Mut nykyäänhän irtisanominen on helpompaa. Jos ihminen ei kykene kyseiseen työhön, oli mikä tahansa niin ulos vaan.

Vierailija
2/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhdellä duunikaverilla on adhd. Tosi nopea ja nokkela kaikessa. Hanskaa hommat muita paremmin. Joissain duuneissa siitä on vaan etua. Pystyy tekeen montaa asiaa ja hyppii jutusts toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi irtisanomisperuste? Miten se voisi olla? Se, ettei tee työtään, voi tietty olla. Mutta eihän tuo diagnoosi tarkoita, etteikö työnteko onnistuisi.

Vierailija
4/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vissiin tulossa vanhaksi, kun mun on jotenkin hirveän vaikea jaksaa typeryyttä. En tajua, miksi se menee aina välillä ihon alle. Ei kai sitä ihminen sille voi mitään, että on tyhmä.

Vierailija
5/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on irtisanomisperuste.Sittenhän muutkin saisivat kenkää esim. Diabeetikot,masentuneet jne.Tietysti jos kokoajan saikuttaa niin sehän voisi olla irtisanomisperuste.

Vierailija
6/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vissiin tulossa vanhaksi, kun mun on jotenkin hirveän vaikea jaksaa typeryyttä. En tajua, miksi se menee aina välillä ihon alle. Ei kai sitä ihminen sille voi mitään, että on tyhmä.

Typerä ja tyhmä tarkoittavat vähän eri asioita ;) 

Vierailija
7/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä ja tyhmä tarkoittavat vähän eri asioita ;) 

Niin, mä en sanonut typerä, vaan typeryys. Tyhmä ihminen sanoo typeriä asioita. Mutta kielitoimiston sanakirja antaa kyllä typerälle synonyymiksi tyhmän, että ei tuo sinun tulkintasi mitenkään ainoa oikea ole.

Vierailija
8/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syy irtisanoa. Jos työnteko ei onnistu niin ensin työterveysneuvottelut tai varoitus riippuen syistä ja työntekijän motivaatiosta parantaa työtehoaan. 

Vierailija
9/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on irtisanomisperuste.Sittenhän muutkin saisivat kenkää esim. Diabeetikot,masentuneet jne.Tietysti jos kokoajan saikuttaa niin sehän voisi olla irtisanomisperuste.

Ei tää kai saikuta ja on huolellinen. Mutta kun me muut tehdään keskimäärin  100 - 120 niin tää tekee  ehkä max 75-80. Bonarit väistää meidän tiimiä kun ei olla se tehokkain tiimi. Voiko tuollaiseen paperiin vedota?

Vierailija
10/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tää kai saikuta ja on huolellinen. Mutta kun me muut tehdään keskimäärin  100 - 120 niin tää tekee  ehkä max 75-80. Bonarit väistää meidän tiimiä kun ei olla se tehokkain tiimi. Voiko tuollaiseen paperiin vedota?

Kuka vetoaa tuollaiseen paperiin ja mitä? Kirjoita, mitä tarkoitat, että sun kirjoittamisesta saa tolkkua.

Vierailija
11/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voi vedota.Eihän sitä pysty kiistämäänkään ja olisi selvää syrjimistä tuon (ADHD)perusteella irtisanoa.

Vierailija
12/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huonoa jos on huolellinen?työantajat pitää kun voi luottaa työnjälkeen, eikä pelätä sanktioita virheistä.AP taitaa olla kateellinen.

Vierailija
13/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantajan pitäisi antaa kellekään mitäännlöysää jonkun masennuksen vuoksi? On tietty saikulla jos on lataamossa mutta jos palaa työpaikalle on selviydyttävä siinä missä muutkin tai kenkää

Vierailija
14/14 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä adhd:ssa on hyvätkin puolet. Asiat kiinnostaa aidosti ja tutkitaan vähän aiheen ympäriltäkin siinä samalla. Adhd:t on myös monesti prhaimmillaan ns. kriisitilanteissa ja uuden edessä. Toki huolimattomuusvirheitä voi tulla ja rutiinityöt saattaa hoitua hitaanpuoleisesti… 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan